Gå til innhold
Hundesonen.no

Sinnsyke kramper i føttene


ipadda

Recommended Posts

Jeg har gått på veksthormoner fra jeg var 6 til jeg var 15. Etter at jeg sluttet med medisinene (som forøvrig ble satt med sprøyter hver kveld i lårene) har jeg slitt med enorme kramper. Det kjennes ut som voksekramper x20....

Jeg har hatt en krem min mor kjøpte på et aloe vera party en gang for mange år siden, denne har hjulpet veldig, men nå er jeg tom, og kremen blir ikke laget lengre :whistle:

Jeg vet ikke om dette skyldes midisinene jeg har gått på, eller noe annet, men jeg blir IKKE tatt på alvor hos legen hverfall. Han sier det er normalt. Men det kan da vitterlig ikke være normalt å ha kramper som får deg til å ville springe ut i trafikken. Krampene kommer som oftes på kvelden og kan vare hele natten, hvilket gjør at mesteparten av natten blir brukt til å massere og styre, og ingen søvn. Somregel går det noen måneder mellom hver gang jeg får krampene, men den siste måneden har jeg hatt det opp til flere ganger i uken.

Er det andre som har slike "kramper" i føttene - lårene ??? Er det virkelig normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet om kramper (hvis det er sånn ORDENTLIGE kramper du snakker om) er at de kan skyldes at man har mangel på et eller annet vitamin ... Men du? Jeg ville byttet lege jeg, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har slike "kramper" i føttene - lårene ??? Er det virkelig normalt?

Ja, kramper under føttene, som regel så lenge som en halvtime om gangen og under begge føttene, særlig når jeg kjører bil eller rir. (Og noen ganger kan jeg få det bare jeg tenker på at uuupsss - håper jeg ikke får kramper under beina, ass!)

Fy flate jeg kjenner igjen det der med å løpe uti trafikken! (Dessverre har han legen din helt rett, forresten....)

Har ikke noe råd, tenkte bare å "trøste" med at vi er flere. Min gamle mamma har forøvrig kramper i hele kroppen flere ganger pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg sliter mye med kramper (pga min sykdom), eneste jeg gjør er å tøye ut (når jeg klarer å gjøre det selv, eller med hjelp fra sambo). Holder med at jeg bøyer tærne eller f.eks. vrir opp en gulvfille når jeg vasker. Værst er det når jeg får krampene i ryggen, for de klarer jeg ikke å stoppe/tøye ut :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet om kramper (hvis det er sånn ORDENTLIGE kramper du snakker om) er at de kan skyldes at man har mangel på et eller annet vitamin ... Men du? Jeg ville byttet lege jeg, tror jeg.

Vi snakker kramper som gjør at jeg noen ganger faller i sammen i smerter på gulv eller hvor jeg befinner meg. Somregel befinner jeg meg hjemme, fordi det kommer om kvelden/natten, HELDIGVIS!

Og ja, jeg burde bytte lege.... det er bare latskap fra min side, men blir litt sånn skremt når man har gått til samme lege i 10år :whistle:

Magnesiummangel kan gi muskelkramper. Det kan vel kjøpes uten resept, men er vel best å ta en blodprøve for å sjekke om det virkelig er det. Og så stemmer jeg i for å bytte lege!

Jeg er ikke veldig fan av å stappe i meg forskjellig, så jeg vil sjekke opp før jeg eventuelt kjøper noe spiselig som kan hjelpe :)

Ja, kramper under føttene, som regel så lenge som en halvtime om gangen og under begge føttene, særlig når jeg kjører bil eller rir. (Og noen ganger kan jeg få det bare jeg tenker på at uuupsss - håper jeg ikke får kramper under beina, ass!)

Fy flate jeg kjenner igjen det der med å løpe uti trafikken! (Dessverre har han legen din helt rett, forresten....)

Når jeg første får krampe så varer de hele kvelden/natten, og somregel så sovner jeg sånn sent sent på natten, så er det borte dagen etter. Men jeg kjenner at de dagene jeg har krampe så får jeg ikke nok søvn, og jeg anspenner meg i søvne på grunn av smertene....

Jeg sliter mye med kramper (pga min sykdom), eneste jeg gjør er å tøye ut (når jeg klarer å gjøre det selv, eller med hjelp fra sambo). Holder med at jeg bøyer tærne eller f.eks. vrir opp en gulvfille når jeg vasker. Værst er det når jeg får krampene i ryggen, for de klarer jeg ikke å stoppe/tøye ut :hmm:

Det hjelper til dels å strekke ut, men ikke alltid, noen ganger kan det faktisk gjøre smertene værre, og at krampene blir mer intense. Det er skikkelig slitsomt, og veldig veldig smertefullt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive smerten, men det føles som om noen (en sterk mann eller noe) klemmer deg skikkelig rundt låret, tar en hammer og slår deg i knærne, og fortsetter nedover :) Den beste forklaringen på det hele er voksesmerte x20, voksesmerter er jo noe alle har opplevd, og de fleste husker det som ubehagelig... så kan du liksom gange den ubehagen med 20, så får du sånn jeg føler det når jeg har kramper.

Jeg husker at dette er noe jeg har slitt med lenge - siden vi bodde i rekkehus, hvilke er MANGE MANGE år siden (11år?) Det eneste som virkelig virkelig hjelper er et langt godt VARMT bad, men jeg kan liksom ikke tilbringe nettene i badekaret heller, hverfall ikke nå når jeg går på min 4.dag med kramper (de er heldigvis ikke så intense idag) og jeg håper jeg ENDELIG kan få en god natts søvn...

Det jeg lurer på om jeg skal gjøre, er å kontakte legen jeg hadde da jeg gikk på hormoner, på sykehuset for å høre om det kan være en bivirkning på medisinene. De har jo gjort at jeg har blitt ca 15cm høyere en hva jeg ville blitt uten dem, så det er klart det sikkert gir en eller annen form for plage på kroppen, det er jo unaturlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit mye med kramper før, i leggene eller under føttene.

Typisk om natten, eller når jeg satt lenge i ro.

Magnesium tilskudd hjalp veldig, men fikk fremdeles krampe om natten.

Nå tøyer jeg ut beina hver kveld før jeg legger meg og har ikke hatt kramper på 2 år.

Magnesium er et billig mineral tilskudd, billig å prøve og uten bivirkninger vis du følger anbefalt dosering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...