Gå til innhold
Hundesonen.no

Lp klasse 3 med Zorro


Imre

Recommended Posts

Det rakk ikke hele veien fram, "bare" 233 p men vi hadde det skikkelig göy!

Fotograf er ei treningsveninne av meg som heter Heidi

Oppvarming:

29353908.jpg

Sitt i gruppe - 10 :icon_redface:

29353909.jpg

Fellesdekk - dessverre så reiste bruttern seg (groenendael nr 1) og gikk fram til puddeltispa og da kunne ikke Zorro som lå som nr 3 holde seg lengre han heller og måtte fram og si hei til henne han med. (Det hörer til historien at ingen av dem NOENSINNE har reist seg og gått fram til noen annen hund för, så vi funderer på om hun var på gang med å löpe.) Med andre ord mistet vi 20 her...

29353910.jpg

Fri ved foten - 9 :innocent:

29353911.jpg

29353912.jpg

Sitt under gang fikk vi 8,5 på

Inkalling med stå og ligg - 7 han "glemte" seg litt bort og lå og luktet så jeg fikk rope 2 ganger og så gjorde han ikke akkurat verdens beste ligg

29353913.jpg

Ruta - 8 - han sprang på baksiden og stilte seg först men gikk inn da jeg dirigerte inn. Og så luktet han litt i ruta På inkallingen kommer han i en sånn fart att han smeller inn i beinet mitt med et "oooch". Ble så full i flir da jeg hörte publikum gispe og holde pusten

29353914.jpg

Hopp-apport -7,5 -lek med apporten og dårlig avslutt (et vanlig problem)

29353915.jpg

29353916.jpg

Metallapport - 6,5 - av en eller annen grunn så kaster jeg kjempekort... På veien inn så MISTER han apporten men tar opp den selv igjen. Og så var det, som vanlig, litt lek ved opptaket

29353917.jpg

Nesepröven - 8 - dette har värt er marerittmoment for oss, så 8 på den er helt utrolig for oss. Kommentaren var "lätt tugg"

29353918.jpg

29353907.jpg

Avstandskommanderingen er også et problemmoment for oss, men jeg begynner å se lyset i tunnellen nå. Dessverre så låste han seg litt og så ble det litt lukting så der fikk vi ikke mer enn 6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se bilder! :icon_redface:

Og gratulerer med flott innsats, det er vel ikke mye som skal til før førstepremien er i havn. :wub: Og det med å ha det gøy i ringen er jo kjempeviktig. :innocent:

Ja det föles jo sånn for de 22-25 poengene som er borte på fellesdekken og metallapporten er poeng som vi ikke bruker å misse... Og helgen innen hadde vi 9 på avstandskommando.

Men som sagt det viktigste var at vi kunne gå ut og ha det skikkelig göy og bare drite i hvordan resultatet ble

Forresten vilke moment ingår i klasse 3 i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Lydighet

Mye av det samme, men vi har ikke fellessitt før eliteklassen.

Tusen takk! Vi har ikke noe helhetsintrykk i klasse 3 her i Sverige da.. ellers er det ganske likt. Synd bare at det er så dyrt å starte i Norge :) Her i Sverige koster det "bare" 150,- kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Vi har ikke noe helhetsintrykk i klasse 3 her i Sverige da.. ellers er det ganske likt. Synd bare at det er så dyrt å starte i Norge ;) Her i Sverige koster det "bare" 150,- kr

Det burde ikke vært dyrere her heller. Jeg hører faktisk flere plasser at folk ikke har råd til å starte, og da er det noe som ikke stemmer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå nødt til å gå opp på påmeldingsavgift pga få deltakere og fordi det koster å få inn dommere, så fra neste år koster det 300 å starte bruks hos oss. Det er liksom ikke sånn at norske klubber, iallefall ikke vår, går med noe heidundrende overskudd selv om det koster mer å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå nødt til å gå opp på påmeldingsavgift pga få deltakere og fordi det koster å få inn dommere, så fra neste år koster det 300 å starte bruks hos oss. Det er liksom ikke sånn at norske klubber, iallefall ikke vår, går med noe heidundrende overskudd selv om det koster mer å starte.

Er ikke det en vond sirkel da? Hvis det nettopp er få deltakere (og dette kommer av f.eks høy pris) - så vil man jo iallefall miste flere deltakere om man går ENDA mer opp i pris?

På generell basis vet jeg at jeg iallefall hadde debutert lenge før jeg per i dag har planlagt å debutere i både det ene og det andre, fordi jeg vil være sikker på at vi kan det vi skal og at vi skal slippe å måtte betale 1000 kr for å prøve oss 3 gang i lydighetsringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en vond sirkel da? Hvis det nettopp er få deltakere (og dette kommer av f.eks høy pris) - så vil man jo iallefall miste flere deltakere om man går ENDA mer opp i pris?

På generell basis vet jeg at jeg iallefall hadde debutert lenge før jeg per i dag har planlagt å debutere i både det ene og det andre, fordi jeg vil være sikker på at vi kan det vi skal og at vi skal slippe å måtte betale 1000 kr for å prøve oss 3 gang i lydighetsringen...

Jeg tror ikke den lave deltakelsen hos oss kommer av høye priser. Det er rett og slett utrolig få som driver med dette her i nærheten, og de som driver med det har veldig mange stevner å velge mellom. Vi har vært av de billigste i landet frem til nå, det har ikke hjulpet noen verdens ting på påmeldingsantallet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...