Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing


Morri

Recommended Posts

Vet ikke hva jeg skal gjøre med jentungen min på 11 år. Hun er en liten tibetansk spaniel som egentlig har gått fra jævelig til bedre på kort tid.

Før skrapte hun opp dører, dro ut søpla, brøyt seg inn på rom, tissa, bæsja osv når hun var alene hjemme.

Jeg begynte å ha henne i buret for å få henne til å slutte med det og det funket.

Etter en stund begynte jeg å ha henne løs i korte perioder og hun har nå helt sluttet med å gjøre faenskap når hun er alene.

MEN

Hun bjeffer. NOn stop!

I bilen bjeffer hun litt så legger hun seg ned.

Men hjemme i BLOKKA vi bor i, hvor det IKKE skal være støy fra hunder, bjeffer hun uten like.

Når typen går fra henne stopper hun som regel, for noen ganger holder hun stilt, men hvis jeg lar henne være hjemme alene, bjeffer hun som en gal.

Så jeg har skjønt at problemet ligger på meg. Oftest.

Så når hun klikker når jeg kommer hjem, overser jeg henne til hun er helt rolig, da koser jeg med henne. (leste at dette skulle funke) men ser ikke no spess resultat.

Noen gode ideer for å få henne til å slutte med den bjeffinga?

Kan ikke ha henne hvis hun holder på slik, og da må hun til foreldrene mine igjen, og det vil jeg IKKE.

Hun er flink noen ganger, og hun får alltid en LANG tur før hun blir plassert alene. men til ingen nytte.

What to do!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om hun har sep.angst jeg..

Jeg hadde samme problem med min hund, og jeg tok henne med til en adferdsterapaut, som hjalp oss masse:)

Nå var riktignok min hun ganske mye yngre enn din da, men kan jo være det hjelper :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om hun har sep.angst jeg..

Jeg hadde samme problem med min hund, og jeg tok henne med til en adferdsterapaut, som hjalp oss masse:)

Nå var riktignok min hun ganske mye yngre enn din da, men kan jo være det hjelper :console:

__________________________

Ja jeg antar det er litt sånn jeg å. men tanken på at hun ikke bjeffer i bilen??

Trodde det da burde vært noe annet. Men jeg vet hun er "mamma" dalt for hun piper med en gang jeg forlater henne litt...

*usikker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

__________________________

Ja jeg antar det er litt sånn jeg å. men tanken på at hun ikke bjeffer i bilen??

Trodde det da burde vært noe annet. Men jeg vet hun er "mamma" dalt for hun piper med en gang jeg forlater henne litt...

*usikker*

Sep angst arter seg på veldig mange forskjellige måter.. Og i bilen kan være en helt annen opplevelse for henne enn i huset deres.. Veldig mange Sep.angs-hunder er med eier hele tiden, og ligger i bilen mens de er på jobb ol, og de hundene takler bil helt fint, antagelig fordi de forstår et de "er med" så lenge de er i bilen..

Noen hunder har også angst i noen hus, mens ikke i andre.. Min hund har vært helt rolig hos mamma og pappa, der vi bodde da hun var valp, mens alle andre steder har hun vært redd.. Så bodde jeg i kjellerleiligheten til en venninde, og der var det plutselig helt greit å være alene igejn, så det finnes ingen svar på hvor og hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sep angst arter seg på veldig mange forskjellige måter.. Og i bilen kan være en helt annen opplevelse for henne enn i huset deres.. Veldig mange Sep.angs-hunder er med eier hele tiden, og ligger i bilen mens de er på jobb ol, og de hundene takler bil helt fint, antagelig fordi de forstår et de "er med" så lenge de er i bilen..

Noen hunder har også angst i noen hus, mens ikke i andre.. Min hund har vært helt rolig hos mamma og pappa, der vi bodde da hun var valp, mens alle andre steder har hun vært redd.. Så bodde jeg i kjellerleiligheten til en venninde, og der var det plutselig helt greit å være alene igejn, så det finnes ingen svar på hvor og hvorfor...

__________________________

OK...

Nei huset gjør ikke no, hun piper alltid hvis hun ikke er med meg eller kjæresten. Er hun hos sviger så piper hun, selv om hun kjenner de kjempe godt, og er veldig glad i de.

Når jeg går om morgenen og typen sover er hun helt rolig, og som sagt, det er ikke alltid hun gråter når vi går. Men har i det siste øvd på å ikke se henne når jeg kommer hjem. Bare ignorere henne, slik at det ikke skal være så utrolig gøy når jeg kommer hjem, heller kose med henne når hun har roet seg, siden hun er hysterisk :hyper:

Blir bare bedre og bedre. I går måtte hun være alene da vi dro og trente, og da var det ikke en lyd, mens andre ganger klikker hun helt. Uforstålig :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun bjeffer betyr nødvendigvis ikke at hun har seperasjonsangst. Antageligvis har hun blitt trent for lite på å være alene hjemme. Mitt råd er at du ikke lar henne være rundt dere hele tiden når dere er hjemme. Kjør mange, men korte økter hver dag også når dere forlater henne og strekk tiden ettervert som det går bedre. Ikke gå inn i leiligheten om hun bjeffer og om du absolutt må det, ignorer henne totalt til hun er rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun bjeffer betyr nødvendigvis ikke at hun har seperasjonsangst. Antageligvis har hun blitt trent for lite på å være alene hjemme. Mitt råd er at du ikke lar henne være rundt dere hele tiden når dere er hjemme. Kjør mange, men korte økter hver dag også når dere forlater henne og strekk tiden ettervert som det går bedre. Ikke gå inn i leiligheten om hun bjeffer og om du absolutt må det, ignorer henne totalt til hun er rolig.

_____________________

Dette har jeg gjort.

Og det har funket kjempe fint i en liten periode. Kanskje til og med opp til en mnd, men nå har det begynt igjen... Virker jo nesten ikke ut som det er en varig løsning. ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...