Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukshoffets Prins Bertil! *Filmer av Bertils MH side 6*


Silje

Recommended Posts

Han oppførte seg jo eksemplarisk hele helgen! Tror det var du som hadde god innvirking på han :lol:

Glemte jo å nevne at det er Carro sitt kamera og carro som er fotograf på hodebildene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Gurimalla så utrolig vakker han er ... Ordentlig maskulin og flott- det lyser liksom hannhund (og han er bare ti mnd! Tro hvor massiv han blir som topptrent og kjekk fireåring, f.eks?)! Liker veldig godt at han ikke ser det minste golden ut også :):D Han er bare kjempelekker :lol: Gleder meg masse til å hilse på han igjen til helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

:D:) vakre gutten min det! Ekstra kjekt når Hoffedamer syns at han ser pen ut!

Menne atte :lol: Han er jo fin :D

Jeg gikk forbi en sånn Blondine hoffe på NKK Bergen, herremin så søt.. Neeesten like fin som Bertil :D

*kremt* Om jeg ikke tar helt feil så var det en blond hannhund du så der (og ingen blondine for det er kallenavnet på blonde tisper og ikke blonde hannhunder :P ), og han blir faktisk 2 år i juni... (og han stillte på den utstillingen).

1 mai tok Bertil sitt aller første cert! Bare 10 mnd gammel!

Han er fremdeles ganske uferdig og løs i kroppen så jeg syns det var en fin prestasjon :D

Krølle leppa si litt!

28829_424528976604_522961604_5943100_6861415_n.jpg

*klippe*

28829_424528951604_522961604_5943096_4454316_n.jpg

Cert i en alder av 10 mnd er virkelig bra, de er jo ikke ferdige i kroppen før de faktisk er mellom 3 og 4 år (da mener jeg hele kroppen, det siste som utvikles er brystkassa og hodet).

Krølle-lepper-bilder er obligatoriske når det gjelder Hoffer. Tror jeg ikke har møtt en eneste en som ikke har gjort det enda :) Men har dere klippet/nappet ørene? :P

Men på det siste bildet... Er han fullstendig nyvasket der? For pelsen ser så utrolig fluffy ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla så utrolig vakker han er ... Ordentlig maskulin og flott- det lyser liksom hannhund (og han er bare ti mnd! Tro hvor massiv han blir som topptrent og kjekk fireåring, f.eks?)! Liker veldig godt at han ikke ser det minste golden ut også :D:P Han er bare kjempelekker :) Gleder meg masse til å hilse på han igjen til helgen!

Ja sant han er peeenesten :D

Overraskende mange som likevel mener han er en golden altså :)

Så utrolig nydelig :) Ikke overraskende at han får cert da!

Jeg var likevel litt overrasket jeg haha!

Herlighet så flott han er :D Gratulerer med kjemperesultat :D

Tusen takk! Blir litt stolt når folk syns han er pen jeg :)

Menne atte :lol: Han er jo fin :D

Cert i en alder av 10 mnd er virkelig bra, de er jo ikke ferdige i kroppen før de faktisk er mellom 3 og 4 år (da mener jeg hele kroppen, det siste som utvikles er brystkassa og hodet).

Krølle-lepper-bilder er obligatoriske når det gjelder Hoffer. Tror jeg ikke har møtt en eneste en som ikke har gjort det enda ;) Men har dere klippet/nappet ørene? :P

Men på det siste bildet... Er han fullstendig nyvasket der? For pelsen ser så utrolig fluffy ut...

Ja han er veldig langt fra å være ferdig. Han er mega løs i fronten og har vel knapt nok forbryst i det hele tatt :P

Ørene.... *confession time*

Som sheltiedamer flest er både jeg og min personlige groomingdame (Caroline) allergisk mot fjoner og da spesielt på ørene.... så vi trålte gjennom rasestandaren på norsk og på tysk for å finne noe som helst som tilsa at de skulle ha disse fjonene vi misslikte slikt.... og da det eneste vi fant ut var at hoffene skulle ha trekantører, noe som jo forsvarte våre klippeplaner ja så satte vi i gang :P

Vi saumfarte også nettet etter bilder av hoffer da spesielt fra rasens moderland og fant flere som var klippet på samme måte :P

Men vi satt med hjertet i halsen og tenkte hele tiden "hva kommer Dratini til å si nå mon tro!" :P

Pelsen, ja han ble dusjet, sprayet med Ice on ice og fønet dagen før. Samme dag ble han børste godt.

Men han HAR ekstremt fløffi pels også altså, enormt mye pels og.... troooor kanskje ikke all valpepelsen er borte på rumpestumpen, for der er det enda mer fløffi!

*pust pust* Deilig å få fortelle sannheten! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Gratulerer med flotte bokstaven på gutten! :P

Thænk ju!! :P :P

Han har altså HD A, for alle som ikke er hoffenerder og får med seg alt :ahappy:

Jeg har AD røntget også, så jeg klarer ikke helt puste ut enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thænk ju! :P :P

Han har altså HD A, for alle som ikke er hoffenerder og får med seg alt :ahappy:

Jeg har AD røntget også, så jeg klarer ikke helt puste ut enda!

Ifølge mine papirer er det èn som har blitt røntget med C på albuene siden 2002/2003, resten som har blitt røntget har hatt A. Og det er totalt 3 som har C og en som har D ifølge NKK :P Så det skal godt gjøres om Bertil'n har annet enn A :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge mine papirer er det èn som har blitt røntget med C på albuene siden 2002/2003, resten som har blitt røntget har hatt A. Og det er totalt 3 som har C og en som har D ifølge NKK :lol: Så det skal godt gjøres om Bertil'n har annet enn A :D

Ja da håper jeg for guds skyld han ikke har noe annet enn A, da er det jo MAX uflaks :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I helgen har Bertilsen fått prøvd seg på testbanen! MH'en sto for tur og vi kjørte mot østlandet og Hovawartklubbens MH arrangement.

Legger ut filmer av hele greien :wub:

Håndtering, lek og hilsing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...