Gå til innhold
Hundesonen.no

Behandling hos Are Thoresen


Ross

Recommended Posts

Alltså som overskriften sier lurer jeg på vetrinær og alternativ behandler Are Thoresen.

Noen som har fått behaldling t hund eller hest hos han?

Hvordan syk var de og hva gjore han...? og sist men ikke minst, ble dyret friskt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe dyr til behandling der, men har kun hørt positivt fra de som har det. Har hatt en som har gått skolen hans til å behandle hesten min, med godt resultat - men det er mest av alt et kompliment til henne, da hun er fantastisk med hestene.

Jeg syntes noen ganger han blir opphøyet litt for mye av noen, altså misforstå meg rett - jeg syntes han gjør et veldig viktig og bra arbeid, men jeg syntes han noenganger får all æren for noe som egentlig skyldes en behandlingsform flere enn han mestrer - som er utviklet og brukt gjennom tusenvis av år, nemlig akupunktur / orientalsk filosofi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på hans kunnskap og behandling. Jeg har ikke brukt han selv, men har hatt en av hans studenter som har behandlet venninna mi sin hest. Har sett at han har behandlet en boxer for låsninger i ryggraden som gjorde at han hadde besvær når han løp, som ble fikset veldig kjapt og greit. Jeg ville gjerne hatt en time hos han med Dina for å sjekke og se over. Jeg tror at folk med den type utdanning ser mer helheten i dyret, og ikke alltid er så opphengt i symptomene, men også årsaken til symptomene. Ofte kan det hunden sliter med være sekundært, og veterinærer behandler ofte det som vises til tross for at det er sekundært, mens primær problemet blir skjult og det derfor er vanskelig å helbrede det problemet. Jeg har tro på at Are Thoresen med sin kunnskap, og også hans studenter ser helheten og derfor også kan finne primær problemet ved sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å få time der, men tok ikke inn nye før til høsten selvom tilfellet til min hund var akutt.

Venninda mi hadde kona hans, Annica til å behandle hesten sin og må si hun var en veldig behagelig og flink dame.

En annen bekjent av meg har hatt hunden sin hos Are til gjevnlig behandling i 6 mnd men har avsluttet nå pga han ikke kunne hjelpe noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund til behandling hos han. Skal tilbake for kontroll til høsten igjen. Eller har vi gått en gang i mnd en liten stund.

Nirm har en leverfeil/sykdom som ikke den tradisjonelle veterinærmedisinen har klart å diagnosere, og dermed ikke behandle. Levra har fått "knuter" og vevet trekker seg sammen av ukjent årsak (bekreftet ved utallige ultralyder). Da det i tillegg kom bilyd på hjertet, ville jeg prøve noe alternativt.

Vi fikk lurt oss med til en time hos Are. Husker ikke hvor mange behandlinger han har fått. Frisk vil Nirm aldri bli. Det som er skjedd med levra, kan ikke forandres. Men forandringene i levra har stagnert. På de første ultralydene så vi store forandringer fra gang til gang, selv om det var kort mellomrom mellom de. På siste ultralyd så var det ingen nye forandringer. Han har fått en mye bedre allmenntilstand og han ble lettere å trene med mm.

Som "bonus på kjøpet" har Nirm faktisk fått sterkere tredeputer! Dette er noe han har slitt med hele livet, at de er svake, trass utallige forsøk på å herde de. Men i vinter har vi stått mye på ski uten sokker, og han har ikke hatt såre poter, eller at de har startet å blø selv de kaldeste dagene.

Etter siste behandling var Are meget fornøyd med utviklingen til Nirm, så nå skal han bare til kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...