Gå til innhold
Hundesonen.no

Massasjekurs - hvilken skal en velge?

SFX

Recommended Posts

Jeg ønsker å gå et introkurs i hundemassasje, da jeg tror det kan være nyttig å kunne mer om.

Jeg bor i Oslo, og har tilgang til både Nordisk Hundemassasjeskole og Axelsons.

Hvilken skal en velge? Hva er forskjeller? Hva er likheter? Fordeler og ulemper ved den ene og den andre? Hva er dine erfaringer?

Ha i bakhodet at jeg ønsker å gå kun introkurs, slik at jeg ikke ønsker å gå et kurs hvor jeg hele tiden får høre "dette lærer dere ordentlig på siste kursdel", satt på spissen.

Jeg vet det er flere som har hel eller delvis massasjeutdannelse her på Sonen, så jeg håper noen vil hjelpe meg å orientere meg - for alt jeg vet kan det finnes flere aktører på markedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et introduksjonskurs tror jeg du kan få det like bra hos begge.

Jeg mener det var undervisningsrektoren hos axelsons som startet opp nordisk, og at de derfor har mye likt.

Også er det forskjell i titlene. Hos Axelsons blir man diplomert hundemassør og hos nordisk blir man autorisert...hvis man tar hele utdannelsen altså. Men tror det har liten praktisk betydning. Renate A vet sikkert mer enn meg om dette, så vi får håpe hun ser tråden :)

(Men ut fra hjemmesidene ville jeg kanskje valgt nordisk....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt begge to, og jeg vil nok anbefale deg Nordisk. Det er generelt mer grundig, men det er jo egentlig best hvis du har tenkt å gå videre. Jeg synes det var en tanke mer praksis på Nordisk i forhold til Axelsons, men kanskje husken driver gjøn med meg? Egentlig har det ikke så mye å si hva du velger; til hjemmebruk er begge to helt greie! Men som sagt; mer grundig, mer tunge ord osv hos Nordisk enn Axelsons, og dermed framstår de som mer "seriøse". Skulle du utdannet deg, burde du valgt Nordisk. Hører om de som ikke får jobb fordi de er utdannet hos Axelsons.. Hos Axelsons synes jeg kanskje at de er mer rettet mot de som "bare" vil ha det til hjemmebruk, hos Nordisk føler jeg de tenker mer på de som skal gå videre. Du kan jo også sjekke priser og tider og steder og lengde på kurset (lurer på om Nordisk sitt er en dag lengre?) og la det avgjøre for deg?

Masse rot og surr ble det, poenget er: velg hva du vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Nordisk og er veldig fornøyd med skolen. Men jeg går der for å utdanne meg til hundemassør da, ikke bare for å ha det til hjemmebruk.

Jeg har ikke noen erfaring personlig med Axelsons, så jeg kan egentlig ikke si noe om dem. Kan bare si at jeg er veldig veldig fornøyd med NHMS, og det er en skole jeg absolutt kan anbefale.

Men uansett om du bare skal ha det til hjemmebruk, er det en god idé å ta nybegynnerkurset OG VK1. På første kurs lærer man KUN massasje, og på andre kurs lærer man også stretching, noe som er minst like viktig som selve massasjen. Da har du mye større mulighet til å behandle din egen hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått nybegynner kurs på Axelson og var IKKE fornøyd, gikk så hos Nordisk og det var noe helt annet, jeg har hele utdannelsen :)

Skal jeg være helt ærlig så ville jeg gått nybegynnerkurs og vk1, for da får du mer forståelse for hva du gjør (på vk1 lærer du også stretching som man skal gjøre i en massasjebehandling)

Mange tror at det "bare" er å massere en hund og skal lære det så fort som mulig selv, det er MYE anatomi bak og går du kun grunnkurs og vk1 så kan du litt, men det er ikke noe dypt du kan gå, du lærer teknikkene osv, men kan ikke behandle en hund med skader godt nok til at det er forsvarlig, men kan behandle med massasje som forebyggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...