Gå til innhold
Hundesonen.no

Fått beskjed av dommer om å "kue" hunden..

Zoey

Recommended Posts

Et vennepar av mamma og pappa hadde fått beskjed om at hunden deres (en beagle) var for stolt, og høyreis i ringen, og de hadde fatt beskjed av dommer om å dra hjem å kue hunden, slik at den ble mer underdanig. Og i dette han å fysisk gjøre hunden underdanig..

Damen som hadde fått beskjed om dette hadde blitt rimelig paff, og lei seg, for hun hadde jo inget ønske om å straffe hunden fysisk, de har heller ingen problemer med hunden i hverdagen.

Er det muligheter for at de har missforstått dommer totalt, eller kan en dommer finne på å si sånt? Om det er tilfelle så er det jo rent skremmende synes jeg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe korrekt oppfattet... Hilken rase skulle ha noe som helst å vinne på en utstilling ved å være "kuet"?? (I hvertfall ALDRI en beagle - som skal gå med hodet og halen rett opp i luften)

Men hvis hunden er totalt vill og gær'n - kanskje en velmenende dommer poengtert at eieren/handleren kanskje skulle prøve å få litt mer kontroll, eller noe...?

Så nei, det tror ikke jeg at noen dommer har sagt, i alle fall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe korrekt oppfattet... Hilken rase skulle ha noe som helst å vinne på en utstilling ved å være "kuet"?? (I hvertfall ALDRI en beagle - som skal gå med hodet og halen rett opp i luften)

Men hvis hunden er totalt vill og gær'n - kanskje en velmenende dommer poengtert at eieren/handleren kanskje skulle prøve å få litt mer kontroll, eller noe...?

Så nei, det tror ikke jeg at noen dommer har sagt, i alle fall.

Susanne

Det var det jeg tenkte også, men hun påpekte gang på gang at han hadde sagt hunden var for høyreis, og stolt i ringen.. Men jeg så det jo ikke, så kan jo hende bikkja var ufin, men han virker ikke sånn til vanlig heller.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de mente den var for ivrig - vår fikk "too happy" som en del av tilbakemeldingen sist vi var i ringen. :blink: Men høres veldig rart ut om dommeren sa man skulle hjem og fysisk kue hunden ja. Forhåpentligvis en misforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke påberope meg allverdens kunnskaper om beagler... Men - de skal da ha halen rett opp i været, skal de ikke?

Så det med høy haleføring vil jo ikke gjelde den rasen, da.

(Men ja - med tuppetrolls raser, og min - DA ville jeg tenkt det samme)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...