Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra Rakkestad

HelleH

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Vi har en Japansk Spisshund valp på 11uker. Ønsker å sosialisere henne best mulig ved å gå turer eller møtes med andre hundeeiere. Ønsker en lekekamerat eller flere;) Gjerne også med store hunder!

Bor i Rakkestad og lurer på om noen andre her inne bor i nærheten, å kunne tenke seg å møtes.

Mvh

Helle & Svein Ivar

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Hei!

Vi har en Japansk Spisshund valp på 11uker. Ønsker å sosialisere henne best mulig ved å gå turer eller møtes med andre hundeeiere. Ønsker en lekekamerat eller flere;) Gjerne også med store hunder!

Bor i Rakkestad og lurer på om noen andre her inne bor i nærheten, å kunne tenke seg å møtes.

Mvh

Helle & Svein Ivar

'jeg bor i eidsberg, veldig nærme grensen til rakkestad

Skrevet

bor i lille skiptvet, så er ikke så lang for meg heller :)

skal hente min lille GD jente i februar. så etter det kan jeg eventuelt bli med på hundetreff :rolleyes:

Guest Luckystaff
Skrevet

Skjetving her og faktisk! :) søstra til Armagnac over her...

får en liten staffekar litt utpå våren, men blir gjerne med på treff uten hund når lillesøs sin GD har kommet i hus...;) hihi...er ikke tante for ingen ting! :) flere steder her i Indre hvor det er fint å gå turer, så er bare å si ifra! :D

Skrevet

Ok! Jeg skal jobbe 4 uker i strekk nå. Men i slutten av februar, hadde det passet en dag for dere å møtes et sted da?

Skrevet

passer meg supert i hvertfall;) for da har jeg hatt lille nurket i 14 dager, så vi er blitt litt kjent:) får sette en dato etterhvert da:) så skal du nok ikke se bort fra at jeg og søstra mi dukker opp;)

Guest Luckystaff
Skrevet

skal ikke se bort i fra at jeg også dukker opp, nei...:|

21. eller 22. februar er gode dager for min del...:)

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei. Hvis du fortsatt er ute etter noen å sosialisere valpen din med har jeg en jack russell terrier valp på 12 uker. Jeg bor i Sarpsborg, så det er ikke så langt.

Skrevet

Hei.

Ja, selvfølgelig. Alltid morsomt å møte mennesker og dyr..

Når passer det for dere?

Hvor i sarpsborg bor du?

Skrevet
passer meg supert i hvertfall;) for da har jeg hatt lille nurket i 14 dager, så vi er blitt litt kjent:) får sette en dato etterhvert da:) så skal du nok ikke se bort fra at jeg og søstra mi dukker opp;)

hei igjen=) Hvordan går det med lille gullet ditt?

Funnet noen dager som passer for deg og din søster eller?

Passer egentlig best for meg neste uke en gang..

Håper det passer for dere også..

Skrevet

Hei.

Hvis det er snakk om til uka passer det på ettermiddagen onsdag og fredag eller lørdag eller søndag.

Jeg bor på Kurland.

Er dere mange som har planer om å møtes?

Skrevet

Det hadde vært moro å møtes mange også da.. Men er noen steder i østfold hvor det er en slags park eller noe? Sånn at hundene kan løpe litt..

Skrevet

Jeg får bære vært med på treff i helgene;) for jeg jobber på toten midt i uka...

men bare å si fra hvis dere finner en helg=D

har fri denna uka her da faktis;)

Skrevet
Det hadde vært moro å møtes mange også da.. Men er noen steder i østfold hvor det er en slags park eller noe? Sånn at hundene kan løpe litt..

Jeg har ikke bodd lenge i Sarpsborg, så er ikke sikker på om det er noen park hvor vi kan slippe de.

Hva med lørdag eller søndag neste uke?

Skrevet

Hmm.. Er ikke så kjent i sarp jeg heller.. Er ikke sikker på om det er noe steder det går an å slippe hundene.. Må da finnes noe sånt noe.. Sarp er jo ganske stort..

Lørdag eller søndag neste uke passer for meg.. Regner med at jeg har fri fra jobben da..

Skrevet
Jeg får bære vært med på treff i helgene;) for jeg jobber på toten midt i uka...

men bare å si fra hvis dere finner en helg=D

har fri denna uka her da faktis;)

Hvordan passer det for deg neste helg da?

Skrevet
Hmm.. Er ikke så kjent i sarp jeg heller.. Er ikke sikker på om det er noe steder det går an å slippe hundene.. Må da finnes noe sånt noe.. Sarp er jo ganske stort..

Lørdag eller søndag neste uke passer for meg.. Regner med at jeg har fri fra jobben da..

Får håpe det er flere som kan den helga. Hvor gammel er hunden din nå?

Skrevet

Regner med det ordner seg :) da er ho nærmere 10 uker, så bør vel gå bra det <_< eller synes dere det er for tidlig for ho?? må jo sosialiseres litt også :) skal kjøpe et dekken til ho, for ho sjelver som et aspeløv når ho har vært ute en stund :D kaldt i Norge se hihi

hvor i Særp skal vi da?? mulig søstra mi blir med også som sakt (uten hund) :)

er litt kjent, men har gps, så vi finner nok fram :)

kan høre med ei venninne av meg om ho veit om et slikt sted, for ho bor der :P

Skrevet

Går vel an å gå i kullås parken? Men tror ikke vi kan slippe hundene der.

Tror ikke det er for tidlig når han er 10 uker. Vi begynte allerede å sosialisere Diego når han var 9 uker, og det har gått kjempe bra. Han er 14 uker neste helg. Så lenge hundene du sosialiserer han med er snille så går det nok bare bra :)

Skrevet

Hunden min er litt over 4mnd nå..

Er vel aldri for tidlig å begynne med sosialisering? =/ Heh...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...