Gå til innhold
Hundesonen.no

Demodex ?

Pai

Recommended Posts

post-3001-1253749771_thumb.jpgHei.

Jeg har ei rottweilertispe f. 23.02.09, som har begynt å miste noe hår i ansiktet.. på en flekk. Det ser småhovent ut. Hun klør seg ikke, "såret" er tørt og ikke rødt.. Jeg er livredd demodex, og tenker og vrir meg på om dette er det. Har selvfølgelig bestilt dyrlegetime, og skal dit på tirsdag. Men, det er leeenge til det. Forstår at dere her inne ikke er dyrleger, men er det noen som har sett noe lignende ? Legger ved bilde. Hun har forøvrig også begynt å småhaltet litt på et fremfot. Det trenger ikke å ha noe med saken å gjøre, men ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utenkelig at dette kan være Demodex...og alderen på tispen stemmer godt ift når utbruddene normalt starter. Men, selv om det kanskje er Demodex, er det ikke nødvendigvis mer enn 1 kur som skal til for å bli kvitt problemet for godt :getlost:

Her er en artikkel som stod i den Svenske Kennel klubben for en tid tilbake om demodex;

http://www.sshk.a.se/Demodex2008.pdf

- Kim&Co -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paws: Jeg tenkte at noe hadde skjedd jeg også, men påkjørsel kan umulig ha skjedd.. Tenkte først at bikkjene hadde herja litt for hardt med hverandre, men, når "såret" ikke grodde men ble større .. så ble det utelokket.

Kim&Co: Takk for svar og link.. Nei, det kan jo være lokal, og ikke generalisert.. Men, jeg hadde ei tispe en mnd i fjor som nå er avlivet pga. demo.. så jeg er småskeptiiisk kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...