Gå til innhold
Hundesonen.no

Hesten min spiser jord!

dyre elskeren

Recommended Posts

Er det vanlig at hester spiser jord? det gjør ihvertfal min.. Når jeg bare gikk litt på jordet stoppet hun opp for å spise jord, og det gjør hun mange ganger når vi kommer til en jordhaug på rideturer også...

Er det bare hesten min som er litt rar og liker jord, eller er alle hester sånn. Eller er det kanskje nyttig for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

De kan spise mer salt enn de har godt av.. Min ene kunne ikke ha saltstein, fordi han spiste for mye salt i forhold til hvor mye han drakk.... For mye salt er absolutt ikke bra, men heldigvis har de fleste hestene jeg har vært borti vært flink til å regulere det selv.

Når hester jeg har vært borti har spist jord, ha jeg gitt dem div. vitaminer og mineraler slik at de får i seg det de mangler. Litt jord er i og for seg ikke farlig, men det er ikke bra for dem med store mengder da dette lett kan føre til kolikk og uggen mage... Jeg har gitt multivitaminer, magnesium og salt i foret når de har begynt på jorden ute, noe som uten unntak har fått dem til å slutte.. :ahappy: Da får de det de trenger, og vil stort sett være fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan spise mer salt enn de har godt av.. Min ene kunne ikke ha saltstein, fordi han spiste for mye salt i forhold til hvor mye han drakk.... For mye salt er absolutt ikke bra, men heldigvis har de fleste hestene jeg har vært borti vært flink til å regulere det selv.

Når hester jeg har vært borti har spist jord, ha jeg gitt dem div. vitaminer og mineraler slik at de får i seg det de mangler. Litt jord er i og for seg ikke farlig, men det er ikke bra for dem med store mengder da dette lett kan føre til kolikk og uggen mage... Jeg har gitt multivitaminer, magnesium og salt i foret når de har begynt på jorden ute, noe som uten unntak har fått dem til å slutte.. :ahappy: Da får de det de trenger, og vil stort sett være fornøyd med det.

Oi! Merkelig. Men godt å vite, hvis man kommer borti det en gang :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt sjokkert selv kan man si.. :) Han kunne sluke en saltstein på en dag eller to han, det var null problem... Han elsket rett og slett salt! Var en skikkelig sær type altså, men det er altså mulig å få i seg for mye av det også.. :) Han var dog så dum at han ikke drakk noe som helst når han hadde saltstein (den tok ALT fokus), så det sier seg selv at ikke gikk så veldig bra... :) Alle kan vel ikke være like smart gjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...