Gå til innhold
Hundesonen.no

Rotter :)

Ia

Recommended Posts

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

"

Ser at jeg og Maylen mener forskjellig. :hmm: Fugler som det er fler av, som får speil kan begynne å sloss. Uansett får ikke rottene "svar" fra den andre rotten. Det er mulig det fungerer, men jeg ville ikke tørt det :)
"

Jeg prøvde å forklare Eva i ste over msn så jeg kopierer bare over :devil:

men så e rotter glad i selskap å dem takler det på en anna måte

dem liker liksom å "vite" eller tro da at det e noen flere der å ikke bare den å den andre, men at der e fler

siden rotter e flokkdyr å e ekstremt glad i selskap.

Fugler, dem sitter i speilet for å få oppmerksomhet å noen å "snakke" med, mens rotter liker bare å vite at der e flere enn bare to, men der igjen så e det helt opp til om dem liker det eller ikke

liker dem det ikke så går dem som oftes rundt speilet, at de liksom er redd.

Hvis det også oppstår konflikt i mella rottene kan speilet være grunnen, da er det ikke værre enn at du tar det vekk ! :poke:

Også er ikke fulger og rotter samme art Evamor ! (I) :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ. De hadde kremhvite hetterotter på dyrebutikken på oslo city i går!

Å, så irriterende at jeg ikke skal kjøpe før jeg kommer hjem fra kreta om 4 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ. De hadde kremhvite hetterotter på dyrebutikken på oslo city i går!

Å, så irriterende at jeg ikke skal kjøpe før jeg kommer hjem fra kreta om 4 uker :)

Oja, de ^^

Var også å så på dem, nyydelige ! :devil:

kanskje du kan skaffe noen til å passe dem for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja, de ^^

Var også å så på dem, nyydelige ! :)

kanskje du kan skaffe noen til å passe dem for deg?

Vet du om de hadde noen jenter?

Mamma synes ikke jeg rekker å bli ordentlig kjent med dem om jeg kjøper nå. Drar om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om de hadde noen jenter?

Mamma synes ikke jeg rekker å bli ordentlig kjent med dem om jeg kjøper nå. Drar om to uker.

Hvis jeg ikke tar helt feil skulle det være noen jenter der ja :)

hmm... det er jo trist å måtte reise ifra de, men hvis du får dem nå så kjenner de deg igjen når du kommer hjem igjen!

Da blir de kjempe glade for å se deg^^

men jeg kan vell si at det lureste er å vente til du kommer hjem igjen :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått pm :)

Tusen takk :devil:

Tror jeg tar en tur til dyrebutikken på Oslo City nå, og ser litt. Men er det dumt om jeg venter fire uker med å kjøpe dem? Da er de jo ganske store når jeg får dem?

Skal høre litt der nede hva de synes og :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Tror jeg tar en tur til dyrebutikken på Oslo City nå, og ser litt. Men er det dumt om jeg venter fire uker med å kjøpe dem? Da er de jo ganske store når jeg får dem?

Skal høre litt der nede hva de synes og :devil:

Ha litt is i magen nå, det er ikke vanskelig å få tak i rotter. Det er ihvertfall helt sikkert! Bruk litt tid og ikke stup på de første og beste rottene som du finner. (Og du får kjøpt rotter uten å måtte kjøpe på dyrebutikken.)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt is i magen nå, det er ikke vanskelig å få tak i rotter. Det er ihvertfall helt sikkert! Bruk litt tid og ikke stup på de første og beste rottene som du finner. (Og du får kjøpt rotter uten å måtte kjøpe på dyrebutikken.)

Lykke til!

Hehe, unnskyld meg. Jeg er bare så utrolig ivrig :)

Men drar ned å hører litt sånn generelt :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Maylen sier er kremhvite sjeldne, og hvis de hadde der hadde jeg lagt de av med en gang! :)

mm, jeg ville gått for de :devil:

men du kan også se litt rundt på nett og hos forskjellige opptrettere å se om de har noen nye kull med mulige kremfarger før du bestemmer deg for de i dyrebutikken.

Da kan de være leverings klar til du kommer hjem ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kremhvite var selvfølgelig borte :hmm:

Men, ærligtalt. Jobber du på dyrebutikk, burde du ikke vite noe om dyrene du har, da? På oslo City var kunnskapen blandt de annsatte ELENDIG. (Gjelder naturligvis ikke alle, men damen jeg snakket med virket utrolig kunnskapsløs.) Jeg spurte, bare for å teste henne: "Trives de best når de er to?" Svaret jeg fikk: "Vet ikke helt jeg, sikkert. Virker vel logisk det."

Og hvor stort bur de burde ha: "Hm, vet ikke jeg!"

Men på Manglerudsenteret fikk jeg god info :poke: Der sa de til og med at om jeg ikke fant noen oppdrettere jeg ville stole på, hadde de en veldig god en de kunne bestille fra :aww:

Og jeg fikk masse info om både rotter og rottehold. Om forskjellige slag og forskjellen på kjønn :)

Takk til Manglerud og snille soniser :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, Marthe og Mathilde var helt nydelige!

Virket som jeg innfridde alle krav til eieren og :) Men spørs om fosterhjemmet er villig til å ha dem i minst fire uker til? Og er de ikke litt gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe/besøke dem i morgen. Da kan du høre om de kan ha dem i 4 uker til, og høre hvordan de er mtp. alder. En rotte blir jo 3-6 år, så jeg tror ikke det har så mye å si så lenge de er tamme og stelt så godt med som de ser ut til å være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst til å få meg rotteunger. Så jeg liksom blir kjent med dem fra starten :devil:

Men jeg har problemer med å finne noen som virker særiøse. Jeg vil ikke ta sjansen på å kjøpe rotter fra noen uten særlig erfaring, eller noen som har kjøpt foreldrene fra dyrebutikk og ikke vet noe om dem. Noe å annbefale?

Burde jeg kanskje be dyrebutikken på manglerud "bestille" for meg? De har utrolig god peiling, og i følge mannen jeg snakket med (har snakket med han mange ganger før og, han han latt meg hilse på rottene og sånt :poke:) sa at det er en god og erfaren oppdretter de får inn ungene fra..

Synes liksom det virker så trygt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg godt at du vil :poke: Synes det hørtes bra ut, jeg. Kanskje du kan komme med ønsker om farge også? Hva er leveringsaldreren på rotter egentlig? Tror det er lurt med to søstre, som er yngst mulig :aww:

Ja, jeg kan jo nevne at jeg liker lyse farger :) Men, for å være ærlig betyr ikke fargen så mye, så lenge jentene er friske, snille og mine :hmm:

Han sa det ville ta et par uker til de fikk dem fra jeg sa ifra (tror kanskje oppdretteren allerede hadde et kull.. er ikke sikker :S). Så da ville jeg jo kunnet få den når jeg kom hjem. Jeg sa at jeg kunne få den om fire-fem uker, og han sa det passet bra :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...