Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund & Sørlandet


Escada&Ac

Recommended Posts

Hei Hei.

Vet ikke helt om dette er riktig sted å poste det, men prøver uansett. :)

Kommer opprinnelig fra den blide sørlandsby Risør men har bodd i Oslo i nå 11år.

Vurderer nå å flytte hjem igjen til Risør på nyåret.

Her i Oslo er jeg jo veldig godt vandt med ett rikt utvalg av hundekurs steder og ikke minst ett veldig aktivt hundemiljø.

Det jeg lurer på er om det er noen her inne som bor på sørlandet,som også vet om det finnes noen hundekurs i nærheten av Risør og hvordan dere synes det er å bo på sørlandet med hund.

Den nærmeste "stor" byen er Arendal, tar 40min med bil ditt så håper kanskje det finnes noe der.

Håper noen kan hjelpe meg med litt informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Escada&Ac!

Jeg bor på "palmekysten" mer bestemt i Tvedestrand. (Mellom Arendal og Risør)

Jeg tilhører Tvedestrand og omegn hundeklubb, en forholdsvis liten men koselig klubb. Den er ikke stor nok for oppsett av flere grupper innenfor hundesporten, men det er medlemmer her som er aktive innenfor flere grener.

Vi har også flere medlemmer fra Risør.

Jeg har bodd i Tvedestrand med hund bestandig og jeg synes ikke det er noe problem. Men man må jo stort sett i bil og kjøre litt for å komme på treninger, kurs, konkurranser osv.

Arendal HK er en aktiv klubb og NchK avd. Agder. Kragerø HK er også en klubb med stor aktivitet.

Mulighetene skulle være mange bare man er villig til å "farte" litt :)

Link til TOHK http://www.tvedestrandogomegnhundeklubb.net/

Lykke til kanskje vi ses... puppeh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Escada&Ac!

Jeg bor på "palmekysten" mer bestemt i Tvedestrand. (Mellom Arendal og Risør)

Jeg tilhører Tvedestrand og omegn hundeklubb, en forholdsvis liten men koselig klubb. Den er ikke stor nok for oppsett av flere grupper innenfor hundesporten, men det er medlemmer her som er aktive innenfor flere grener.

Vi har også flere medlemmer fra Risør.

Jeg har bodd i Tvedestrand med hund bestandig og jeg synes ikke det er noe problem. Men man må jo stort sett i bil og kjøre litt for å komme på treninger, kurs, konkurranser osv.

Arendal HK er en aktiv klubb og NchK avd. Agder. Kragerø HK er også en klubb med stor aktivitet.

Mulighetene skulle være mange bare man er villig til å "farte" litt :icon_redface:

Link til TOHK http://www.tvedestrandogomegnhundeklubb.net/

Lykke til kanskje vi ses... puppeh.gif

Takk for svar og tips. :whistle:

Vet godt hvor tvedestrand ligger,har jobbet i Tvedestrand en sommer for mange mange år siden..

Men er det noe særlig kurs muligheter eller er det bare sosialt sæmvær?

Synes det er veldig hyggelig og vil gjerne henge meg på sosiale turer o.l men har også lyst til å trene og ta noen kurs.

Godt mulig at vi sees. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bor i Arendal og er med i Arendal og Omegn hundeklubb :icon_redface:

Vi har lydighetskurs hver vår og høst- valp, nybegynner, videregående og apellmerke kurs.

Vi har også nybegynnerkurs i agility hver vår og høst.

LP-gruppa arrangerer jevnlig cup for å få konkurranse trening. Det er også cup i agility gruppa.

Uka i klubben ser slik ut:

Mandag: LP- kurs, utenom kurs er det treninger.

Tirsdag: Agility- konkurranse gruppa

Onsdag: Bruks lydighet og agility trening nybegynnere

Torsdag:Lp trening og Agility konkurranse gruppa

Lørdag: Agility- fritrening

Søndag: Bruksgruppa trener i skogen spor/feltsøk.

Om vinteren er det innendørs agility trening tirsdag og torsdag i ridehall :icon_redface:

Klubben holder til på Hove på Tromøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...