Gå til innhold
Hundesonen.no

Hikke på hunder

PsychoLynx

Recommended Posts

Hikke er alltid noe jeg forbinder med småglupske valper. Og evnt valper som har mark.

Men hvorfor hikker den voksne hunden? Altså, innimellom forstår jeg hikke osv, men en hund som hikker ofte? Type MINST 1 gang om dagen? Hva kommer dette av egentlig?

:ahappy: Ehem... Flipsen hikket og rapte og prompet voldsomt da hun var en småglupsk valp. Nå når hun er 1.5 år har hun "roet" seg litt med dette, men hikking og rap kan fremdeles forekomme og i perioder, en gang om dagen. Da hun ikke lenger er småglupsk men STORglupsk (vanskelig ord igrunnen) har jeg latt dette være årsak i mine tanker. Og tenker faktisk ikke noe mer over det. Kan det være at din hund (hvis det var den det gjaldt) kaster innpå maten litt fort også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Ja de er jo i grunn STORglupske både Gry og Bridie her. Spesielt nå som de faktisk er TO :ahappy: Men det er jo måte på hvor fort man får glefset i seg en klump med frossen mat liksom... Og det får de jo kun engang om dagen. Ellers får de sjelden noe som kan slukes så mye. Hmmmm...

Og Bridie er mer gluspk enn gry, men det er Gry som hikker mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Ja de er jo i grunn STORglupske både Gry og Bridie her. Spesielt nå som de faktisk er TO :D Men det er jo måte på hvor fort man får glefset i seg en klump med frossen mat liksom... Og det får de jo kun engang om dagen. Ellers får de sjelden noe som kan slukes så mye. Hmmmm...

Og Bridie er mer gluspk enn gry, men det er Gry som hikker mest.

Når du sier frossen mat, mener du at den faktisk er frossen? Det kan jo ligge løsning i kun det faktisk. Min logikk tilsier at magen vil reagere på kald, kald mat og at man da gjerne hikker el.l. Men jeg har ingen linker eller vitenskapelig støtte for min tanke nå altså *flire* Bare noe som slo meg, med egen erfaring fra isspising :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...