Gå til innhold
Hundesonen.no

Parkering under Midnattsolhoppet

Gjest

Recommended Posts

Ja, hvor kan man parkere gratis? Er det butikker eller liknende i nærheten? Glemte at det var flyttet fra øya, så nå må man jo faktisk kjøre hele veien ut til Kroken.... Urk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hvorfor er det så viktig å parkere gratis?

Parkering og kioskinntekter er ofte det som blir overskuddet ved arrangementer, og når en arrangør gidder å få i stand ett stevne og forsøker å få det til å bli en tradisjon så synes jeg det minste man kan og bør gjøre er å støtte arrangøren og betale det det koster å parkere og å komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke har sjans å parkere bilen på slike parkeringsplasser. Forrige gang jeg var der var det trangt nok, så vidt jeg kom meg ut i bredda med min egen bil (og den er ikke direkte stor). Jeg kommer til å måtte bruke varebilen denne helga, det er sjeldent jeg bruker den og dermed er jeg ikke helt hardball på det å rygge meg inn i små luker.

Jeg kommer heller ikke 1 time før stevnestart, dermed vil jeg nok komme når alle har fått parkert på de beste plassene og det er rimelig fullt. Har ikke noe problem med å betale parkering (hvis de tar betalt for det!), ei heller inngang - men når man kan forutsi problemer er det da greit å ha alternativer? Det er ikke verdens største parkeringsområde heller, ved forrige utstilling (liten lokal en, med dårlig vær) var det smekkfullt...

Så kan man jo tenke seg litt mer om før man dømmer folk sørover og vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette bare er agilitystevne, det er veldig få deltakere(mange til å være i nord da). I følge PM 46 deltakende hunder. Flere har flere hunder, flere kjører sammen. I tillegg er det eventuelle funksjonærer og annet publikum. Så det er nok plass, samme når man kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ja, hvor kan man parkere gratis? Er det butikker eller liknende i nærheten? Glemte at det var flyttet fra øya, så nå må man jo faktisk kjøre hele veien ut til Kroken.... Urk :ahappy:

Så kan man jo tenke seg litt mer om før man dømmer folk sørover og vest.

Jeg uthever - se over

...og så tenker jeg at det kanskje ikke er mitt svar det er noe i veien med men din formulering. Hadde du skrevet "jeg har stor bil og har ikke helt konsen på den og forsøker derfor å unngå trange plasser jeg ikke kommer ut av" - så hadde jeg ikke svart liksom... Men hovedpoenget i første innlegget ditt var gratis slik jeg tolker det, ikke størrelsesproblemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette bare er agilitystevne, det er veldig få deltakere(mange til å være i nord da). I følge PM 46 deltakende hunder. Flere har flere hunder, flere kjører sammen. I tillegg er det eventuelle funksjonærer og annet publikum. Så det er nok plass, samme når man kommer.

Såpass?! Da har jeg virkelig bomma på størrelsen av stevnet. Så for meg det var masse folk som kom fra hele landet :ahappy:

...og så tenker jeg at det kanskje ikke er mitt svar det er noe i veien med men din formulering. Hadde du skrevet "jeg har stor bil og har ikke helt konsen på den og forsøker derfor å unngå trange plasser jeg ikke kommer ut av" - så hadde jeg ikke svart liksom... Men hovedpoenget i første innlegget ditt var gratis slik jeg tolker det, ikke størrelsesproblemer...

Greit nok, det var kanskje en litt dårlig måte å få fram poenget på ;) Jeg tenkte ikke at det kunne bli tolket som kjipent, var mer for å vise at jeg visste det ER parkering på stevneområdet, men at jeg ønsket meg tips UTENFOR. 50 kr er virkelig ikke noe å kjøre halvveis ut til skittenelv for å unngå å betale.... :)

Men da går det seg til, sees i Kroken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sikkert god plass i Kroken, så dårlig med parkeringsplasser har vi ikke på klubben (utstillinga er et unntak) :ahappy: Og det er nok gratis parkering i år som i fjor. Om du finner ut at du ikke vil parkere der kan du jo sikkert parkere ved Prix (der er det kanskje sånn 2t skilt dog), eller ved krokenhallen, skianlegget e.l.

Denne gangen får du si hei da. Skal skrive fram til halv 7 (eller noe sånt) torsdag og fredag, men etter det blir jeg nok å tusle rundt med mine to lappetepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...