Gå til innhold
Hundesonen.no

Tinka Tequila

SiriEveline

Recommended Posts

Kjempeskjønn :drool:

Kjempe nydelig!

Tusen takk! Det er så spennende å ha henne her og morsom er hun også. Men jeg føler virkelig at hun er veldig enkel til nå, så bare gruer meg til perioden hvor hun bare stjeler ALT hun finner. Nå er jo soverommet mitt veldig valpesikkert. Bare lekene hennes som får ligge på gulvet, og et avispapir for nødtissing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn!

Og utrolig stilig navn hun hadde :drool:

Hehe! Egentlig skulle det bare være Tinka. Men jeg ville ha et litt lenger navn (bruker jo bare Tinka til vanlig da). Og siden jeg har bodd i Mexico i tre år ville jeg ha noe relatert til det. Så når hun tok første stegene i leiligheten min sjanglet hun ganske fra side til side, hun så rett og slett drita ut. Så da har det blitt Tinka Tequila, og hun har sånn drita momenter, dunker hode under sofaen og sånne ting. Hun er bare så søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ER nydelig :P

Gleder meg til å følge henne her på Doggis, du må legge ut masse bilder etterhvert som hun vokser :lol:

Måtte bare se tilbake på bilder av Loppa jeg nå, jeg hadde hun ikke som valp da, fikk hun 10- 11 mnd gammel.

i133378328_67086_5.jpg

Lille bamsen min, 5uker. (Håper det er greit at jeg la ut et bilde i din tråd :drool: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ER nydelig :P

Gleder meg til å følge henne her på Doggis, du må legge ut masse bilder etterhvert som hun vokser :lol:

Måtte bare se tilbake på bilder av Loppa jeg nå, jeg hadde hun ikke som valp da, fikk hun 10- 11 mnd gammel.

i133378328_67086_5.jpg

Lille bamsen min, 5uker. (Håper det er greit at jeg la ut et bilde i din tråd :drool: )

Helt greit, så nydelig hun er! Jo forresten, bruker du Loppa til noe spesielt (som agility eller noe) eller har du erfaring med det? Hørte nemlig om en som ikke klarte å få vippa til å falle ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, så nydelig hun er! Jo forresten, bruker du Loppa til noe spesielt (som agility eller noe) eller har du erfaring med det? Hørte nemlig om en som ikke klarte å få vippa til å falle ned!

Aron er 3 kg og vippa går ned på han. Men han må helt utpå tuppen da :lol: Vi har større problem med "pølsa", den på vår treningsbane er veldig tung. Lykke til :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Loppa driver ikke med agility, men lydighet. vi trener aktivt, og har konkurrert noen ganger :happy: og skal selvsagt fortsette masse mer på nyåret. Men nei, jeg har ingen erfaring med å trene agility med en så liten hund, hun veier 1.8.

Hvor mye veier Tinka nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Loppa driver ikke med agility, men lydighet. vi trener aktivt, og har konkurrert noen ganger :happy: og skal selvsagt fortsette masse mer på nyåret. Men nei, jeg har ingen erfaring med å trene agility med en så liten hund, hun veier 1.8.

Hvor mye veier Tinka nå forresten?

Da vi veide henne hos veterinæren på tirsdag veide hun allerede 1.65kg så jeg tipper nesten hun kommer på en 3kg. Får håpe det med tanke på vippa.

Og tunnelen har jeg også hørt folk med papillon og phalene ha problemer med. Men den tid den sorger, imellomtiden må nok sitt, dekk og bli osv. bli innlært. Men hun lærer veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...