Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjangling og oppkast


Recommended Posts

I går gikk vi kveldstur og begge hundene var som vanlig i fin form. Da vi kommer hjem drakk valpen litt(han er 6 måneder)også la han seg i sengen sin og tyggde på et tyggeben i ca 15 min. Da han reiste seg opp sjanglet han noe veldig. Det så ut som han var full. Han var i vanlig form ellers, ville gjerne leke med den andre hunden, logret og var glad. Altså han var ikke slapp eller noe annet. Han kastet opp to ganger i løpet av natten, og var litt urolig rundt dette. Jeg gikk ut med dem ca to timer etter det startet, og da sjanglet han ikke mer. Men kastet opp da vi kom inn igjen.

I dag virker han helt fin i formen, leker og er helt vanlig.

Noen som har opplevd liknende eller har noen tanker om hva dette kunne være? Og om jeg burde sjekke det opp hos vet?

Jeg snakket med dyrlegen i går kveld, men fikk lite svar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig han har fått i seg noe på turen, han er en sånn som spiser mye rart. Men jeg fant ikke noe unormalt i spyet hans, så blir så usikker på hva det kan være. Googlet litt og da kom det opp blant annet svulst, slag og nerver i klem. Så da blir jeg litt bekymret for at det skal være noe alvorlig.

Jeg synes og han var litt roligere under trening i dag. Men det kan godt hende jeg bare overanalyserer, fordi jeg er bekymret.

Lar det gå noen dager og følger nøye med, så får vi se :(

Takk for svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo meget mulig at dine iaktagelser om at han var roligere på trening dagen etter spyingen og sjanglingen er korrekt, uten at det behøver å bety så mye. Hvis pelsen var dårlig dagen før, så vil det jo normalt sitte litt i neste dag.

Tror det er stoooor mulighet for at han smakte på noe han ikke burde :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig han har fått i seg noe på turen, han er en sånn som spiser mye rart. Men jeg fant ikke noe unormalt i spyet hans, så blir så usikker på hva det kan være. Googlet litt og da kom det opp blant annet svulst, slag og nerver i klem. Så da blir jeg litt bekymret for at det skal være noe alvorlig.

Jeg synes og han var litt roligere under trening i dag. Men det kan godt hende jeg bare overanalyserer, fordi jeg er bekymret.

Lar det gå noen dager og følger nøye med, så får vi se :ahappy:

Takk for svar :wub:

Fant du ut av det? :thumbsup:

Hadde tilsvarende scenario her i kveld med unge lovende.

Men her var det først oppkast, etterfulgt av sjangling og sjelving.

Varte ca 5-6 min også var formen som vanelig igjen.

Ble litt satt ut her, så det blir nok en tlf til vet`en når de åpner i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut av det? :getlost:

Hadde tilsvarende scenario her i kveld med unge lovende.

Men her var det først oppkast, etterfulgt av sjangling og sjelving.

Varte ca 5-6 min også var formen som vanelig igjen.

Ble litt satt ut her, så det blir nok en tlf til vet`en når de åpner i morgen.

Han har vært i fin form og helt som vanlig, så jeg har slått meg til ro med at det mest sannsynlig var noe han spiste. Det var en ganske ekkel situasjon så jeg forstår godt at du også ble litt satt ut. Håper det går bra med hunden din og at du heller ikke merker noe mer :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært i fin form og helt som vanlig, så jeg har slått meg til ro med at det mest sannsynlig var noe han spiste. Det var en ganske ekkel situasjon så jeg forstår godt at du også ble litt satt ut. Håper det går bra med hunden din og at du heller ikke merker noe mer :whistle:

Takk takk, formen til Birk er helt normal nå, emmm eller som den pleier ihvertfall :getlost:

Jeg har snakket med vetrinær i dag og hun sa at det var ganske vanelig med skjelving og ustødig gange i forbinnelse med magesmerter.

*skuldre senket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...