Gå til innhold
Hundesonen.no

tiåring angrepet av rottiser i Rakkestad

henrikke

Recommended Posts

Utfra bildet så ser det ut som ett kraftig bitt, med tanke på at ungen antagelig var kledd for å gå ut i akebakken.

Dere kan jo prøve å finne noe omtrent så avrundet som hundetenner med samme flate og se hvor hardt det må trykkes før det går gjennom klær og hud.

Ett pigghalsbånd bør jo funke, sett det rundt leggen utenpå en bobblebukse og få noen til å dra til huden rives opp ordentlig. Bør nok få noen som er litt sterk til å gjøre jobben.

Burde da ikke være nødvendig å vente til hundene tygger biter av forbipasserende før man kan konkludere med at de ikke er helt rett spikret sammen, så får heller rasemiljøet ta seg i nakken med både å lage trygge dyr og selge dem til egnete eiere som kan ha store hunder på en forsvarlig måte.. Jammen ikke rart enkelte raser har dårlig rykte når angrep blir forsvart med nebb og klør. Er da jammen en forskjell på å få seg en skrape av egen hund man selv tar intiativet til å leke med, kontra en fremmed hund som tar deg i bakhold for å bruke deg til leketøy, eller lunch - alt ettersom.

:icon_confused:

...og du/dere som ikke ser at det er blått bør pusse brillene, eventuelt oppsøke en optiker!

Egentlig er det eier som burde avlives... siden hunden helt sikkert har oppdragelsen fra eier og når eier ikke klarer jobben så går det utover bikkja fordi den ikke vet bedre og gjør som den gjør. Men hvor er eier i denne sammenhengen??

Det er noen år siden man praktiserte dødsstraff i Norge...

Jeg tenker egentlig mest på jenta i denne situasjonen jeg. Håper hun kommer fra det uten varige mèn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...