Gå til innhold
Hundesonen.no

Trådløstnettverk, bortevekk?


PsychoLynx

Recommended Posts

Lars her har en HP leiepc mens hans egen lille Asus er på service... Vi har trådløst nettverk i huset, og tanken var jo at han skal bruke denne HP pc'n på det trådløse.

Men saken er at vi ikke finner noe oppsett for trådløst på pc'n.... Da vi klikker på "koble til" så får jeg beskjed om å taste inn brukernavn og passord, gjør dette, og da søker pc'n på en eller annen sånn Miniport sak. Og på feilsøk får vi jo beskjed om å sette inn en kabel. Ergo så forsøker den kun å logge på via "ikke trådløst".

Noen gode tips her til å få den dustepc'n til å finne det trådløse nettverket, så jeg kan få ha pc'n min i fred?

det er en bryter på enden av pc'n her som det står Wireless på... Den står altså PÅ (og jeg har uansett forsøkt å lete etter trådløstnettverk med den både på og av :D)

Men hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars her har en HP leiepc mens hans egen lille Asus er på service... Vi har trådløst nettverk i huset, og tanken var jo at han skal bruke denne HP pc'n på det trådløse.

Men saken er at vi ikke finner noe oppsett for trådløst på pc'n.... Da vi klikker på "koble til" så får jeg beskjed om å taste inn brukernavn og passord, gjør dette, og da søker pc'n på en eller annen sånn Miniport sak. Og på feilsøk får vi jo beskjed om å sette inn en kabel. Ergo så forsøker den kun å logge på via "ikke trådløst".

Noen gode tips her til å få den dustepc'n til å finne det trådløse nettverket, så jeg kan få ha pc'n min i fred?

det er en bryter på enden av pc'n her som det står Wireless på... Den står altså PÅ (og jeg har uansett forsøkt å lete etter trådløstnettverk med den både på og av :D)

Men hjelp?

Første problemet ditt der kan vel være at det har vært et annet nettverk på den fra før hvis det har vært en pc som har blitt lånt bort. Men enkelte pc'r kan ha et trådløstprogram i tillegg som styrer nettverket i stedet for den trådløse muligheten i windows som er standar. Sjekk program lista på pc'n om det står ett eller annet med wireless der.. I såfall så deaktiver den og søk etter trådløst nettverk i windows sin versjon.

Hvis du skjønner.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Altså da du har en pc med aktivert trådløs sender og er i et hus med trådløs nett så skal det dukke opp noe som ser ut som "to dataskjermer" nederst i høyre hjørnet. Da du drar musepekeren over den så skal det stå tilgjenglige nettverk hvis den har funnet nettverket i huset. Og da du klikker på den så skal det komme opp en liste med nettverk, da deres nett, hva enn det heter, og er det sikkerhetsaktivert så har du en kode på det du må trykke inn for og koble deg til. Hvis ikke du har det så skal det gå greit og koble seg til uten kode. Det er windows sin trådløse netttjeneste.

Hvis ikke det skjer så kan det være et annet program installert på pc'n som kan styre nettet i stedet. Men det finner du ut hvis du går på "start" - "programmer(mulig alle programmer)" og så får du en liste med masse forskjellige programmer. Finner du noe med "wireless" så kan det hende at det programmet som styrer hele greia. Og da må det evt deaktiveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja se der ja.. :) HAr ikke fått tid til å se på det idag jeg, så får prøve i morra. Har trykket på en sånn sak nede i høyre hjørnet. Og der står det noe med tilgjengelige nettverk, men mitt kommer ikke opp. Bare noe som heter et eller annet med Broadband osv :D Når jeg har klikket på denne så får jeg da beskjed om å slå inn brukernavn og passord. Altså IKKE den koden som er på det trådløse nettverket.

Men, skal se på det i morra jeg :) Se om jeg får deaktivert noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da holder jeg på her....

Det er ikke en dobbelskjerm i hjørnet, men en enkel en med en kabel på eller noe sånn. Klikker på den, og får opp "Connections are available" øverst, så "Dial-up and vpn" under og med alternativet "Broadband connection".... Det er det eneste. Og ja, som nevnt før. Klikker jeg på denne bredbånd tingen her, så får jeg kun opp "kabelalternativ" liksom.

På start menyen og Alle programmer så er det en liste som ser ca sånn ut:

Default Programs

Desktop Gadget Gallery

Internet Explorer

Windows DVD Maker

Windows Fax and Scan

Windows media Senter

Windows media player

Windows update

XPS wiever

Også mapper med:

Accessories

Games

LimeWire

Maintenance

PAN Vision

Startup

Det er alt....

Hum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trykker på den Wireless knappen her, så kommer det opp et "bluetooth" symbol.... Antar da kanskje det er brukt blåtann nett osv her før?

edit: Prøver å klikke meg på diverse muligheter til å koble meg til nett her nå, og får kun opp alternativene "Broadband PPPoE" eller Dial-Up.

Det er ikke noen Wireless mulighet liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av operativsystem, skal du kunne klikke start - kontrollpanel (alternativt start-innstillinger-kontrollpanel, i vista tror jeg du kan skrive kontrollpanel i søkefeltet). Deretter er det enklest å bytte til klassisk visning og velge nettverkstilkoblinger. Der inne skal du kunne se den trådløse tilkoblingen, og se om den er deaktivert. Den heter normalt trådløs nettverkstilkobling, og i detaljene skal du kunne se at den brukes av et eller annet wlan-kort (og ikke et bluetooth-kort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi Bokstavelig talt skjult nettverk...

Når noen kommer å søker etter trådløst nett finner de ingenting, for hele nettverket er skult..

For å finne det må man vite Navn (SSID) og Passord til nettverket å skrive det inn manuelt...

Dere har ikke det samme der da.? Bare glemt det...?

Men 90% sjans for at det er PCn (eller det som er mellom skjermen og stolryggen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så enkelt med dingser som ikke funker slik vi ønsker nei...

Jeg hadde det samme problemet en gang, da restartet jeg egen ruter . og det hjalp her.

Step by step :

Du har en eller annen boks som er koblet til telefon eller tv uttak, den du kjøpte da du kjøpte trådløst. Ta ut alle kontaktene til den og vent to minutter, sett dem så inn igjen - start PC`n på nytt - og klikk på ikone nede til høyre med to skjermer på, velg koble til nettverk - og se om "ditt" kommer opp i listen. Gjør det det, klikk på det og skriv inn passord - og vips !???

LYKKE TIL :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...