Gå til innhold
Hundesonen.no

Land Rover Freelander


MartineH

Recommended Posts

Bensinmotoren frem til ca 2002-03 har det vært mye tull med, ikke uvanlig med skifte av hele motoren.

Det er heller ikke spes god plass i lasterommet på en slik bil, fordelen er at man kan åpne vinuet i bakluka.

Mer enn èn hund kan kanskje bli litt vel trang.

Bortsett fra det er det praktiske biler med god fremkomlighet !

Edit: Ser nå at du har lagt ut bildet av en Open Air utgave med grønne skilter, da er det ok plass i lasterommet :icon_redface:

Var dette med motoren da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinmotoren frem til ca 2002-03 har det vært mye tull med, ikke uvanlig med skifte av hele motoren.

Det er heller ikke spes god plass i lasterommet på en slik bil, fordelen er at man kan åpne vinuet i bakluka.

Mer enn èn hund kan kanskje bli litt vel trang.

Bortsett fra det er det praktiske biler med god fremkomlighet !

Edit: Ser nå at du har lagt ut bildet av en Open Air utgave med grønne skilter, da er det ok plass i lasterommet :|

Var dette med motoren da...

Hehe, leste først at du syntes det var dårlig med plass, jeg bare høh? WTF? Så så jeg editen din :|

98_-1692670929.jpg

Ja, skummelt å kjøpe bil med kjente problemer, men akkurat nå er jeg så lei av å vente på noe passende bil.... Vet du om det er MYE trøbbel med det, eller bare en og annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del trøbbel med bensinmotorene som sagt, men den du vil ha kan jo være blant de bra.

Hvor langt har den gått ?

Akkurat som oss, gi deng i den gamle drittbilen å kjøpe en ny... :|

Er det ikke mest diesel på landrøver's også.?

Kommer helt an på modellen, Defender og Discovery har stort sett dieselmotorer, det samme har nyere Range Rovere.

Seriebiler er i all hovedsak bensinslukere :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17995333

Vet du hvor mye de bruker på mila?

Den burde holde seg under literen på mila. Bilen ser fin ut, kan ha bil i mange år der :|

Problemet med bilene er at det er for dårlig kjølesystem, ved hard belastning går bilene varme og toppene kan gå.

Men, har du ikke planer om å trekke tunge hengere er mye av risikoen eliminert.

Kjørekomforten er det heller ikke noe å utsette på, slett ille LR`er som kan skryte av det :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den burde holde seg under literen på mila. Bilen ser fin ut, kan ha bil i mange år der :|

Problemet med bilene er at det er for dårlig kjølesystem, ved hard belastning går bilene varme og toppene kan gå.

Men, har du ikke planer om å trekke tunge hengere er mye av risikoen eliminert.

Kjørekomforten er det heller ikke noe å utsette på, slett ille LR`er som kan skryte av det :|

Tja, den skal jo trekke henger(med agilitybane i) flere dager i uken, men det er 5 km en vei.

Hmmm, skummelt å kjøpe bil eventuellt usett...

Tusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

google er din venn...

1.8litern er den verste motoren på de årsmodellene...

http://www.bilforumet.no/rover/196060-land...r-bruktbil.html

rundt 0,7-0,85liter på mila på langkjøring etter hva jeg finner på engelske sider som oppgir gallons pr mile

Ohhh... Litt sånn lotto med andre ord. Men jeg vil ha bil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du absolutt ha den "Herregårdsjeepen" da.?

Når det er kjente problemer med den...

Neida, tør jo ikke kjøpe den nå. I utgangspunktet vil jeg ha zafira, men den er litt for dyr for meg. Om det er plass til hundene og bilen har AC er jeg egentlig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør selger om motoren er fikset på bilen. Dette var en garanti sak, og muligheten er jo der for at det er utbedret evnt feil :| Om det er gjort, vil det jo ikke være noe problem :|

Har allerede sendt han en mail på det :| Så får vi se. Thanks :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall fin bil... men motoren er desverre dårlig på disse bilene.. hadde tenkt å kjøpe en selv men etter å ha snakket me verkstedet og blitt frarådet det droppet jeg det.. har ikke råd t masse utgifter på bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren på bilen er byttet for 45 000 km siden, så da skal jo saken egentlig være grei. Problemet er at bilen står i Bergen og det er skummelt å kjøpe usett/dra dit på bomtur.

Edit: Selger skriver at vindusheis på førersiden og vindu bak må byttes... Kan ikke folk selge hele biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå en 2005/2006-modell(ikke helt sikker på hvilken) og har hatt en 2000-modell. Greie biler, begge med dieselmotor, liker biler som tåler litt og som har god klaring fra bakken. Med den eldste var det en del greier, og det ble litt mange turer på verksted av diverse årsaker. Clutchen gikk, ulyder i motoren++ Derfor skiftet vi den ut med en annen bil. Den nyeste modellen har vi fortsatt, og har ikke hatt noen problemer med den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Pajero vi vurderer å selge. Den trekker godt og tungt. :icon_cry: Diesel, i underkant av liter'n på mila, litt over liter'n når den trekker tungt (campingvogn). Nye bremser foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...