Gå til innhold
Hundesonen.no

Tyvparring

Eva Kristine

Recommended Posts

Forrige veke passa eg på ei søt lita tispe som fekk løpetid i det eg fekk ho levert på døra. Og med alle mine hanner tenkte eg berre skrekk og gru! Men ho blødde veldig lite og ikkje viste gutta noko særleg interesse for ho heller. Så alle leika i lag og eg var sikker på at dette ville ta seg opp etter nokre dager. Vanlegvis så er det piping/uling i heimen fleire veker når tispa mi har løpetid. ...

Og ein dag vart ho veldig pågåande på gutta uten at dei brydde seg, dei skjønte ikkje kva ho hadde for seg :icon_cry: og vanlegvis har dei ingen problem med å gire seg opp på løpske tisper!!

Men i alle fall, tispa bydde seg fram til ein av mine små svarte som ikkje tok "hintet". Men den andre gutten var ca 50 m vekke og og såg at tispa bydde seg fram. Då sprang han som ein tulling og hoppa på ho i fart! Det er berre heilt utruleg! Det tok vel eit halvt minutt før me fekk reagert og då hang dei allerede :) Så då kan det jammen skje fort! Men hell i uhell så var det den kastrerte saken som parra tispa. Og berre det i seg sjølv er jo litt spesielt.

Lurer på om denne tispa lukter veldig lite og om det skjer?!? Men ho stod jammen i 5 dager også.

Er det andre som har lignande erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg ingen ting om annet enn at jeg skjønner at tjuvparring skjer raskt og uventet.

Leste nettopp på ett annet hundeforum om en nå 7 mnd gammel hannvalp (5 mnd under parring) som er blitt pappa til ett kull på 9 flotte puddelvalper.

Hendelsen skjedde også brått, uventet og meget raskt.

Men det var kankje ikke det du egentlig lurte på..

Dette får meg iallefall til å vurdere og IKKE kjøpe hannvalp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg ingen ting om annet enn at jeg skjønner at tjuvparring skjer raskt og uventet.

Leste nettopp på ett annet hundeforum om en nå 7 mnd gammel hannvalp (5 mnd under parring) som er blitt pappa til ett kull på 9 flotte puddelvalper.

Hendelsen skjedde også brått, uventet og meget raskt.

Men det var kankje ikke det du egentlig lurte på..

Dette får meg iallefall til å vurdere og IKKE kjøpe hannvalp..

:) :) ,- Om du passer på, så skjer ikke slike ting! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bea

Det kan jo vera lurt å halde seg til eit kjønn ja :innocent:

Eg synes det er så rart at tispa ikkje har lukta meir sånn at guttane viste interesse. Guttane pleier jo å ta heilt av her når det er løpetid og då holder eg dei sjølvsagt frå kvarandre. Denne gongen tenkte eg akkurat på det minuttet (sekunder) før det heile var i gang. Eg hadde ikkje drøymt om at det kunne skje så fort!

Og etter det du skriver så har det skjedd like uventa for andre. Har vel ofte tenkt at tyvparringer skjer når folk ikkje passer godt nok på, men då kan det jammen skje fort altså! Snakk om lyn frå klar himmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. kan jo hende det er sånn på første løpetid med noen tisper. Min jente var ihvertfall helt normal (altså lite interessant for hannhundene) helt til hun begynte å stå, da var de litt mer interessert.

Blir jo spennende å se på neste løpetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tispa har vel hatt to løpetider før. Og i går kom ho på besøk igjen og skal bu her nokre dager. Og gjett om ho lukta godt no?! Så her er det piping og sitring på gutta. No er eg ikkje i tvil om at ho har løpetid! Og ho står fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...