Gå til innhold
Hundesonen.no

Welsh Corgi Cardigan

PsychoLynx

Recommended Posts

For dere som lurer på forskjellen mellom rasene, så er cardigan større, har større ører og lang hale. Pembroke har mindre ører og helst stumphale.

Det er ikke alltid så lett å se det på bilder, men ser dere rasene ved siden av hverandre er det klar forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde den i boretslaget var cardigan jeg?? likner i hvertfall den til vennina mi og det er cardigan :huh:
Tommy i Borettslaget var en blanding, litt papillon og en eller annen spisshund. Men for noen år siden hadde de planlagt å lage en episode om da Linda fikk Tommy og spurte meg om å låne en valp til opptakene. Den rasen Tommy lignet mest på var Welsh Corgi Pembroke. Dessverre ble det kanselert.

Fikk vite om denne tråden på et annet forum og måtte jo ta en tur innom ;O)

Kennel Benfro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som lurer på forskjellen mellom rasene, så er cardigan større, har større ører og lang hale. Pembroke har mindre ører og helst stumphale.

Det er ikke alltid så lett å se det på bilder, men ser dere rasene ved siden av hverandre er det klar forskjell.

Takk! Jeg har alltid lurt på forskjellen mellom de to rasene... Men apropos forskjeller og likheter; kommer de to rasene i de samme fargene, eller kan man skille ut i fra farge også?

Vi bodde i samme nabolag som en dame med to corgier for noen år siden, jeg troooor de var pembroke, men sikker kan jeg ikke være da dette egentlig er de eneste corgiene jeg har sett ordentlig "live". De var forøvrig røde og hvite, og det er vel egentlig det eneste jeg husker av utseendet. Jeg savner forøvrig ikke de to hundene, damen måtte alltid gå en laaaang runde rundt oss for å unngå at de skulle spise Orry... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...