Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff for småhunder?

ella.sh

Recommended Posts

Tenkte å lufte forslag om et treff for oss med småhunder igjen. Fikk til en del treff for ett års tid siden (vi på Marinen), noe som var veldig hyggelig for både 4- og 2-bente :getlost: Om vi ikke blir for mange kan vi være inne hos oss, ellers kan vi gå en tur, la hundene leke ute, eller hva som helst. For dere som ikke kjenner meg fra tidligere så heter jeg Eline og er 22, og min firbente heter Vista og er en chihuahua på 2 år.

Vi gleder oss til å treffe både nye og gamle småtasser! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 3 weeks later...

Hei hei :wub:

Er litt treg på å svare her jeg da men.. Jeg er veldig innterisert i å være med å treffe andre med små hunder. Selv har jeg 3 pommer. Vi blir med på både turer og lek. Sosialisering er jo morro :P Vi holder til på Byåsen, men har bil så har ingen problemer med å komme oss dit treffene måtte passe best å holdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi godt :wub: Men for øyeblikket har jeg ikke bil :P Den er på reprasjon i forbindelse med eu kontroll. Regner med jeg får den tilbake i neste uke eller noe sånn, så om det passer for deg da også så kan vi kanskje utsette det til da?

Neste uke er helt åpen for vår del iallefall, så da er det ingen problem å få det til :)Går fint i morgen også da, men da blir det vanskelig å komme seg så langt for vår del da det er ett herk å ta buss med 3 hunder :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Er ei jente på 22 år med en kleinspitz og en mittelspitz, har veldig lyst til å treffe andre med små hunder ! :) men kunne veldig gjerne tenkt meg en inngjerdet plass der mann kan slippe hundene .. Har en som ikke har så veldig lyst å høre på matmor, er mye mer spennende med det rundt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett inngjeret området hadde vært supert men det er ikke helt enkelt å finne, med mindre man er på en skole eller en barnehage. (å det er vel i teorien ikke helt etisk riktig å lufte hundene der heller med tanke på avføring og sånn)

Min erfaring er derimot att selv om man har hunder som ikke kommer på innkalling til vanlig så holder de seg som regel i nerheten av de andre hundene når det er flere hunder tilstede. Aldri opplevd att en hund har funnet ut att den skal ta seg en tur på egen hånd når det er flere "ukjente" hunder på en plass. Mye mer spennende å være sammen med resten å leke.

Men det å møtes en plass der vi er ett godt stykke fra veier å sånne ting er helt klart en fordel. Jo mindre det er av andre fristelser jo bedre :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal vi ta sike på å møtes tirsdag 9 mars?

Jeg vet ikke om noen inngjerdete områder, men min erfarig er også at hundene holder seg i nærheten når flere hunder er samlet.

På denne siden av byen har vi Brundalen vg, der er det en stor plass på baksiden av skolen hvor hundene kan løpe fritt, kom gjerne med andre forslag, vi stiller uansett. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mittelen min passer på alt rundt, så hvis han ser mennesker i nærheten så springer han ! men har kjøpt langline, så det skal gå bra :wub: Er veldig fint ved nardosenteret også, på steindal skolen :) å fin tursti ett stykke unna veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brundalen er vel igrunn veldig praktisk med tanke på att det er en stor gress slette der eller er jeg helt på en snurr nå? (ja, jeg skjønner att det er snø på den nå altså :wub: )

Jeg har også hørt att det finnes en inngjeret hundeluftegård på sandmoen. Den er vistnok ikke så stor, men vi trenger jo heller ikke så stor plass til disse små hundene. Det kan jo være greit å sjekke ut. Jeg har aldri vært der selv så jeg aner ikke hvordan stand den er i eller hvordan den ser ut, eller om den er mye i bruk. Men det kan jo være en mulighet :)

Det er mulig vi er opptatt på tirsdagen, men fra torsdagen og utover har vi iallefall ingen planer. Er opptatt enten tirsdag eller onsdagskveld, litt usikker på hvem av dagene det blir enda. Men så lenge vi er ledige blir vi iallefall med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...