Gå til innhold
Hundesonen.no

trenger litt tips og råd :)

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Jeg er av den enkle typen, synes det var litt mye i menyen din...

Dersom du skal ha så mange "sider", eller hva det heter (er helt grønn på dette :hmm: ) så ville jeg ha delt opp og kategorisert det hele litt mer.

Evnt lagt alle bildesider inn under en, feks galleri.

Blir vansklig å forklare, skal prøve å vise istedenfor :)

Noe ala sånn:

Velkommen

Om oss

Nyheter

Blogg

Hund 1

Hund 2

Avlsmål

Valper

Til salgs (regner med denne var forbeholdt hund, var ikke innom alle steder :P )

Min oppdretter

Filmer

Bilder

Kalender

Linker

Gjestebok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gi deg litt tilbakemelding, beklager om den blir litt kritisk eller slikt. Jeg er nemlig en perosn som sier ting litt rett frem, alt er ment godt;)

-Jeg er enig med *mokken*, veldig mye i menyen din. Trenger du alt?

Er også enig i at du burde kategorisere sidene litt mer. Like forslaget til Mokken, men tenker at du kanskje kan samle avlsmål og om din oppdretter under en fane. "avl"? Da kan du skrive om avlsmål, hvorfor du avler, hva du ønsker av valpekjøpere ol.

- Hest kan havne under "om oss" siden du ikke har skrevet så mye om de og det ser ut til at siden mest skal handle om hundene og oppdrett.

- Selv er jeg ikke så fan av egen nyhetsside, kanskje du bare kan ha de 4-5 siste nyhetene på fremsiden? Du har jo blogg og da vil jo den kunne tjene mange av de samme funksjonene som en egen nyhetsside.

- Er det mulig å få integrert bloggen i siden så den ikke hopper opp i nytt vindu?

"ny side kommer" er noe du iallefall ikke trenger før siden er der. "under bygging" er aldri bra på en nettside. Da venter man heller med å legge ut til ting er klart:)

Dølinker bør heller ikke forekomme (slikt som "nåværende kull" når siden ikke finnes).

Alt du tenker å få på siden, men som du ikke har klart kan du skrive ned på papir. Ikke legg det på siden før det er ferdig

Selv synes jeg svarte sider med hvit skrift er slitsomme å lese og understrekning av all tekst burde også unngås (ser du har det på bla avlsmål- siden). Understrekning er til spesiell tekst som linker og/eller overskrifter.

less is more gjelder i aller høyeste grad på nett sider, tenk enkelt og rent er mine tips. Færrest mulig faner i menyen, enklest mulig skrift, bruk av grafikk og bilder som harmonerer.

Det var vel det jeg hadde å si om forbedringer per nå. men for å ikke knuse deg helt skal jeg nå fortelle litt om det jeg synes var bra:)

- Valpe siden som er delt i planlagte og tidligere kull. Veldig bra at du har lagt de to under samme fane.

- Om oss var bra, kort og grei info med tydelig kontaktinformasjon. Topp!

- Hundesidene var flott. Lett tilgjengelig og oversiktlig info, fine bilder og bra at du har lagt mer bilder, stamtavle og resultater som undersider. Det holder siden om hundene rene og fine, så kan spesielt interresserte trykke seg videre om de vil det:)

- Link siden + aktiviteter er oversiktlige og greie, men her ødelegger fargene synes jeg jfr. det jeg skrev over.

Mine viktigste tips til deg må bli å rydde opp og forenkle siden, bytte ut fargene dine og bruke litt tid på å titte rundt på andre nettsider. Det er mange er på forumet med egne hundesider, klikke deg litt rundt å se hva du liker. Hvem sine sider synes DU ser bra ut? hvilke idéer kan du plukke opp fra andre? Slik jeg har fått utviklet siden min over tid iallefall. Jeg ser på andre sider og ser hva jeg synes fungerer og ikke fungerer så bruker jeg dette til å utvikle min egen side videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tusen takk for gjennomtenkt kritikk ;)!

det er ikke lett å se sånt selv når man er fersk i gamet, da blir man nesten blind av å sitte å lage siden og nesten alt ser i grunn bra ut.. :P

har nå gjort om på en del av sidene etter gode råd fra dere. takk for hjelpa :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...