Gå til innhold
Hundesonen.no

Lp klasse 3 med Zorro

Imre

Recommended Posts

Det rakk ikke hele veien fram, "bare" 233 p men vi hadde det skikkelig göy!

Fotograf er ei treningsveninne av meg som heter Heidi

Oppvarming:

29353908.jpg

Sitt i gruppe - 10 :icon_redface:

29353909.jpg

Fellesdekk - dessverre så reiste bruttern seg (groenendael nr 1) og gikk fram til puddeltispa og da kunne ikke Zorro som lå som nr 3 holde seg lengre han heller og måtte fram og si hei til henne han med. (Det hörer til historien at ingen av dem NOENSINNE har reist seg og gått fram til noen annen hund för, så vi funderer på om hun var på gang med å löpe.) Med andre ord mistet vi 20 her...

29353910.jpg

Fri ved foten - 9 :innocent:

29353911.jpg

29353912.jpg

Sitt under gang fikk vi 8,5 på

Inkalling med stå og ligg - 7 han "glemte" seg litt bort og lå og luktet så jeg fikk rope 2 ganger og så gjorde han ikke akkurat verdens beste ligg

29353913.jpg

Ruta - 8 - han sprang på baksiden og stilte seg först men gikk inn da jeg dirigerte inn. Og så luktet han litt i ruta På inkallingen kommer han i en sånn fart att han smeller inn i beinet mitt med et "oooch". Ble så full i flir da jeg hörte publikum gispe og holde pusten

29353914.jpg

Hopp-apport -7,5 -lek med apporten og dårlig avslutt (et vanlig problem)

29353915.jpg

29353916.jpg

Metallapport - 6,5 - av en eller annen grunn så kaster jeg kjempekort... På veien inn så MISTER han apporten men tar opp den selv igjen. Og så var det, som vanlig, litt lek ved opptaket

29353917.jpg

Nesepröven - 8 - dette har värt er marerittmoment for oss, så 8 på den er helt utrolig for oss. Kommentaren var "lätt tugg"

29353918.jpg

29353907.jpg

Avstandskommanderingen er også et problemmoment for oss, men jeg begynner å se lyset i tunnellen nå. Dessverre så låste han seg litt og så ble det litt lukting så der fikk vi ikke mer enn 6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se bilder! :icon_redface:

Og gratulerer med flott innsats, det er vel ikke mye som skal til før førstepremien er i havn. :wub: Og det med å ha det gøy i ringen er jo kjempeviktig. :innocent:

Ja det föles jo sånn for de 22-25 poengene som er borte på fellesdekken og metallapporten er poeng som vi ikke bruker å misse... Og helgen innen hadde vi 9 på avstandskommando.

Men som sagt det viktigste var at vi kunne gå ut og ha det skikkelig göy og bare drite i hvordan resultatet ble

Forresten vilke moment ingår i klasse 3 i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Lydighet

Mye av det samme, men vi har ikke fellessitt før eliteklassen.

Tusen takk! Vi har ikke noe helhetsintrykk i klasse 3 her i Sverige da.. ellers er det ganske likt. Synd bare at det er så dyrt å starte i Norge :) Her i Sverige koster det "bare" 150,- kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Vi har ikke noe helhetsintrykk i klasse 3 her i Sverige da.. ellers er det ganske likt. Synd bare at det er så dyrt å starte i Norge ;) Her i Sverige koster det "bare" 150,- kr

Det burde ikke vært dyrere her heller. Jeg hører faktisk flere plasser at folk ikke har råd til å starte, og da er det noe som ikke stemmer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå nødt til å gå opp på påmeldingsavgift pga få deltakere og fordi det koster å få inn dommere, så fra neste år koster det 300 å starte bruks hos oss. Det er liksom ikke sånn at norske klubber, iallefall ikke vår, går med noe heidundrende overskudd selv om det koster mer å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå nødt til å gå opp på påmeldingsavgift pga få deltakere og fordi det koster å få inn dommere, så fra neste år koster det 300 å starte bruks hos oss. Det er liksom ikke sånn at norske klubber, iallefall ikke vår, går med noe heidundrende overskudd selv om det koster mer å starte.

Er ikke det en vond sirkel da? Hvis det nettopp er få deltakere (og dette kommer av f.eks høy pris) - så vil man jo iallefall miste flere deltakere om man går ENDA mer opp i pris?

På generell basis vet jeg at jeg iallefall hadde debutert lenge før jeg per i dag har planlagt å debutere i både det ene og det andre, fordi jeg vil være sikker på at vi kan det vi skal og at vi skal slippe å måtte betale 1000 kr for å prøve oss 3 gang i lydighetsringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en vond sirkel da? Hvis det nettopp er få deltakere (og dette kommer av f.eks høy pris) - så vil man jo iallefall miste flere deltakere om man går ENDA mer opp i pris?

På generell basis vet jeg at jeg iallefall hadde debutert lenge før jeg per i dag har planlagt å debutere i både det ene og det andre, fordi jeg vil være sikker på at vi kan det vi skal og at vi skal slippe å måtte betale 1000 kr for å prøve oss 3 gang i lydighetsringen...

Jeg tror ikke den lave deltakelsen hos oss kommer av høye priser. Det er rett og slett utrolig få som driver med dette her i nærheten, og de som driver med det har veldig mange stevner å velge mellom. Vi har vært av de billigste i landet frem til nå, det har ikke hjulpet noen verdens ting på påmeldingsantallet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...