Gå til innhold
Hundesonen.no

Mitt første akvarium

Raksha

Recommended Posts

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har blitt bestemor! :D:P Hadde min sedvanlige kveldsforing og glaning på akvariet her - og plutselig så jeg noe lite og nesten gjennomsiktig svømme rundt oppi planene. Og joda, ganske riktig - der svømmer det en liten sak, nesten helt gjennomsiktig med en svart prikk ved halen. Ser ut som en bitteliten kobbertetra. :P Artig! Fanga den i en skål og skulle ta bilde - men fikk ikke til noe bra bilde - så det får bare være. Lille søte fisken. Synd den blir voksen snart og lik de andre så jeg ikke hvet hvem det er... Men da har jeg altså 16 kobbertetraer isteden for 15. Hvis ikke det er flere der da som har sneket seg unna eggspisende foreldre og andre farer.

Forøvrig, flyttet inn 3 praktbotia og 2 små ancistruser til rett over jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. :whistle:

Må rydde i karet før jeg kan ta nye bilder, og det tør jeg ikke gjøre før småttisen er eldre så han ikke forsvinner med forvokste planter og annet rusk. *plystre*

hvorfor rydde? :angry: hehe... liker bilder uansett vi! om det er forvokst eller ikke :)

Kjøpte du karet ditt nytt forresten? leter for harde livet etter et stort kar, brukt da... men det er jammen ikke bare,bare... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor rydde? :whistle: hehe... liker bilder uansett vi! om det er forvokst eller ikke :angry:

Kjøpte du karet ditt nytt forresten? leter for harde livet etter et stort kar, brukt da... men det er jammen ikke bare,bare... *sukk*

Hihi, nå har jeg rydda og hatt vannskifte og sånt - så skal se om ikke jeg kan slenge inn noen bilder i morra. Tok ut ekstremt mye planter da - håper jeg ikke har tatt for mye... Men regner med de vokser seg til og gror igjen karet igjen før jeg får snudd meg.

Fant en bebis til! Så jeg er faktisk bestemor til to. :)

Kjøpte det brukt ja, hadde litt flaks så fikk kar med utstyr og levering for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har et lite håp om at anicstusdamen min er full av egg, for hun er blitt schvæææær, og hannen har hatt et vektshopp både i kropp og barter - noe som er typisk etter lek.

Albinosaken:

4309009149_63328d806a_b.jpg

4309011157_e6e6343761_b.jpg

Tykkesaken:

4309099075_c4fcafe471_b.jpg

4309104921_03af1a0f10_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

På tide med nye bilder, gitt.

Det ble ingen ancistrusbebiser siden Mr.Albino tragisk nok avgikk med døden og jeg desverre ikke har noen andre hanner som er voksne nok (har ingen hanner av de som kan kjønnsbestemmes - og de to yngste er for små) og har ikke fått de nye albinoene jeg venter på enda.

Men, det har flyttet inn flere fisk - jeg arvet diverse fisk fra en kompis - de fulgte med et akvarie han fikk, så da fikk de flytte hit. Det er en titalls corryer, en ensom nøkkelhul ciklide (om jeg har identifisert den riktig) noe jeg tror er en Siamese flying fox, en ukjent sak, og noen maller jeg heller ikke vet hva er. Samt to små åler av noe slag.

Det har også flyttet inn 15 neontetraer. Ønsket meg flere stimfisk.

Så bilder:

4496879071_b8ede72bc9.jpg

4497508494_2419866fe2.jpg

4496869927_c33118a1f1.jpg

4497499502_75d605a59a.jpg

4496856911_b03a4f84ef.jpg

4496853577_f92bb90611.jpg

4497483386_908b6092cf.jpg

Edit: Sånn - da skulle bildene også være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :) Men du må få deg en bakgrunn, bruk en svart søppelsekk eller papp som du krøller sammen( for tekstur) omså. da kommer alt så mye bedre frem :D og trenger du flyteplanter så gi beskjed.. har alt for masse som må kastes nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker godt krøllet gråpapir på det ene akvariet mitt her, den er jo helt lys.. den skaper ikke den dybde følelsen som en mørk bakgrunn gjør, men er pent for det.. Ellers så tømmer jeg jo akvariene snart i forbindelse med flyttingen, så kan ta vare på litt flyteplanter og sende deg :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...