Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernerdamer i Frognerparken

Gjest

Recommended Posts

Idag har mamma, Clara og jeg møtt X'en og matmor i Frognerparken :wub:

Clara har nettopp fyllt 13 år og er så heldig at hun skal bli skrevet om i Berner'n - spennende !

Noen bilder av damene ble det, selv om jeg ikke kan skryte på meg at det ble de beste :D

Stine og X'en

:D

Bernertreff%206.JPG

X'en leker med ball...

Bernertreff2.JPG

Godbitsøk :P

Bernertreff3.JPG

Bernertreff4.JPG

Bernertreff%205.JPG

Bernerprat...

Bernertreff7.JPG

Fiiin X :ahappy:

Bernertreff8.JPG

Veldig koselig å møtes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sur*!! Har dere vært i parken og ikke sagt noe til meg! Jeg bor jo ett steinkast unna <_<

Du kan godt få være med neste gang!

Rett før jeg traff Clara og familie ble jeg stoppet av en norskamerikaner som for tiden bodde i Norge. Han savnet kone og fire bernere, og måtte bare få hilse på den pene berneren. Siden han skrøt uhemmet av at de hadde importert europeisk sæd til sitt siste kull, måtte jo jeg skryte like uhemmet av X'en og hennes stamtavle, hehehe. Men for en amatør, han ante ikke hva kennelnavnet deres var, for det var kona som styrte med det! Så nå googler jeg "BMD + Colorado", uten helt å finne noe. Er jo ikke sikkert de har hjemmeside, det glemte jeg jo å spørre om... :-(

Og så traff jeg en gjeng japanske turister, som bare måtte knipse det store dyret. Skrekkblandet fryd, vil gjerne være på samme bilde som hunden, men litt skeptisk til "lille" X'en. Men hun oppførte seg dannet og sanset, så de turte å klappe henne. Så kom Clara, og de ble helt "oh my god, to så store hunder i Oslo, hvordan er det mulig?"

Hehe, også trodde de X'en skulle vokse mer siden hun bare er halvannet, men at hun deretter ville krympe litt, siden Clara på 13 var mindre enn X'en. Jupp, that's how it works... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg vil også gjerne treffe sportsberner'n :ahappy:

Om det blir med Clara eller med welsh valpis gjenstår og se da. Kanskje vi kan forklare turistene at bernere ser sånn ut som valper, men blir mørkere med aldern :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...