Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lang tid, rabies blodprøve?

Isabel

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da sitter jeg muligens oppi et lite dilemma her..

Jeg skal til Tyskland i august, og VIL stille på NKK Lillestrøm i november!

Så er greia: Min hund fikk sin første rabies sprøyte for litt over 2 uker siden, og skal ta nummer 2 den 20 juli ca.

Så da er greia: Det har da ca gått 4 mnd når tiden viser den 20 november, og NKK Lillestrøm er den 27/28 november.

Hvor lang tid tar det å få blodprøven?

Skrevet

Hvis alt går som det skal er det ferdig etter 6 mnd. Hvis hunden ikke tar opp antistoffene mot rabies i blodet når man tar blodprøven, tar det enda en vaksinering og en blodprøve til.

Skrevet

Blodprøven kan tidligst tas 120 dager etter siste vaksine, og det tar ca 2 uker før svaret foreligger. Hvis du tar siste vaksine 20. juli kan du ikke ta hunden inn i Norge før ca uke 50 - 7. desember.

Skrevet
Ja, da sitter jeg muligens oppi et lite dilemma her..

Jeg skal til Tyskland i august, og VIL stille på NKK Lillestrøm i november!

Så er greia: Min hund fikk sin første rabies sprøyte for litt over 2 uker siden, og skal ta nummer 2 den 20 juli ca.

Så da er greia: Det har da ca gått 4 mnd når tiden viser den 20 november, og NKK Lillestrøm er den 27/28 november.

Hvor lang tid tar det å få blodprøven?

rabiesrunden er slik 1 sprøyte 2-4 uker mellomrom spøryte nr 2 også vente 120 dager også kan du blodprøve og deretter vente ifra 2-6 uker på svar. er bikkja klar da så kan du reise rundt :banana:

Skrevet

Så det tar iallefall rundt 2 uker ETTER de 120 dagene før jeg får svar fra blodprøven..?

Søren ta.. :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...