Gå til innhold
Hundesonen.no

Land Rover Freelander

MartineH

Recommended Posts

Skrevet

Bensinmotoren frem til ca 2002-03 har det vært mye tull med, ikke uvanlig med skifte av hele motoren.

Det er heller ikke spes god plass i lasterommet på en slik bil, fordelen er at man kan åpne vinuet i bakluka.

Mer enn èn hund kan kanskje bli litt vel trang.

Bortsett fra det er det praktiske biler med god fremkomlighet !

Edit: Ser nå at du har lagt ut bildet av en Open Air utgave med grønne skilter, da er det ok plass i lasterommet :icon_redface:

Var dette med motoren da...

Skrevet
Bensinmotoren frem til ca 2002-03 har det vært mye tull med, ikke uvanlig med skifte av hele motoren.

Det er heller ikke spes god plass i lasterommet på en slik bil, fordelen er at man kan åpne vinuet i bakluka.

Mer enn èn hund kan kanskje bli litt vel trang.

Bortsett fra det er det praktiske biler med god fremkomlighet !

Edit: Ser nå at du har lagt ut bildet av en Open Air utgave med grønne skilter, da er det ok plass i lasterommet :|

Var dette med motoren da...

Hehe, leste først at du syntes det var dårlig med plass, jeg bare høh? WTF? Så så jeg editen din :|

98_-1692670929.jpg

Ja, skummelt å kjøpe bil med kjente problemer, men akkurat nå er jeg så lei av å vente på noe passende bil.... Vet du om det er MYE trøbbel med det, eller bare en og annen?

Skrevet

Er en del trøbbel med bensinmotorene som sagt, men den du vil ha kan jo være blant de bra.

Hvor langt har den gått ?

Akkurat som oss, gi deng i den gamle drittbilen å kjøpe en ny... :|

Er det ikke mest diesel på landrøver's også.?

Kommer helt an på modellen, Defender og Discovery har stort sett dieselmotorer, det samme har nyere Range Rovere.

Seriebiler er i all hovedsak bensinslukere :|

Skrevet
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17995333

Vet du hvor mye de bruker på mila?

Den burde holde seg under literen på mila. Bilen ser fin ut, kan ha bil i mange år der :|

Problemet med bilene er at det er for dårlig kjølesystem, ved hard belastning går bilene varme og toppene kan gå.

Men, har du ikke planer om å trekke tunge hengere er mye av risikoen eliminert.

Kjørekomforten er det heller ikke noe å utsette på, slett ille LR`er som kan skryte av det :|

Skrevet
Den burde holde seg under literen på mila. Bilen ser fin ut, kan ha bil i mange år der :|

Problemet med bilene er at det er for dårlig kjølesystem, ved hard belastning går bilene varme og toppene kan gå.

Men, har du ikke planer om å trekke tunge hengere er mye av risikoen eliminert.

Kjørekomforten er det heller ikke noe å utsette på, slett ille LR`er som kan skryte av det :|

Tja, den skal jo trekke henger(med agilitybane i) flere dager i uken, men det er 5 km en vei.

Hmmm, skummelt å kjøpe bil eventuellt usett...

Tusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe :|

Skrevet
Må du absolutt ha den "Herregårdsjeepen" da.?

Når det er kjente problemer med den...

Neida, tør jo ikke kjøpe den nå. I utgangspunktet vil jeg ha zafira, men den er litt for dyr for meg. Om det er plass til hundene og bilen har AC er jeg egentlig fornøyd.

Skrevet

Spør selger om motoren er fikset på bilen. Dette var en garanti sak, og muligheten er jo der for at det er utbedret evnt feil :| Om det er gjort, vil det jo ikke være noe problem :|

Skrevet
Spør selger om motoren er fikset på bilen. Dette var en garanti sak, og muligheten er jo der for at det er utbedret evnt feil :| Om det er gjort, vil det jo ikke være noe problem :|

Har allerede sendt han en mail på det :| Så får vi se. Thanks :|

Skrevet

Knall fin bil... men motoren er desverre dårlig på disse bilene.. hadde tenkt å kjøpe en selv men etter å ha snakket me verkstedet og blitt frarådet det droppet jeg det.. har ikke råd t masse utgifter på bil

Skrevet

Motoren på bilen er byttet for 45 000 km siden, så da skal jo saken egentlig være grei. Problemet er at bilen står i Bergen og det er skummelt å kjøpe usett/dra dit på bomtur.

Edit: Selger skriver at vindusheis på førersiden og vindu bak må byttes... Kan ikke folk selge hele biler...

Skrevet

Vi har nå en 2005/2006-modell(ikke helt sikker på hvilken) og har hatt en 2000-modell. Greie biler, begge med dieselmotor, liker biler som tåler litt og som har god klaring fra bakken. Med den eldste var det en del greier, og det ble litt mange turer på verksted av diverse årsaker. Clutchen gikk, ulyder i motoren++ Derfor skiftet vi den ut med en annen bil. Den nyeste modellen har vi fortsatt, og har ikke hatt noen problemer med den :P

Skrevet

Vi har en Pajero vi vurderer å selge. Den trekker godt og tungt. :icon_cry: Diesel, i underkant av liter'n på mila, litt over liter'n når den trekker tungt (campingvogn). Nye bremser foran og bak.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...