Gå til innhold
Hundesonen.no

Belgerspesial i Bergen - 26.09.2009

trevi

Recommended Posts

Skrevet

NORSK BELGISK FÅREHUND KLUBB

AVD. HORDALAND

inviterer til utstilling og valpeskue i Bergen Racketsenter,

på Bønes 26.09.2009.

Påmeldingsfrist: 29.08.2009

Utsatt påmelding (med 50 % tillegg): 12.09.09

Dommer: Laura Vassallo (Alta Via kennel), Italia

Følgende raser kan delta: valper og voksne:

Belgiske fårehunder; groenendael, tervueren, laekenois og malinois.

Priser:

Elektronisk påmelding: Alle Klasser: 280,- Valper: 140,-

Manuell påmelding: Alle klasser: 310,- Valper: 155 ,-

50 % tillegg ved utsatt påmelding.

Manuell påmelding sendes:

Iselin Wang : [email protected]

Kontonr. for påmeldingsavgift: 9525.05.77053

NB:

BSBK arrangerer også utstilling denne helgen, og forholdene ligger til rette

for en dobbelutstilling for belgere. Dommer på BSBK har tidligere personlig erfaring

fra belger

• 1 month later...
Skrevet

Jeg "bumper" denne siden påmeldingsfristen begynner å nærme seg... Belgerfolk ; kom til Bergen, her er en gylden sjanse til å få stille for spesialdommer ene dagen, og en dommer som har personlig erfaring med rasen andre dagen !!

Skrevet

Det er mulig det står her ett eller annet sted og jeg bare er blind, men hvem er dommeren med personlig erfaring med belgere? Og hva vil det egentlig si? :lol:

Skrevet
Det er mulig det står her ett eller annet sted og jeg bare er blind, men hvem er dommeren med personlig erfaring med belgere? Og hva vil det egentlig si? :lol:

Hun dømmer belgerne på BSBK's utstilling dagen etter, og hun har både uttalt tidligere at hun elsker å dømme belgerne og har tidligere stilt ut (er ikke sikker på om hun har eid selv) Belgere i England. Hennes navn er Brenda Banbury.

• 2 weeks later...
Skrevet

Nok en "bump" det er fremdeles mulighet i 1 uke (+1 dag) å melde seg på til Belgerspesialen her i Bergen! Men selvfølgelig er det nå da 50% tillegg i prisen :D

Skrevet

Om det er Brenda Brandburry ? HUn som dømte Pastroal gruppen på crufts?

Så hadde jeg ikke stillt for henne... veldig glad i gult... selv på hunder med CK og Cert fra før av. Bare ett sånnt lite tips.

Skrevet
Om det er Brenda Brandburry ? HUn som dømte Pastroal gruppen på crufts?

Så hadde jeg ikke stillt for henne... veldig glad i gult... selv på hunder med CK og Cert fra før av. Bare ett sånnt lite tips.

Det kommer vel an på hvilken type hund hun er ute etter, enkelte dommere er for slepphendte med CK / Cert, andre er strengere.

Skrevet
Det kommer vel an på hvilken type hund hun er ute etter, enkelte dommere er for slepphendte med CK / Cert, andre er strengere.

den ene utstillingen jeg snakker om, så var det ikke hunder hvikensomhelst dommere hadde gitt cert. De fleste, har både cert og enkelte BIR for spesialdommere som har drevet med rasen i over 20 år.

Så i allefall på min rase så var det ikke det helt store. Kan tenkes det er annerledes på belgere

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...