Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyre blandingsraser på Finn.no

aggero

Recommended Posts

Thomas84: Hvor går egentlig denne grensen mellom rimelig og urimelig pris på voksne hunder? Det første du nevnte var vel halvparten av 12 000, altså 6000 kr. Er ikke 6000 kr en god slump penger? Får fint en sydetur til den prisen på denne tiden av året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Tja, i min verden er det en viss forskjell på omplassering og salg... Man selger valper, ergo kan man vel også selge fullt brukandes voksne hunder?

Eller mener du at valper selges, mens voksne hunder omplasseres? I så fall må du kunne begrunne den påstanden... Hvor setter du forskjellen mellom salg og omplassering, og hvordan setter du verdien på en hund, uavhengig av alder?

Jeg mener at en hund man har hatt i lengre tid og ønsker at andre skal ta over blir omplassert. Ser riktignok at enkelte hunder kan være en slags salgsvare, hvis de er usedvanlig dyktige innen et område. Men da ser jeg for meg litt mer hardbarka miljøer med f.eks. trekkhunder (Iditarod e.l.).

Hvis man driver og pusler litt i det små, så synes jeg det er rart å tenke på hunden som en vare man selger til full pris (pluss?) når det passer seg sånn.

Thomas84: Hvor går egentlig denne grensen mellom rimelig og urimelig pris på voksne hunder? Det første du nevnte var vel halvparten av 12 000, altså 6000 kr. Er ikke 6000 kr en god slump penger? Får fint en sydetur til den prisen på denne tiden av året..

Som sagt har jeg ingen klare formeninger om nøyaktig hva som er riktig pris. 6000 kr (jeg sa "halvert" for å gjøre det enkelt) høres ut som en grei pris når hunden er renraset og normal valpepris trolig er 12 000 kr.

Har tidligere sagt at pris burde være mindre viktig når han (i mine øyne) omplasserer denne hunden som han ikke lenger synes det er forsvarlig å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har jeg ingen klare formeninger om nøyaktig hva som er riktig pris. 6000 kr (jeg sa "halvert" for å gjøre det enkelt) høres ut som en grei pris når hunden er renraset og normal valpepris trolig er 12 000 kr.

Har tidligere sagt at pris burde være mindre viktig når han (i mine øyne) omplasserer denne hunden som han ikke lenger synes det er forsvarlig å beholde.

Hunden jeg kjøpe ble solgt fordi en annen hund i flokken ikke godtok ham. Han var altså en hund eieren ikke syntes det var forsvarlig å beholde. Men jeg synes da han ikke bli mindre verdt selv om?

Dette er en hannhund jeg har siklet på helt siden han bli født, og jeg nølte ikke engang da eieren spurte om jeg ville kjøpe ham til dobbel valpepris. Hun hadde forresten fått langt høyere tilbud, men valgte å selge til meg fordi jeg bodde nærmest.

Jeg fatter ikke problemet med det. Selvfølgelig tar hun mer for ham enn en valp man ikke aner hva det blir av. At hun solgte ham fordi den eldre hannhunden ikke godtok ham, er for meg helt likegyldig. Bikkja er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...