Gå til innhold
Hundesonen.no

Safari funker ikke

ToneS

Recommended Posts

Som overskriften sier så sluttet Safari å funke hos meg i går kveld. Hadde opp to litt krevende sider samtidig og dataen gikk i blåskjerm (gjør det ofte, men det er en annen sak), og når jeg fikk startet opp igjen funket ikke safari. Får ikke åpnet programmet engang, får denne beskjeden:

Safari Web Browser har sluttet å virke

Et problem førte til at programmet sluttet å fungere som det skal. Programmet vil bli lukket, og du vil få beskjed hvis en løsning er tilgjengelig.

Jeg slo da av pcen og gikk å la meg. I dag fungerer det heller ikke. Så da avinnstallerte jeg Safari og lastet det inn på nytt. Men det fungerer fremdeles ikke  :icon_confused:  Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Hjelp! Jeg liker ikke å bruke IE, og vil tilbake til Safari så fort som mulig! Noen kloke sjeler der ute som kan hjelpe meg litt? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til Safari, men det fins da andre gode nettlesere som Firefox - uten tvil den beste etter min mening pga man som bruker har mange muligheter til å få den slik man vil via addons til den. Jeg vet det ikke direkte er svar på problem, men vet som sagt ingenting om Safari.

Når du får blåskjerm, så noter deg nr som står der, for på den måten søke opp hva som kan være årsaken. Hvis du har problemer med blåskjerm fra før, så ville jeg ha fikset dette først, for så å sett på Safari(hvis problem da fortsatt eksisterer), ellers bygger problemene seg opp og man får liten og vanskelige oversikt over problemene og dermed vanskeligere å feilsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til Safari, men det fins da andre gode nettlesere som Firefox - uten tvil den beste etter min mening pga man som bruker har mange muligheter til å få den slik man vil via addons til den. Jeg vet det ikke direkte er svar på problem, men vet som sagt ingenting om Safari.

Når du får blåskjerm, så noter deg nr som står der, for på den måten søke opp hva som kan være årsaken. Hvis du har problemer med blåskjerm fra før, så ville jeg ha fikset dette først, for så å sett på Safari(hvis problem da fortsatt eksisterer), ellers bygger problemene seg opp og man får liten og vanskelige oversikt over problemene og dermed vanskeligere å feilsøke.

Har ikke prøvd Firefox før, skal prøve det nå. Takk!

Har tenkt på det du sier om å notere ned nr som kommer når det blir blåskjerm. Men problemet er at det går så sinnsykt fort, jeg rekker såvidt å se hva det er som står der før den slår seg av og begynner med ny oppstart av maskinen..Har også levert inn maskinen til fiksing og siden det var et software problem så måtte jeg betale. Funket fint ei stund etterpå, men klikket senere på kvelden... Trur jeg må levere den inn igjen, har ganske mange problemer med den nå. Søker gjennom maskinen ofte etter virus ol. men den finner aldri noe. Dataen fungerer greit, bare jeg ikke gjør for mye samtidig...  :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå av automatisk restart så ser du feilmelding. (da må du restarte selv)

Har du XP: h.klikk "min datamaskin" - "egenskaper" - "Avansert" - "start opp/gjennoppretting" - Ta vekk haka ved "automatisk restart"

Sitter ved engelsk XP, så sikkert noen navn som heter annet, men du skjønner vel sånn ca. Har du vista, så kan vel andre gi deg info om hvordan der, eller jeg kan finne det fram for deg.

La du inn nye program før den begynte å klikke samme kveld du fikk den fra rep?

Hvor gammel er maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå av automatisk restart så ser du feilmelding. (da må du restarte selv)

Har du XP: h.klikk "min datamaskin" - "egenskaper" - "Avansert" - "start opp/gjennoppretting" - Ta vekk haka ved "automatisk restart"

Sitter ved engelsk XP, så sikkert noen navn som heter annet, men du skjønner vel sånn ca. Har du vista, så kan vel andre gi deg info om hvordan der, eller jeg kan finne det fram for deg.

La du inn nye program før den begynte å klikke samme kveld du fikk den fra rep?

Hvor gammel er maskinen?

Har vista, men fant det sånn ca der du sa. Takk for hjelp!

