Gå til innhold
Hundesonen.no

Boikott Statoil!

Gjest

Recommended Posts

Oppfordrer herved til boikott av Statoil.

Referer til Dagbladets artikkel, hvor Statoil ber regjeringen om å overprøve statens forurensningstilsyn. De ønsker å dumpe boreslam - bokstavelig talt - rett over Norges koraller.

Dette er forkastelig, kriminelt og uetisk. Det forteller oss at Statoil kun tenker penger, og ikke konsekvenser. Greit med boikott på grunn av bensinpriser, men denne boikotten er et skrik om støtte til noe unikt i verden. Korallene våre er unike i verdenssammenheng, og bruker flere titalls år for å vokse seg til det de er i dag. De er viktige for økosystemene langs kysten, og dermed også for Norges fiskeri. Norge har ved siden av fiskeriet en stor inntektskilde i olje og gass - og ja vi "trenger den" i så måte - MEN DET FINNES ALTERNATIVER OG MULIGHETER FOR MILJØVENNLIG UTVINNING. Jeg studerer miljøvennlig energiutvikling - og er direkte forskremt av Statoils oppførsel. At de ikke orker å invistere i miljøvennlige alternativer, ei heller støtte forskning og utvikling av nye miljøvennlige metoder for oljeutvinning er intet annet enn stygt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Dette har jeg ikke fått med meg før nå, og jeg skal glatt boikotte Statoil det jeg er god for. (ikke at jeg gjør så mye utslag, jeg kjører ikke bil, og har ei heller Statoil-stasjon i umiddelbar nærhet, så handler heller ikke mye der. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...