Bente&Sprocket Skrevet 22. August 2009 Rapporter Share Skrevet 22. August 2009 når den blir glad. Er det noe som den vil vokse av seg? Håper noen kan komme med tips, råd til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 22. August 2009 Rapporter Share Skrevet 22. August 2009 Det er en litt sånn usikkerhetsgreie, gjerne. Ikke hils overstrømmende på den. La den roe seg før dere hilser. Ikke la fremmede overdrive møter med valpen (åååå, helledussen sååå søt du er, deg må jeg bare snakke til med overdrevent sukkerstemme og overfalle med kjørtegn). En valp vil jo fra naturens side sende ut alle mulige "jeg er bitteliten ikke ta meg" signaler. Blir møtet med andre litt i overkant av hva den mestrer, tisser den gjerne en skvett i samme slengen. Vær rolig rundt den, ikke hils overstrømmende, den skjønner at dere er glad i den uansett. Beskytt den mot teite damer (sånne som meg ). Nå sa jeg visst det samme to ganger, men for å si det en gang til. Hjelp hunden til å slutte å tisse på seg, ved å unngå settinger den tisser på seg i. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rottisembla Skrevet 22. August 2009 Rapporter Share Skrevet 22. August 2009 Dette gjorde Embla og når ho var mindre. Men som Ida sier ikke overstrømmende hilsing. La valpen hilde på gjestene ikke dem på henne, det blir jo nesten som et overfall. Og de aller aller fleste normale valper/hunder vokser det av seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bente&Sprocket Skrevet 23. August 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. August 2009 Tusen takk for gode råd! Da skl jeg prøve det. Sambo har allerede prøvd det ut, og har funka litt der ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar