Gå til innhold
Hundesonen.no

Grønn gugge


Recommended Posts

Hei.

I de siste dagene har hunden her hatt noe grønn gugge som hele tiden kommer ut av øya. Lurer på hva dette er for noe. Det er normalt med litt øyerusk, men jeg tror ikke dette her er normalt. Ikke er han slapp eller mangler matlyst, så jeg tror ikke han er syk, sånn sett. Har vært en del gugge i dag.

Noen som vet hva dette er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... hvis det er grønt er det jo mest sannsynlig verk da. Og verk tyder på at noe ikke er helt friskt. Collien min hadde veldig mye øyegugg, men det var ikke grønt da, men jeg brukte øyebadevann som jeg kjøpte på apoteket. Skylte øynene hans morgen og kveld, og tørket av rundt øyet med bomull etterpå. Dette hjalp han og han ble mye bedre. Hvis det ikke hjelper ville jeg dratt til veterinær å fått noe øyesalve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hundene mine får sånt, pleier jeg bare å fjerne det (med fingrene), og da forsvinner det etter noen dager. Vet at mange helst vil til dyrlegen for antibiotika, men de om dèt.. Andre igjen skyller med kamilleteuttrekk, noen bruker øyebadevann eller andre ting. Det kan oppstå etter trekk (sittet i bil med åpne vinduer fx), eller at det er noe rusk i øyet. Det kan også stamme fra bakterier, dvs at det er smittsomt. Stammer det fra trekk eller et rusk, er det ikke smittsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...