Gå til innhold
Hundesonen.no

shih tzu og vinter


athene

Recommended Posts

ja nå nærmer vinter seg med storm skritt og antar det ikker er lenge før det er snø ute

og jeg håper nå og lufte athene da.

men jeg tenker at går jeg for lang blit vel ennda på visa at jeg må bære henne fordi snen samler seg jo som snø klumper i pelsen

jeg orker ikke plage henne med og kle på henne. rengtøy

eller annet hun liker det ikke og blir stiv som en stokk.

øynene hennes sier mamma mååå jeg dette :)

jeg har ikke vært ute med henne med klær har bare prøvd inne i stua for se hvordan det gikk og det ikke

tips mottaes med stor takknemlighet.

nei jeg vil heller ikke klippe henne kort

selv om har blitt klipt da 1 gang det holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn på noe skikkelig gøy!

Noe hun virkelig elsker, f.eks. en slags lek med deg, få leke med andre hunder, mat hun elsker, en leke eller noe sånt.

Ta på henne dekkenet/klærne og la henne holde på med det. Ikke no action før hun har fått på seg klærne, og da er det full moro! F.eks. la henne leke med en annen hund som hun liker eller noe. I alle fall et eller annet som tar oppmerksomheten bort fra det hun har på seg. Elsker hun f.eks. å løpe løs på stranda/i skogen/på ei plen e.l. så gå med henne i bånd dit, ikke gi henne noe oppmerksomhet. Så når du kommer frem dit du vil slippe henne, gjerne et sted hun liker godt, så tar du på henne klærne og gir henne full oppmerksomhet, og slipper henne løs og leker og er helt superglad :D :D hihi.. Verd et forsøk :( Det er bare om å gjøre å få henne til å akseptere å gå med klær, kanskje til og med synes at det er moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibben min han hater og ha klær på seg.

Eg pleier ta på han et dekken som dekker på den måten at det ikke fester så mye snø og div på han..

Han er skikkelig fornærmet når vi tar det på og "truer" med og ikke ville være med ut i det hele tatt.

Men når han først kommer ut og vi begynner leke litt så storkoser han seg og har glemt hele greia.

Så ikke gi opp fordi du har prøvd hjemme inne på en "kjedelig" plass.

Ta henne med ut så hun finner noe intr og mest sannsynlig glemmer hele greia hun har på seg.. Det er eg nesten sikker på hun kommer til og gjøre..

Uansett Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ville ikke ha anbefalt å klippet helt kort i alle tilfelle. Vår shi tzu dame fryser veldig lett om vinteren, så vi passer på å ha henne langhåret da, men klipper heller på sommeren. Det er stortsett på bryst og i "armhulene" det fester seg på henne. Skikkelig store klumper hvis det er fin og kram snø. :( Vi tar henne somregel med i dusjen etter vi har vært på tur og kammer ut det værste, evt dusjer litt forsiktig slik at snøen smelter. Hun har først begynt å bruke klær det siste året, da hun begynner å bli ganske gammel (13 år) og fryser mye lettere nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...