Gå til innhold
Hundesonen.no

For tidlig å oppdra valpen?

Rottiselsker

Recommended Posts

[/b]

Hei, ny her jeg :rolleyes:

Jeg har 3 hunder, en Rottweiler som netopp har fått 1 valp+ en blanding av Rottis og Boxer og en katt

Jeg skal beholde valpen som nå er blitt 5 uker gammel og biter selvfølgelig på alt

Jeg har allerede lært ho til å ikke ta kattematen ved å si strengt NEI, men er litt usikker på alt det andre den må læres av hva som er lov og ikke..

Syns dere det er for tidlig å begynne nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis valpen er 5 uker, synes jeg ikke det er du som skal ta deg av oppdragelse. Det er valpens mor sin jobb. Men kanskje like greit at en oppdretter på forumet svarer, siden de har erfaring med så små valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvsagt fortelle valpen av det ikke er okei å bite poå teppet, men det gjør du ved å fjerne den fra teppet og sette den et sted den ikke tygger på det. Hundemoren skjønner jo ikke at hun skal oppdra valpen til ikke å bite på ting??

Forresten håper jeg valpen din har flere andre valper å leke med også; det er veldig viktig for språkutviklingen. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha fjernet teppet. Nå er det riktignok en stund siden vi hadde valper i huset, men da var det til gjengjeld seks av dem. Siden du definerer "NEI" som oppdragelse, kan du tenke deg hvor ubehagelig det ville blitt hvis vi skulle flydd og "neiet" på all verden. Gjør som med småbarna. Fjern alt du er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...