Jeg la ikke inn nye programmer, men jeg lastet ned podcaster med iTunes og da klikket den igjen. Jeg tenkte ikke på at jeg ikke burde laste ned noe med det samme jeg fikk den igjen fra rep, følte meg litt dum når den klikket... :icon_confused:

Dataen blir ca to år til høsten...

edit: Jeg har lastet ned Firefox nå, det var jo mye bedre enn jeg trudde :whistle: Takk igjen for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke føle deg dum for det, for en maskin skal tåle det. Nå kjenner jeg ikke til hverken iTunes elle podcaster, men det er vel anerkjente og mye brukte programmer. Du har utifra det du oppgir ikke gjort noe feil.

Men hvis den startet etter at du lastet med podcaster og la til det, så kan du jo prøve å fjerne det fra legg til/fjern programmer - bare for å se om problem fortsatt eksisterer. Hvis det forsvinner, så tar man det derfra og søker løsninger for hvordan få lagt til podcaster uten dette problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du Safari var bedre en Firefox.? :icon_confused:

Safari er i utgangspunktet et program laget for Mac, men det er selvfølgelig ingen grunn til at det ikke skal fungerer smertefritt på PC..

Men Firefox er nettleseren uten restriksjoner og med uante muligheter...

Firefox har add-ons / utvidelser som gir Firefox flere muligheter og funksjoner...

(Verktrøy - Utvidelser - Hent utvidelser)

Noen jeg anbefaler og bruker selv.

- Adblock Pluss (video)

: fjerner reklame fra sider, og gjør med det innlasting av sider raskere (skrekkeksempel vg.no)

- Personas

: legger skins på Firefox for et stiligere utseende, tusenvis å velge mellom...

- Norsk og Engelsk ordbok

: for staveretting på nettet, gull når man skriver på forum... (for meg vertfall)

- Cooliris (bildesøk/fremvisning)

: webbens stiligste bildesøk og bildefremviser, alt i en Firefox utvidelse. (see flach video på siden)

Det finnes tusenvis av utvidelser, trenger du noe, så finnes det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En addon som er et must er NoScript - dette er en addon som er for sikrere surfing. Har selv vært på side som prøve å lure seg inn på maskinen min med kode lagt inn i siden uten eieres viten, og da stoppet denne addonen dette angrepet. Det var forøvrig en norsk side for omplassering av hunder.

Selv bruker jeg endel andre addoner som fjerning av reklame og andre, men det er kun NoScript jeg mener er nødvendig, de andre er en smakssak.

Les denne 'gamle' artikkelen fra VG om denne addonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke føle deg dum for det, for en maskin skal tåle det. Nå kjenner jeg ikke til hverken iTunes elle podcaster, men det er vel anerkjente og mye brukte programmer. Du har utifra det du oppgir ikke gjort noe feil.

Men hvis den startet etter at du lastet med podcaster og la til det, så kan du jo prøve å fjerne det fra legg til/fjern programmer - bare for å se om problem fortsatt eksisterer. Hvis det forsvinner, så tar man det derfra og søker løsninger for hvordan få lagt til podcaster uten dette problemet

Ok, jeg skal prøve å fjerne noen ting for å se. Takk :)

Trodde du Safari var bedre en Firefox.? :)

Jaa :icon_confused:

Safari er i utgangspunktet et program laget for Mac, men det er selvfølgelig ingen grunn til at det ikke skal fungerer smertefritt på PC..

Men Firefox er nettleseren uten restriksjoner og med uante muligheter...

Firefox har add-ons / utvidelser som gir Firefox flere muligheter og funksjoner...

(Verktrøy - Utvidelser - Hent utvidelser)

Noen jeg anbefaler og bruker selv.

- Adblock Pluss (video)

: fjerner reklame fra sider, og gjør med det innlasting av sider raskere (skrekkeksempel vg.no)

- Personas

: legger skins på Firefox for et stiligere utseende, tusenvis å velge mellom...

- Norsk og Engelsk ordbok

: for staveretting på nettet, gull når man skriver på forum... (for meg vertfall)

- Cooliris (bildesøk/fremvisning)

: webbens stiligste bildesøk og bildefremviser, alt i en Firefox utvidelse. (see flach video på siden)

Det finnes tusenvis av utvidelser, trenger du noe, så finnes det...

En addon som er et must er NoScript - dette er en addon som er for sikrere surfing. Har selv vært på side som prøve å lure seg inn på maskinen min med kode lagt inn i siden uten eieres viten, og da stoppet denne addonen dette angrepet. Det var forøvrig en norsk side for omplassering av hunder.

Selv bruker jeg endel andre addoner som fjerning av reklame og andre, men det er kun NoScript jeg mener er nødvendig, de andre er en smakssak.

Les denne 'gamle' artikkelen fra VG om denne addonen

Takk for tips begge to, det skal sjekkes ut! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...