Gå til innhold
Hundesonen.no

Anskaffelse av hund

Bear

Recommended Posts

Hva med staffordshire bull terrier?

Den er jo ikke sånn kjempe liten, men er kvikk og lærer veldig fort. Jeg er i vertfall utrolig fornøyd med min staffe.

Liten av størrelse: skulderhøyden på staffer er rundt om 35-40cm

Veldig førerorientert: Odin har utrolig god kontakt med meg, vi har trent mye på det:)

Barnevennelig: Kalles ikke for nannydog for ingenting;)

Tilpassningsdyktig: Det er den, og den er utrolig lojal mot sine eigere.

Kan nå langt i lydighet: Lærer fort og liker å jobbe.

Ønskelige krav:

Lite bjeffing: Noen rare lyder lager de jo, men eneste gangen jeg har hørt han bjeffe er når han må ut på do.

Mulighet for å bli bra søkshund: ja, dyktig snuser.

Lite Pelsstell: ingenting

Helst ikke store jakt eller gjete-instinkter: Har ikke opplevd jaktinnstinkter på min lille Odin.

Gå greit sammen med andre dyr: Går greit med dyr, men bør sosialiseres godt med andre hunder, kanskje spesielt av samme kjønn.

Forholdsvis enkel å hustrene: ja:)

Kan gjerne ha litt vaktinstinkt/reservert mot frammede: Er forsåvidt glad i mennesker, men som sagt, veldig lojal mot sine eigere.

Ikke alt for dyr, maks 12,000: ligger på 12-13 000

Like å bade: Odin likte ikke vann først, men når han så de to andre hundene mine bade, så badet han også:aww:

Dette er mitt inntrykk av staffordshiren, kanskje passer den for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle forslag. Setter stor pris på det. Og jeg ser jo selv at det er andre hunderaser som passer meg personlig bedre enn dachsen. Men som sagt er det flere som har et ord med i spillet.

Bli dachs på oss. Men det er jo skikkelig flotte hunder og jeg gleder meg masse.

Så får vi heller se om det blir en hund til med tid og stunder... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :D

Blir nok sikkert bra ja, pleier som oftes å bli det. hehe...

Skal jo ærlig innrømme at jeg helst ønsket en annen rase, men man ender jo alltid opp med å synes sin hund er den fineste og beste uansett. Jeg gleder meg iallefall som en liten unge.. hihi... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...