Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hund kun for etablerte mennesker?

собака

Recommended Posts

Jeg tenkte som TS i mange år, tenkte det var for tidlig å få seg hund før man var i fast jobb, hadde hus og resten var "klart". Idag angrer jeg på det! Ønsket meg hund siden jeg var 12, men rakk å bli 29 før jeg mente alt var klart. Ser det kunne gått mye tidligere også, så jeg "kasta bort" mange år jeg kunne ha hatt hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Men ja, kanskje det negative ved å kjøpe seg hund når man er i "den" alderen og ikke har etablert seg, er at _mange_ (merk, ikke alle) får seg hunden først, blir så gravide kort tid etterpå og vips sitter man med en hund for mye når ungen kommer, fordi man ikke trodde det skulle bli så mye jobb etc.

Det er vel det skumleste jeg tenker på.

Her er faktisk delen av at jeg ikke vil ha barn, det med at både jeg og sambo har allergi, og hadde jeg fått et barn med allergi, hadde jeg slitt skikkelig med å omplassere ungen... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, kanskje det negative ved å kjøpe seg hund når man er i "den" alderen og ikke har etablert seg, er at _mange_ (merk, ikke alle) får seg hunden først, blir så gravide kort tid etterpå og vips sitter man med en hund for mye når ungen kommer, fordi man ikke trodde det skulle bli så mye jobb etc.

Det er vel det skumleste jeg tenker på.

Her er faktisk delen av at jeg ikke vil ha barn, det med at både jeg og sambo har allergi, og hadde jeg fått et barn med allergi, hadde jeg slitt skikkelig med å omplassere ungen... :icon_redface:

Samme her.. ikke aktuelt med en unge, nå ihvertfall. Og skulle jeg ha et uhell, med p-pille som svikter så hadde vel abort vært et stort alternativ..

Ellers kunne jeg vel sikkert omplassert ungen.. syntes det er mange som adopterer jeg! :devilbanana: Huhu! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
    • Kondolerer❤️💔 Er vondt å miste sin beste venn🌸
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...