Gå til innhold
Hundesonen.no

Druknet hunden med dykkerbelte..


MarteV

Recommended Posts

Om det faktisk stemmer det han sier, så er han nok ikke den første som bruker alternative avlivingmetoder pga økonomi.

Min første tanke er hvordan kan dette løses?

Burde det ikke finnes en annen måte for folk å ta kontakt med en eller annen "offentlig" e.l. for assistanse i slike tilfeller når økonomien bevislig er så dårlig?

For hva skal man gjøre om man er i situasjone der man brått er uten penger og ingen personer å søke hjelp oss? Det første er jo faktisk å la dyret slippe lide.. Og da ender man med slike alternative metoder.

Nei, jeg føler ikke med den gubben som har gjort det, og at det blir konsekvenster av det. Men hva skal man faktisk gjøre i den situasjoen?

Man kan jo prøve ringe veterinær og spøre om hjelp/avbetaling osv Men det er faktisk ikke sikkert dem gjør det, og da sitter man der da, med en syk hund som lider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så absolutt enig med deg. Støtter ikke mannen sånn sett, men syns samtidig litt synd i han. Burde fantes noen form for "krisehjelp" til dyreeiere. Syns virkelig at om et dyr er såpass sykt at det ikke er annen utvei, og eier ikke har økonomi der og da, burde noen være der til å tilby hjelp. Evt. burde man ha mulighet hos vet. til hjelp/avbetaling sånn som du sier JeanetteH. Men jeg mener at istedetfor å spørre, så burde dette vært standard. Dyrets beste burde i slike tilfeller gå foran penger.

Jeg mener jo at å ta livet av et dyr, burde ikke koste penger. Det er et valg som må tas, og OM valget blir tatt er det ofte veldig nødvendig. Da burde ikke ting som penger stoppe.

MEN det er jo veldig vanskelig å vite alle detaljer i saken her, så hardt å si hva nøyaktig man skal legge vekt på. Eier eller tilbudene rundt. Ikke vet jeg. Håper, og tror, flere har inspill her. Sånne hendelser kan bare ikke forekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde det ikke finnes en annen måte for folk å ta kontakt med en eller annen "offentlig" e.l. for assistanse i slike tilfeller når økonomien bevislig er så dårlig?

Da jeg jobbet på dyreklinikken kom det en mann ansatt i kommunen inn med en hund som skulle avlives. Han hadde bare fått beskjed om å avlive hunden for noen. Kom ikke frem noen mer detaljer hos oss. Men slik jeg forstod det, var dette da folk som sikkert fikk økonomisk støtte fra kommunen, som også fikk hjelp til å avlive en hund... Så il tro det er muligheter, om man tørr å be om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men jeg nekter å tro at han ikke kunne bedt noen om å låne penger. Iaf kunne han ha spurt sin forhenværende kone som visstnok nettopp hadde forlatt ham. Siden betegnelsen "kone" står i artikkelen er det vel trygt å anta at hun hadde god kjennskap til hunden og sikkert kunne ha vært behjelpelig...

Men ja, alt utifra en artikkel på nett- vanskelig.

Og sett bort i fra denne saken, absolutt enig i at det burde være en mulighet - men så mener jeg at det alltid er en mulighet også. Jeg har hatt venninner hvor dyrene deres blir akutt skadet, de har ingen penger der og da - men veterinærene har alltid hjulpet dem enten med avlivning eller behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Alle veterinærer er forpliktet til å gi assistanse til en syk eller skadet hund. Dette er uavhengig om vedkommende kan betale for det eller ikke. Da jeg jobbet på dyreklinikk, ble hunder behandlet og beholdt til døgnpris på klinikken til eier kunne betale. Ved avliving ble det sendt til inkasso som en hvilken som helst annen ubetalt regning. Så at vedkommende ikke så noen annen utvei handlet vel mer om vilje enn evne tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...