Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre Skjetvinger her eller?

Guest Luckystaff

Recommended Posts

Guest Luckystaff
Skrevet

er fra skjetve, og får hund til våren...

sååå..er det andre fra bøgda her?

Skrevet
er fra skjetve, og får hund til våren...

sååå..er det andre fra bøgda her?

Tjihi...man INNRØMMER vel ikke at man er fra Skjetve ???

(utrømt Spydeberging her) :wub:

Skrevet
hihi...stolt av å være skjetving jeg assa! ;D

Flire...før i tiden måtte det ca 4 i promille til før man innrømte at man var fra Skjetve, tydeligvis skjedd store ting på disse åra :wub:

Guest Luckystaff
Skrevet

hehe...ja, det skal du ikke se bort ifra...:P :P

har forsåvidt bodd andre steder i løpet av mitt 22årige liv jeg også, men alltid kommet tebake te bøgda! :wub: hihi...

Skrevet

ja vist søren er jeg sjetving :P selv om jeg er på toten i arbeidsukene :P får vel fikse noen hunde/valpetreff her også etterhvert :P men vent til jeg får lille nurket midt i februar da :wub:

Skrevet

askim regnes nesten som sjetve :icon_redface: men sabla rart at alle overalt i norge har hørt om askim, men sjetve derimot har de ikke snøring på :icon_redface: hihi

så ender alltid med at jeg må si "nabokommunen til askim" og da veit de plutselig hvor det er :lol:

søt liten hund du har :icon_confused:

Skrevet
hihi...det teller vel litt det, blondie...:)

hehe.. Så flott! :)

askim regnes nesten som sjetve :P men sabla rart at alle overalt i norge har hørt om askim, men sjetve derimot har de ikke snøring på :P hihi

så ender alltid med at jeg må si "nabokommunen til askim" og da veit de plutselig hvor det er :)

søt liten hund du har :ahappy:

Men Askim er da MYYE større.. Bystatus som vi har og alle ting :P:)

Takker for kompliment. Blondie er søt ja :)

Skrevet
ja har til og med rundkjøring dere :ahappy: men lyskrysset deres er blitt borte :)

skuller gjerne hatt en rundkjøring vi også :) hihi

Klapp igjen.. dere har hverken rundkjøring ELLER lyskryss dere.. :) og visst har vi lyskryss.. den rett før Statoil :)

Men det sier seg selv at dere ikke kan ha rundkjøring da.. Er ikke plass til en såååå stor rundkjøring at det ikke blir full kræsj for alle traktorene i bygda deres vet du :):P

Skrevet

haha sant, men savner en skikkelig fin rundkjøring ved kirka i sjetve jeg assa :)

hadde glemt det lyskrysset jeg :)

kanskje vi får no sånt i sjetve om noen år :ahappy: lov å håpe :)

Skrevet

Kirka i Skjetve? :) Ja DER er det nok trafikk om søndagene når alle de prektige bøndene skal på Gudstjeneste.. De ligger vel enten fyllesjuke å sover etter gårsdagens fyllekule på hjemmebrent, er ute å pløyer, eller er i fjøset å mjælker! :) :)

men kjerka er fin den :ahappy: Sønnen min er døpt der, og jeg har vært i både bryllup og to begravelser i den :)

Skrevet

mhm ikkw sant :ahappy: lita "søt" kirke :) må ikke glemme alle som har traktorlappen og råner rundt da! dem er det MANGE av :)

har dere hatt no mer hundetreff eller??

Skrevet
mhm ikkw sant :ahappy: lita "søt" kirke :) må ikke glemme alle som har traktorlappen og råner rundt da! dem er det MANGE av :)

har dere hatt no mer hundetreff eller??

Nei har ikke det.. Men Gina&Corin bor 5 minutter unna meg og er en gammel barndoms og klasse venninne, så henne går jeg tur med støtt og stadig. Og Lill har jeg også veldig mye kontakt med, så vi henger jo sammen. Men noe organiserte treff har det blitt dårlig med..

Guest Luckystaff
Skrevet

haha...må le litt av den diskusjonen deres! :rolleyes:

vi får bli med å få te no treff når valpene våre har kommet da vett, søs! :brr: sånn på vårparten en gang...:brr:

Skrevet

det er jo bare reine fakta da :brr: ALLE veit hvor Askim er, men ingen har hørt om sjetve :D

ja får håpe det blir no mer treff, så valpene våre blir skikkelif sosialisert :brr:

• 1 month later...
Skrevet

okei sjetvinger, er det noen av dere som har hund eller?? :icon_redface:

har nå fått min valpis i hus og er klar for sosialisering :) er ei grand danois tispe på 9 uker. foreløbig ganske liten :) veid til 12kg i dag :)

er akkurat det samme hva slags rase du har. så kan vi la de leike litt og finne på mye annet morro med dem;)

er hjemme i sjetve kunn i helgene, men da er vi klare til å farte litt rundt :)

Skrevet

12 kg? nesten 3 ganger så mye som Blondie det :icon_redface: men Blondie er sikkert med å leker lell hun :) Men har ikke bil og lappen da, men send et pip om du har planer om å komme inn til "stan" :)

Skrevet

hehe synes ho er skikkelig liten og søt jeg :icon_redface:

kan sende en pm jeg vettu :) kanskje jeg tar meg en tur i løpet av helgen, regner med at jeg kunne rekt det :)

Skrevet
hehe synes ho er skikkelig liten og søt jeg :icon_redface:

kan sende en pm jeg vettu :) kanskje jeg tar meg en tur i løpet av helgen, regner med at jeg kunne rekt det :)

Nja, helgen passe ikke så voldsomt bra.. Vi får overnattingsbesøk av kullsøster, Bixi og eieren hennes på lørdagen. og på søndagsmorgenen bærer det avsted til NKK Bø :) men send meg gjerne en pm med msn adresse eller noe :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...