Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode regnbukser?


Renate A

Recommended Posts

Jeg tror jeg må være stor forbruker av regnbukser, bruker vel ca 2stk i året.

Nå vet ikke jeg om det er normalt, men jeg syntes det er litt mye når jeg betaler 500kr pr stk.

De blir brukt til skogsturer når det regner eller er vått i terrenget og de er med i stallen, ris ikke i, men blir brukt når jeg møkker osv.

Hvor ofte må dere skifte regnbukse? Og hvilken bukse er dere fornøyde med?

-har ikke sååå lyst til å betale over 1000kr for en, men dersom den garantert holder lenge så er det verd investeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan "bruker" du opp en regnbukse? Blir den slitt liksom? Jeg har hatt min ett par år jeg, og den har gjennomgått storm på sørlandet, og turer i skogen, tror ikke det var noe dyr, kan sjekke merke hvis jeg finner den :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helly hansen buksa hadde jeg noen år før den revenet.Kjøpte nylig en ny i samme merke som kostet 600.Får nå se hvor lenge den varer.

En jeg kjenner har hatt sine regnklær i 20 år og er brukt mye!!Er kun blitt ødelagt nå pga hengt de feil med kleshengeren eller hva det var.Samboeren hans sine er like gamel og ingen ting galt med.Da han skulle kjøpe nye fikk han beksjed om at merket ikke finnes lengere.Kanske ikke så rart!Dårlig salg av det der :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helly hansen buksa hadde jeg noen år før den revenet.Kjøpte nylig en ny i samme merke som kostet 600.Får nå se hvor lenge den varer.

En jeg kjenner har hatt sine regnklær i 20 år og er brukt mye!Er kun blitt ødelagt nå pga hengt de feil med kleshengeren eller hva det var.Samboeren hans sine er like gamel og ingen ting galt med.Da han skulle kjøpe nye fikk han beksjed om at merket ikke finnes lengere.Kanske ikke så rart!Dårlig salg av det der :icon_redface:

Før så hadde jeg regntøyet mitt i flere år etterhverandre til og med når jeg var enda mer aktiv med hestene, men de to siste årene så har jeg måtte bytte oftere, den jeg har nå skulle være skikkelig kvalitet, men har begynt å bli slitt i sømmene.

(og de sitter riktig på meg, er ikke tykk i bena så de "gnisser")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt min bergans breheimen bukse med dermizax hardt i 5 år før den røyk. Mest sannsynlig fordi den ikke var laget for aking i steinrøyser (håpløst! :flowers:). Vanntett, pustende, sinnsykt digg og gå med og da en ny skulle kjøpes var det ingen tvil. Breheimen klærene er noe av det jeg har vært mest fornøyd med blant mine friluftsinvesteringer (nesten på linje med bikkja :whistle:). MEN damemodellen likte jeg ikke, så nå sise kjøpte jeg herremodell med litt kortere ben:)

Det er dyrt, men holder det 5 år med intensiv bruk føler jeg at prisen er verdt det:)

EDIT: så du kommenterte slitte sømmer. Buksa mi ble ganske slitt mellom bena, men den holdt alikvel 5 år selv om den så slitt ut etter 2:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt en fra Stormberg for haugevis av år siden. Brukt mye ute i skog ,sandkasse osv. Ikke en tykk bukse men den er knall å ha på og er nå iallefall 8år gammel og funker max ennå-Prisen husker jeg ikke helt,men rundt 400 eller noe (fikk i gave)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...