Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmeside Kooikerhund

Luis

Recommended Posts

Hei.

Ønsker noen synspunkter på min hjemmeside. Sist jeg spurte fikk jeg ikke til å lage en klikkbar link, derfor prøver jeg på nytt.

Skulle også ønsket at noen kunne laget et sånnt lite banner som folk kan klikke på for å komme til min hjemmeside under mine innlegg her. Bilder inne på siden, det skal bare stå Chica`s side på det banneret.

Ikke heng dere opp i bakgrunnsbildet på forsiden, det bytter jeg et par ganger i mnd uansett, etter årstid, osv,

Ønsker konstruktiv kritikk, som går begge veier :hmm:

Besøk min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt en ren bakgrunn på første siden man kommer inn på. Det blir for forstyrrende med det bakgrunsbildet. Ellers syns jeg resten på den siden var fint og ryddig (trenger kanskje ikke så mange bilder nedover, holder med ett siden man skal trykke seg inn på siden).

Når man kommer inn på selveste siden så syns jeg det ser bra ut. Men hadde håpet alle sidene hadde samme bagrunn som den første (nyheter). Men kanskje uten teksten på bakgrunnen. Det blir litt forstyrrende syns jeg.

Ps: Trykker man på H'en i "Hundevenner" åpnes siden der menyen er.

Det ble masse negativt, men syns siden ellers er fin, og du har fått med mye info og man får lest det man ønsker å lese :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monica.

Tusen takk for svar. OK at du har negativ konstrutiv kritikk. Men det slår meg hvor utrolig forskjellige folk er :twisted:

Da jeg lette etter hvor jeg skulle lage hjemmeside, var mitt eneste kriterium at det gikk ann å ha ulike bakgrunner på sidene. Skulle ta Freewebs for der gikk det ann, men så gjorde di noen endringer, slik at man måtte ha alle bakgrunner like. Derfor ble det uaktuellt for meg å ha hjemmeside der.

Synes det er utrolig kjedelig å gå inn på en hjemmeside hvor alle bakgrunner er like.

Vil ha bakgrunnsbilde på forsiden, det blir for kjedelig med bare en enslig farge. Men den byttes ofte, etterhvert som jeg finner noen jeg synes er fin. Nå er det høstbilder, til vinteren blir det snøbilder av ulike typer osv.

Synes man kan lage et skille på di ulike årstider.

Enig med deg at jeg kan kutte ut et av bildene på forsiden, egentlig.

Og det med H-en i hundevenner visste jeg ikke om, takk for at du oppdaget det :)

Men tusen takk for innspill, Monica. Igjen ser man hvor ulike mennesker kan være. Men det hadde jo vært kjedelig hvis alle var like :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å scrolle så mye, så for min del hadde det vært fint om det som var viktig, kom øverst. Det vil si at bildet man må trykke på for å komme inn, bør stå lenger oppe, så man slipper å scrolle for å finne det. Første gangen jeg gikk inn på siden din, tenkte jeg "var dette alt?" og skjønte ikke automatisk at jeg måtte scrolle for å finne "resten" av siden. Egentlig liker jeg ikke sånn velkomstside i utgangspunktet heller, med mindre det er en god grunn for det (språkvalg for eks). Jeg tenker også på andre ting; ta hundevennsiden; der bør hundevennene komme øverst, ikke den animerte (?) bildet av de fire valpene; dette kan heller komme nederst, syns jeg. For har man først trykket på linken "hundevenner" vil man jo helst se disse vennene, og ikke et slikt bilde, selv om det er søtt. :innocent: Det samme gjelder på stamtavle-siden; rosen kan komme nederst.

Jeg synes ikke albumet var optimalt; det blir alt for mye scrolling. Har du mulighet til å lage flere album og sortere bildene litt mer? Det er veldig få som orker å scrolle gjennom titalls bilder av en ukjent hund.. Du bør også tenke på bildestørrelsen; du er ikke alene om dette, men ingenting irriterer meg mer enn når jeg skal se på bilder integrert i en hjemmeside (ofte med frames eller hva det heter), og bildet er for stort til å få plass i den største ruten! :yawn: Din side er ikke den verste altså; det er mye verre med de med to og tre frames inni hverandre, hvor når man scroller vet man knapt hvilken fram man scroller i, og bildet fyker opp og ned - da forlater jeg albumet temmelig raskt.. Hos deg trenger du bare justere størrelsen på de største bildene, og vips er problemet løst! :poke: (Ha noen piksler luft rundt bildet, slik at besøket vet at de ser hele bildet på en gang.)

Når du først skal ha forskjellige bakgrunner på sidene dine, så synes jeg du har klart å løse det bra - fargene på hver side harmonerer med hverandre, og det er flott! Det tror jeg du bør fortsette med hvis du skal endre bakgrunnene ofte, hvis ikke tror jeg siden din vil oppfattes som veldig rotete. :/

Likte fargene på siden, de stod til både hunden og årstiden. Likte også at menyen var enkel og oversiktlig. Og liker at det er mye å lese, også ting som ikke er rene harde "fakta", så som HD, fødselsdato, høyde og vekt osv, men slike hverdagslige ting; lese om hvordan hunden er, det er flott.

Ellers savner jeg en side om deg! :jump: Liker å se både bilde og lese litt om folka bak siden, men det er mulig det kommer? :whistle:

Puh, ble masse dette, men mye "småpirk".. Synes siden din var fin jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Huldra.

Takk for tilbakemelding :P

Flott at du ga meg endel ting å tygge på. Her var det litt av hvert.

Ja, kanskje jeg burde lage bildene mindre. Tror grunnen til at jeg laget de så store er at alle har så små bilder. Så må man trykke på hvert bilde for å se de store. Synes det blir litt slitsomt i lengden, tenkte at når de lå store på siden slapp folk å trykke på hvert enkelt.

Du synes pyntebildene burde komme nederst.... Den må jeg tygge litt på...... Skal rosen og de animerte bildene være nederst, kan jeg like godt kutte de ut, synes jeg. Skjønner ikke vitsen da med å ha de til pynt.

Tygg, tygg. Liker at folk kan ha litt pynt ilamme det andre.

Ofte kan en hjemmeside eller blogg bli litt for tam og kjedelig. Bloggene spesiellt kanskje.

Du skriver om hvis jeg først skal ha ulike bakgunner så...

Jeg blir IKKE å endre på bakgrunnene inne på selve sidene mine. Det er KUN bakgrunnen på forsiden som blir endret stadig vekk, og som er relatert til åretidene.

De andre blir altså stående som de er.

Hvis jeg skulle kuttet ut velkomstsiden, og brukt Nyhetssiden som startside, vet jeg ikke hvordan jeg kan bruke naturbilder som bakgrunn etterhvert som årstidene kommer og går...

Noen tips til dette da ????

Etterhvert kommer jeg til å endre menyen, og legge den oppe på siden. Må se om jeg finner noen fine knapper å bruke der. Fortsatt blir alle bakgrunner å være slik de er, men forside vil jeg bytte ofte.

Er ÅPEN for tips og ideer fra dere alle :P

Om meg selv..... Den må jeg virkelig tygge lenge på.......... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Litt OT, siden du ber om konstruktiv kritikk til siden din. Men jeg ønsket bare å applaudere for en strålende beskrivelse av Kooikeren på siden din. Jeg kunne ikke vært mer enig i hvordan rasen er (for der har jeg inntrykk av at det er litt forskjellige meninger). Jeg niket og smilte og kjente meg igjen i alt du skrev :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...