Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvelds/natta-rutiner

PsychoLynx

Recommended Posts

Veel.. Jeg pleier stort sett å begynne å tenke på å legge meg mellom halv ti og halv halv tolv, alt ettersom når jeg ser på klokka. Så blir jeg gjerne sittende en halvtime til på pcen, før jeg sier natta til folk på msn og logger av der og sånn, og så blir jeg gjerne sittende på pcen en halvtime/time til, sjekke litt egg, lese mer på doggis, sjekke mailen min 3 ganger til, kikke litt på youtube osv. Alt sammen med bikkja over føttene da, og katt på magen. :icon_confused:

Så finner jeg ut at jeg skal gå og legge meg, så jeg setter fra meg pcen, og går og slipper ut/kaster ut bikkja, stenger døra etter meg så ikke lillpusen får smetti ut, og tar kveldsrøyken min. Hvis ikke Roya har kommet når jeg er ferdig med den, går jeg inn igjen, pusser tenner, slår av lyset på badet og kjøkkenet, og taklyset på stua, og setter meg ned med pcen igjen. Så spretter jeg opp igjen når bikkja kommer og skraper på døra og vil inn, slipper henne inn, kommer på at hun ikke har fått mat ennå, gir henne mat. Så gir jeg pusen(e) mat, og rottene, og bytter vann hos rottene, gir nytt vann til bikkja. Så går jeg og tar en røyk til, og så kommer bikkja og vil ut igjen.

Så setter jeg meg på pcen mens jeg venter på at hun skal bli lei av å være ute, og slipper henne inn igjen da. Så røyker jeg igjen, og så pusser jeg tenner, og så går jeg og legger meg hvis jeg har viljestyrke nok til å ikke 'bare sjekke en ting til' når jeg skal skru av pcen. Hvis jeg ikke har viljestyrke nok, blir jeg fort vekk sittende til halv to-halv tre. :ahappy: Og så må jeg opp halv åtte om morran. :D

Hvis det derimot er fredags eller lørdagskveld, så legger jeg meg passelig seint(alt mellom halv elleve og halv fire), og så sover jeg til iallefall ni om morran, gjerne til elleve, hvis jeg ikke våkner åtte av at bikkjene i pensjonatet begynner å bjeffe når de slippes ut.

Roya pleier stort sett ikke å mase på å ut før halv ti om morgenen så lenge hun har vært ute etter halv tolv om kvelden, men får alltid være ute et kvarters tid før åtte på hverdagene. :( I helgene kan det være noe verre å få mor opp før ti, men Roya har løsningen, en kald snute på mage eller tær virker veldig godt, og da blir mor så morsom, hyler og vifter og roper og jager Roya ut, det er alltid kjempegøy, da går halen som en propell! :P

Edit: Men av og til er vi flinke og legger oss klokka ni, eller halv ti, da! Men da vekker Roya mor halv sju, og det er LITE populært. Men da får iallefall jeg nok søvn. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! ;) Lurte jeg også på! Eller, hvorfor pusser du i det hele tatt tennene så mange ganger om kvelden, hvorfor ikke bare en gang? Etter all røyken og maten liksom? :D Eller er det jeg som er sær? ;)

Sånn har jeg gjort leeenge... jeg har tenkt med meg selv at det må endres på... men jeg klarer ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Det kommer an på humøret og formen, det :whistle:

Ene dagen stuper jeg til sengs med alle klærne på, uten å engang ha sett inn baderomsdøra, alt fra halv ni på kvelden til fire om natta. Andre dagen kan jeg så smått begynne å tenke på senga ca 24.00, røyker, pusser tennene, tar på pysjen og klær utpå det igjen (praktisk..), og røyker en gang til. :P Og tredje dagen omtrent likt.. bare et par-tre timer før.

Enkelt og greit (eller kanskje ikke?). :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Sitter på dataen. Skjekker mail, facebook, doggis (som jeg fremdeles liker å kalle hundesonen) og gjerne nettbanken også...

-Tenker at nå er jeg ferdig med å sjekke dataen..... Men så kommer jeg plutselig over noe spennende...

-Klarer å rive meg løs

-Går ned til døra og slipper ut Felix. Jeg tør ikke gå tur på denne årstiden på grunn av mørket :blush: Om sommeren går vi en liten tur.

-Går på badet, pusser tennene, fjerner sminke og hopper i pysjen.

-Ser om jeg har selvkontroll nok til å la være å sjekke dataen en siste gang.... Hvis ikke blir det litt surfing nå også

-Krøller meg sammen under dyna med Felix :) Felix kommer med ett dypt *sukk* og vi sovner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...