Gå til innhold
Hundesonen.no

Lp klasse 3 med Zorro

Imre

Recommended Posts

Skrevet

Det rakk ikke hele veien fram, "bare" 233 p men vi hadde det skikkelig göy!

Fotograf er ei treningsveninne av meg som heter Heidi

Oppvarming:

29353908.jpg

Sitt i gruppe - 10 :icon_redface:

29353909.jpg

Fellesdekk - dessverre så reiste bruttern seg (groenendael nr 1) og gikk fram til puddeltispa og da kunne ikke Zorro som lå som nr 3 holde seg lengre han heller og måtte fram og si hei til henne han med. (Det hörer til historien at ingen av dem NOENSINNE har reist seg og gått fram til noen annen hund för, så vi funderer på om hun var på gang med å löpe.) Med andre ord mistet vi 20 her...

29353910.jpg

Fri ved foten - 9 :innocent:

29353911.jpg

29353912.jpg

Sitt under gang fikk vi 8,5 på

Inkalling med stå og ligg - 7 han "glemte" seg litt bort og lå og luktet så jeg fikk rope 2 ganger og så gjorde han ikke akkurat verdens beste ligg

29353913.jpg

Ruta - 8 - han sprang på baksiden og stilte seg först men gikk inn da jeg dirigerte inn. Og så luktet han litt i ruta På inkallingen kommer han i en sånn fart att han smeller inn i beinet mitt med et "oooch". Ble så full i flir da jeg hörte publikum gispe og holde pusten

29353914.jpg

Hopp-apport -7,5 -lek med apporten og dårlig avslutt (et vanlig problem)

29353915.jpg

29353916.jpg

Metallapport - 6,5 - av en eller annen grunn så kaster jeg kjempekort... På veien inn så MISTER han apporten men tar opp den selv igjen. Og så var det, som vanlig, litt lek ved opptaket

29353917.jpg

Nesepröven - 8 - dette har värt er marerittmoment for oss, så 8 på den er helt utrolig for oss. Kommentaren var "lätt tugg"

29353918.jpg

29353907.jpg

Avstandskommanderingen er også et problemmoment for oss, men jeg begynner å se lyset i tunnellen nå. Dessverre så låste han seg litt og så ble det litt lukting så der fikk vi ikke mer enn 6...

Skrevet

Så kjekt å se bilder! :icon_redface:

Og gratulerer med flott innsats, det er vel ikke mye som skal til før førstepremien er i havn. :wub: Og det med å ha det gøy i ringen er jo kjempeviktig. :innocent:

Skrevet
Så kjekt å se bilder! :icon_redface:

Og gratulerer med flott innsats, det er vel ikke mye som skal til før førstepremien er i havn. :wub: Og det med å ha det gøy i ringen er jo kjempeviktig. :innocent:

Ja det föles jo sånn for de 22-25 poengene som er borte på fellesdekken og metallapporten er poeng som vi ikke bruker å misse... Og helgen innen hadde vi 9 på avstandskommando.

Men som sagt det viktigste var at vi kunne gå ut og ha det skikkelig göy og bare drite i hvordan resultatet ble

Forresten vilke moment ingår i klasse 3 i Norge?

Skrevet

Gratulerer med masse flott karakterer!

Utrolig godt når det går bra med momenter som man har "slitt" med.

Det er nok ikke lenge til dere får opprykket :icon_redface:

Skrevet
http://no.wikipedia.org/wiki/Lydighet

Mye av det samme, men vi har ikke fellessitt før eliteklassen.

Tusen takk! Vi har ikke noe helhetsintrykk i klasse 3 her i Sverige da.. ellers er det ganske likt. Synd bare at det er så dyrt å starte i Norge :) Her i Sverige koster det "bare" 150,- kr

Skrevet
Tusen takk! Vi har ikke noe helhetsintrykk i klasse 3 her i Sverige da.. ellers er det ganske likt. Synd bare at det er så dyrt å starte i Norge ;) Her i Sverige koster det "bare" 150,- kr

Det burde ikke vært dyrere her heller. Jeg hører faktisk flere plasser at folk ikke har råd til å starte, og da er det noe som ikke stemmer... :)

Skrevet

Ja det er ganske mange nordmenn som kommer hit til grensetraktene og konkurrerer.

Samme med agility og bruks også. Agility koster jo 55,- kr starten her og brukset 175,- kr

Skrevet

Vi er nå nødt til å gå opp på påmeldingsavgift pga få deltakere og fordi det koster å få inn dommere, så fra neste år koster det 300 å starte bruks hos oss. Det er liksom ikke sånn at norske klubber, iallefall ikke vår, går med noe heidundrende overskudd selv om det koster mer å starte.

Skrevet
Vi er nå nødt til å gå opp på påmeldingsavgift pga få deltakere og fordi det koster å få inn dommere, så fra neste år koster det 300 å starte bruks hos oss. Det er liksom ikke sånn at norske klubber, iallefall ikke vår, går med noe heidundrende overskudd selv om det koster mer å starte.

Er ikke det en vond sirkel da? Hvis det nettopp er få deltakere (og dette kommer av f.eks høy pris) - så vil man jo iallefall miste flere deltakere om man går ENDA mer opp i pris?

På generell basis vet jeg at jeg iallefall hadde debutert lenge før jeg per i dag har planlagt å debutere i både det ene og det andre, fordi jeg vil være sikker på at vi kan det vi skal og at vi skal slippe å måtte betale 1000 kr for å prøve oss 3 gang i lydighetsringen...

Skrevet
Er ikke det en vond sirkel da? Hvis det nettopp er få deltakere (og dette kommer av f.eks høy pris) - så vil man jo iallefall miste flere deltakere om man går ENDA mer opp i pris?

På generell basis vet jeg at jeg iallefall hadde debutert lenge før jeg per i dag har planlagt å debutere i både det ene og det andre, fordi jeg vil være sikker på at vi kan det vi skal og at vi skal slippe å måtte betale 1000 kr for å prøve oss 3 gang i lydighetsringen...

Jeg tror ikke den lave deltakelsen hos oss kommer av høye priser. Det er rett og slett utrolig få som driver med dette her i nærheten, og de som driver med det har veldig mange stevner å velge mellom. Vi har vært av de billigste i landet frem til nå, det har ikke hjulpet noen verdens ting på påmeldingsantallet. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...