Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegaver til en 9 åring


Margrete

Recommended Posts

Da jeg var 10 år fikk jeg chaps i julegave av mamma, det var skikkelig stas :)

Hva med ridetimer/rideleir etc?

Hun går på rideskole og rideleir har vi alt blitt enige om.... men chaps er jo litt kult da. Da kan hun ri i olabuksene sine (hun hater vanlige ridebukser)

Flere ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig tom for ideer til julegaver til min datter... Kan noen hjelpe meg med noen forslag. Hun liker cd'r så den er grei.

Ellers er det liksom ikke noe hun bryr seg voldsomt om, annet enn hest. Hjelp?

Børster til yndlingshesten, hestefilmer, hjelm, ridestøvler, sikkerhetsvest? :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... det er bare 10 år siden jeg var som datteren din.

Jeg vet ikke om hun liker å lese, men hestebøker var ihvertfall kjempestas. Det er faktisk fortsatt stas egentlig!

Ellers så vil jeg absolutt anbefale å dra innom en hestebutikk og be om hjelp der. Jobbet selv en liten periode i en sånn butikk, og hjalp mange foreldre med å finne gaver. Bare husk byttekort, alltid kjekt å ha.

Evt. varme ridehansker nå som vinteren nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :twisted: Ikke stopp

Ridehansker/votter er kjøpt inn :whistle:

Filmer og bøker skal sees nærmere på. Er jo helt håpløst dette, for hun bryr seg jo ikke om noe annet. Hun har strengt tatt alt hun trenger ellers også. Vurderer å kjøpe en helgetur til Langedrag som julepresang da, hmm tenke videre på den ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestefilmer som ti år gamle jenter liker (og sikkert allerede har sett ...)

Flicka

Hidalgo

Stuntrytteren (denne fikk jeg som tiåring, og jeg vil tippe at jeg har sett den rundt 300 ganger)

Hestehviskeren

Seabiscuit

Villhesten (fiiiiine, fiiine, fiiine norske filmen!)

Spirit

Den sorte hingsten

Nydelig filmer altså ... Ellers vil jeg anbefale chaps (det ønsker jeg meg og, det er helt genialt), egen ponni (ja, det er obligatorisk på ønskelister), hestebøker (serier jeg likte som rundt-tiåring: Kate-serien, Sølvhingsten-serien, Britta og Silver osv .. Endel av disse får man sikkert tak i i nettbutikker). Faktabøker likte jeg også, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestefilmer som ti år gamle jenter liker (og sikkert allerede har sett ...)

Flicka

Hidalgo

Stuntrytteren (denne fikk jeg som tiåring, og jeg vil tippe at jeg har sett den rundt 300 ganger)

Hestehviskeren

Seabiscuit

Villhesten (fiiiiine, fiiine, fiiine norske filmen!)

Spirit

Den sorte hingsten

Silkesvarten! Den er fiin :twisted:

Hva med hestedataspill, slike bøker, hesteplakater og medlemskap i Pennyklubben! Jeg var medlem der i mange år og fikk mange morsomme pakker :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestefilmer som ti år gamle jenter liker (og sikkert allerede har sett ...)

Flicka

Hidalgo

Stuntrytteren (denne fikk jeg som tiåring, og jeg vil tippe at jeg har sett den rundt 300 ganger)

Hestehviskeren

Seabiscuit

Villhesten (fiiiiine, fiiine, fiiine norske filmen!)

Spirit

Den sorte hingsten

Nydelig filmer altså ... Ellers vil jeg anbefale chaps (det ønsker jeg meg og, det er helt genialt), egen ponni (ja, det er obligatorisk på ønskelister), hestebøker (serier jeg likte som rundt-tiåring: Kate-serien, Sølvhingsten-serien, Britta og Silver osv .. Endel av disse får man sikkert tak i i nettbutikker). Faktabøker likte jeg også, forresten!

Jeg å :ahappy:

Og jeg kan fortsatt se den igjen og igjen :twisted:

(mens vi snakker om drømmemenn, han er litt kjekk han Al også sant? :whistle: )

Ellers, egen ponni ja :aww: og Britta og Silver bøkene!

Aja er lur hun :D

Av hestefilmer må jeg legge til

Over alle hinder (med Elisabeth Taylor faktisk, en sann historie om en 16 årig jente som vant grand national) og

Over nye hinder (en oppfølgingsfilm om en ung jente som kommer til OL i feltritt)

... nå ble jeg helt revet med her.. hest er best og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å :ahappy:

Og jeg kan fortsatt se den igjen og igjen :whistle:

(mens vi snakker om drømmemenn, han er litt kjekk han Al også sant? :aww: )

Ellers, egen ponni ja ;) og Britta og Silver bøkene!

Aja er lur hun :D

Av hestefilmer må jeg legge til

Over alle hinder (med Elisabeth Taylor faktisk, en sann historie om en 16 årig jente som vant grand national) og

Over nye hinder (en oppfølgingsfilm om en ung jente som kommer til OL i feltritt)

... nå ble jeg helt revet med her.. hest er best og sånn :P

*Fnis* Jeg tok og helt av kjente jeg! (Al er kjempekjekk ... sukk ...) Britta og Silver lånes med jevne mellomrom på biblioteket enda :twisted: Åh, de to filmene du anbefalte hørtes kjempekjekke ut! Må prøve å få tak i de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, jeg var hestejente i tre måneder da jeg var ung - det vil si at jeg slukte alt jeg fant av hestebøker en sommer (red gjorde jeg for første gang i år, liksom...), og jeg elsket Britta og Silver-bøkene. Men jeg fikk ikke lest alle, og nå lurer jeg på hvordan det gikk. Hun kjøpte en hest sammen med ei venninne, og skulle få det første føllet, men det ble sykt. Og mer husker jeg ikke. Jeg burde kanskje lese de bøkene på nytt, og få lånt de andre? Er de like gode i min alder, mon tro???

Jeg leste også to Follyfoot-bøker, men de var mer avsluttende. Britta, derimot, er jeg ikke ferdig med kjenner jeg nå. Det river og røsker i barndomsminnene mine her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britta, derimot, er jeg ikke ferdig med kjenner jeg nå. Det river og røsker i barndomsminnene mine her!

Du kan få låne hele serien av meg :whistle:

Med unntak av den aller siste boken. Den VIL jeg gjerne ha tak i om noen vet hvor.

*i min alder...*huffåhuff*

Ellers kan jeg grave litt på loftet til min skjønne mor, har en mistanke om at hun har tatt vare på alle bøkene til sin, den gang, hestegale datter; Ponny-gjengen, Jill-bøkene og diverse frittstående historier :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...