Gå til innhold
Hundesonen.no

Holdbarhet på exspot


Wulfi

Recommended Posts

Jeg har fortsatt mer Exspot igjen som jeg fikk helt i slutten på mai i fjor. Noen som vet om den kan brukes i år?

Det står "best før", på den, men så er det revet av et stykke, så jeg vet ikke datoen som skal stå på. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktet skal ha en holdbarhet på fire år fra produksjonsdato, så hvis vi antar at den hadde to år eller så igjen når du fikk den i fjor, så skulle den fortsatt kunne brukes, så lenge den har blitt oppbevart riktig. (under 25grader og beskyttet mot lys)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktet skal ha en holdbarhet på fire år fra produksjonsdato, så hvis vi antar at den hadde to år eller så igjen når du fikk den i fjor, så skulle den fortsatt kunne brukes, så lenge den har blitt oppbevart riktig. (under 25grader og beskyttet mot lys)

Tja, jeg fikk nå kjøpt enten Expot eller Frontline en gang og da gikk den ut på dato etter fem måneder..... MEN, det vil jo bare påvirke virkningen av den og ikke gjøre den mer farlig vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg fikk nå kjøpt enten Expot eller Frontline en gang og da gikk den ut på dato etter fem måneder... MEN, det vil jo bare påvirke virkningen av den og ikke gjøre den mer farlig vil jeg tro

Hehe, ja det kan nok skje det, men det er jo mye fordi det tar tid før det kommer til apotek og blir solgt. noen apotek har veldig lav omsettning av medisin til dyr. Frontline har forresten tre års holdbarhet fra produksjonsdato.

Men ja, i teorien så er det kun virkningen som blir dårligere når den går ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...