Gå til innhold
Hundesonen.no

trenger litt tips og råd :)

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Jeg er av den enkle typen, synes det var litt mye i menyen din...

Dersom du skal ha så mange "sider", eller hva det heter (er helt grønn på dette :hmm: ) så ville jeg ha delt opp og kategorisert det hele litt mer.

Evnt lagt alle bildesider inn under en, feks galleri.

Blir vansklig å forklare, skal prøve å vise istedenfor :)

Noe ala sånn:

Velkommen

Om oss

Nyheter

Blogg

Hund 1

Hund 2

Avlsmål

Valper

Til salgs (regner med denne var forbeholdt hund, var ikke innom alle steder :P )

Min oppdretter

Filmer

Bilder

Kalender

Linker

Gjestebok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gi deg litt tilbakemelding, beklager om den blir litt kritisk eller slikt. Jeg er nemlig en perosn som sier ting litt rett frem, alt er ment godt;)

-Jeg er enig med *mokken*, veldig mye i menyen din. Trenger du alt?

Er også enig i at du burde kategorisere sidene litt mer. Like forslaget til Mokken, men tenker at du kanskje kan samle avlsmål og om din oppdretter under en fane. "avl"? Da kan du skrive om avlsmål, hvorfor du avler, hva du ønsker av valpekjøpere ol.

- Hest kan havne under "om oss" siden du ikke har skrevet så mye om de og det ser ut til at siden mest skal handle om hundene og oppdrett.

- Selv er jeg ikke så fan av egen nyhetsside, kanskje du bare kan ha de 4-5 siste nyhetene på fremsiden? Du har jo blogg og da vil jo den kunne tjene mange av de samme funksjonene som en egen nyhetsside.

- Er det mulig å få integrert bloggen i siden så den ikke hopper opp i nytt vindu?

"ny side kommer" er noe du iallefall ikke trenger før siden er der. "under bygging" er aldri bra på en nettside. Da venter man heller med å legge ut til ting er klart:)

Dølinker bør heller ikke forekomme (slikt som "nåværende kull" når siden ikke finnes).

Alt du tenker å få på siden, men som du ikke har klart kan du skrive ned på papir. Ikke legg det på siden før det er ferdig

Selv synes jeg svarte sider med hvit skrift er slitsomme å lese og understrekning av all tekst burde også unngås (ser du har det på bla avlsmål- siden). Understrekning er til spesiell tekst som linker og/eller overskrifter.

less is more gjelder i aller høyeste grad på nett sider, tenk enkelt og rent er mine tips. Færrest mulig faner i menyen, enklest mulig skrift, bruk av grafikk og bilder som harmonerer.

Det var vel det jeg hadde å si om forbedringer per nå. men for å ikke knuse deg helt skal jeg nå fortelle litt om det jeg synes var bra:)

- Valpe siden som er delt i planlagte og tidligere kull. Veldig bra at du har lagt de to under samme fane.

- Om oss var bra, kort og grei info med tydelig kontaktinformasjon. Topp!

- Hundesidene var flott. Lett tilgjengelig og oversiktlig info, fine bilder og bra at du har lagt mer bilder, stamtavle og resultater som undersider. Det holder siden om hundene rene og fine, så kan spesielt interresserte trykke seg videre om de vil det:)

- Link siden + aktiviteter er oversiktlige og greie, men her ødelegger fargene synes jeg jfr. det jeg skrev over.

Mine viktigste tips til deg må bli å rydde opp og forenkle siden, bytte ut fargene dine og bruke litt tid på å titte rundt på andre nettsider. Det er mange er på forumet med egne hundesider, klikke deg litt rundt å se hva du liker. Hvem sine sider synes DU ser bra ut? hvilke idéer kan du plukke opp fra andre? Slik jeg har fått utviklet siden min over tid iallefall. Jeg ser på andre sider og ser hva jeg synes fungerer og ikke fungerer så bruker jeg dette til å utvikle min egen side videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tusen takk for gjennomtenkt kritikk ;)!

det er ikke lett å se sånt selv når man er fersk i gamet, da blir man nesten blind av å sitte å lage siden og nesten alt ser i grunn bra ut.. :P

har nå gjort om på en del av sidene etter gode råd fra dere. takk for hjelpa :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...