Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegaver til en 9 åring

Margrete

Recommended Posts

Da jeg var 10 år fikk jeg chaps i julegave av mamma, det var skikkelig stas :)

Hva med ridetimer/rideleir etc?

Hun går på rideskole og rideleir har vi alt blitt enige om.... men chaps er jo litt kult da. Da kan hun ri i olabuksene sine (hun hater vanlige ridebukser)

Flere ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig tom for ideer til julegaver til min datter... Kan noen hjelpe meg med noen forslag. Hun liker cd'r så den er grei.

Ellers er det liksom ikke noe hun bryr seg voldsomt om, annet enn hest. Hjelp?

Børster til yndlingshesten, hestefilmer, hjelm, ridestøvler, sikkerhetsvest? :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... det er bare 10 år siden jeg var som datteren din.

Jeg vet ikke om hun liker å lese, men hestebøker var ihvertfall kjempestas. Det er faktisk fortsatt stas egentlig!

Ellers så vil jeg absolutt anbefale å dra innom en hestebutikk og be om hjelp der. Jobbet selv en liten periode i en sånn butikk, og hjalp mange foreldre med å finne gaver. Bare husk byttekort, alltid kjekt å ha.

Evt. varme ridehansker nå som vinteren nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :twisted: Ikke stopp

Ridehansker/votter er kjøpt inn :whistle:

Filmer og bøker skal sees nærmere på. Er jo helt håpløst dette, for hun bryr seg jo ikke om noe annet. Hun har strengt tatt alt hun trenger ellers også. Vurderer å kjøpe en helgetur til Langedrag som julepresang da, hmm tenke videre på den ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestefilmer som ti år gamle jenter liker (og sikkert allerede har sett ...)

Flicka

Hidalgo

Stuntrytteren (denne fikk jeg som tiåring, og jeg vil tippe at jeg har sett den rundt 300 ganger)

Hestehviskeren

Seabiscuit

Villhesten (fiiiiine, fiiine, fiiine norske filmen!)

Spirit

Den sorte hingsten

Nydelig filmer altså ... Ellers vil jeg anbefale chaps (det ønsker jeg meg og, det er helt genialt), egen ponni (ja, det er obligatorisk på ønskelister), hestebøker (serier jeg likte som rundt-tiåring: Kate-serien, Sølvhingsten-serien, Britta og Silver osv .. Endel av disse får man sikkert tak i i nettbutikker). Faktabøker likte jeg også, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flicka

Hidalgo

Stuntrytteren (denne fikk jeg som tiåring, og jeg vil tippe at jeg har sett den rundt 300 ganger)

Hestehviskeren

Seabiscuit

Spirit

Den sorte hingsten

Silkesvarten! Den er fiin :twisted:

Hva med hestedataspill, slike bøker, hesteplakater og medlemskap i Pennyklubben! Jeg var medlem der i mange år og fikk mange morsomme pakker :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flicka

Hidalgo

Hestehviskeren

Seabiscuit

Spirit

Den sorte hingsten

Nydelig filmer altså ... Ellers vil jeg anbefale chaps (det ønsker jeg meg og, det er helt genialt), egen ponni (ja, det er obligatorisk på ønskelister), hestebøker (serier jeg likte som rundt-tiåring: Kate-serien, Sølvhingsten-serien, Britta og Silver osv .. Endel av disse får man sikkert tak i i nettbutikker). Faktabøker likte jeg også, forresten!

Jeg å :ahappy:

Og jeg kan fortsatt se den igjen og igjen :twisted:

(mens vi snakker om drømmemenn, han er litt kjekk han Al også sant? :whistle: )

Ellers, egen ponni ja :aww: og Britta og Silver bøkene!

Aja er lur hun :D

Av hestefilmer må jeg legge til

Over alle hinder (med Elisabeth Taylor faktisk, en sann historie om en 16 årig jente som vant grand national) og

Over nye hinder (en oppfølgingsfilm om en ung jente som kommer til OL i feltritt)

... nå ble jeg helt revet med her.. hest er best og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å :ahappy:

Og jeg kan fortsatt se den igjen og igjen :whistle:

(mens vi snakker om drømmemenn, han er litt kjekk han Al også sant? :aww: )

Ellers, egen ponni ja ;) og Britta og Silver bøkene!

Aja er lur hun :D

Av hestefilmer må jeg legge til

Over alle hinder (med Elisabeth Taylor faktisk, en sann historie om en 16 årig jente som vant grand national) og

Over nye hinder (en oppfølgingsfilm om en ung jente som kommer til OL i feltritt)

... nå ble jeg helt revet med her.. hest er best og sånn :P

*Fnis* Jeg tok og helt av kjente jeg! (Al er kjempekjekk ... sukk ...) Britta og Silver lånes med jevne mellomrom på biblioteket enda :twisted: Åh, de to filmene du anbefalte hørtes kjempekjekke ut! Må prøve å få tak i de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, jeg var hestejente i tre måneder da jeg var ung - det vil si at jeg slukte alt jeg fant av hestebøker en sommer (red gjorde jeg for første gang i år, liksom...), og jeg elsket Britta og Silver-bøkene. Men jeg fikk ikke lest alle, og nå lurer jeg på hvordan det gikk. Hun kjøpte en hest sammen med ei venninne, og skulle få det første føllet, men det ble sykt. Og mer husker jeg ikke. Jeg burde kanskje lese de bøkene på nytt, og få lånt de andre? Er de like gode i min alder, mon tro???

Jeg leste også to Follyfoot-bøker, men de var mer avsluttende. Britta, derimot, er jeg ikke ferdig med kjenner jeg nå. Det river og røsker i barndomsminnene mine her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britta, derimot, er jeg ikke ferdig med kjenner jeg nå. Det river og røsker i barndomsminnene mine her!

Du kan få låne hele serien av meg :whistle:

Med unntak av den aller siste boken. Den VIL jeg gjerne ha tak i om noen vet hvor.

*i min alder...*huffåhuff*

Ellers kan jeg grave litt på loftet til min skjønne mor, har en mistanke om at hun har tatt vare på alle bøkene til sin, den gang, hestegale datter; Ponny-gjengen, Jill-bøkene og diverse frittstående historier :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...