Gå til innhold
Hundesonen.no

Pusen min<3


Peech

Recommended Posts

Denne katten fant vi sittende fast i toppen av et tre da hun var liten baby. Det blåste og regnet kraftig den dagen. Vi ropte på hun og ristet med maten for å se om hun ville komme ned. Etter flere timer sittende i dette 7 meter høye treet datt hun ned. Vi trodde hun skulle dø av fallet, men hun hadde klart å klamre seg fast til en liten bjørk rett ved siden av det store treet. Etter dette tok vi henne til oss, og hun har bodd hos oss siden den gang. Hun fikk navnet Nøtteliten, som i sangen(Nøtteliten satt i toppen av et tre...). :whistle:

Per i dag er hun 8 eller 9 år vil jeg tro(vi kan jo ikke være helt sikker siden vi fant henne), og hun er fortsatt like leken som en kattunge. Hun er den mest elskbare katten jeg noen gang har hatt, og jeg er svært knyttet til henne :)

Om det er noen som lurer, så har hun noe som heter skilpadde-mønster i pelsen. :icon_confused:

dsc0046cb8.th.jpgthpix.gifdsc0048fe0.th.jpgthpix.gifdsc0047ks1.th.jpgthpix.gifdsc0050mv1.th.jpgthpix.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er morsomme når de jakter. Når de fokuserer på noe som pluttselig har sluttet å bevege seg, ser du hvordan pupillene vider seg ut, øynene blir større og et blikk som ellers ikke kler det pelskledde, malende kose-dyret ditt, vitner om at det er bare en ting som står på hjernen dens: DRAP!

Og dette lar vi barna våre leke med *rister på hodet og mumler likhetstrekk mellom illsinte rottweilere og en stein- hyper kattunge*

(tuller med deg igjen, jeg, peech :icon_confused: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minnet meg på at vi fikk fersk musestek i to deler her om dagen.. Pus satt seg stolt ved siden av byttet sitt og vrælte at nå måtte vi komme og se. Jeg måtte rose pus godt, og kastet så den stakkars musekroppen + hodet i bosset. :icon_confused:

Edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår pleier også å få sånne sinnsyke blikk når han ser noe han vil leke med :D

"lille" Odin-en vår på 5 måneder (og nesten 4 kilo) har kommet med noe nytt når han mjauer :D Han sier ikke lengre "Bbrrrmmmjjjaaauuu??" Han sier "Bbrrrmamma?" :lol: Kjempenusselig. Jeg lurer på om jeg kan fange og forsterke denne typen mjauing slik at han gjør det på kommando. Har sett filmer på youtube. Jeg har sluttet å synes at mjauingen og "Brrrrp?"- ingen hans er irriterende. Han jatter og kakkler slik en maine coon skal gjøre, han, nesten hele tiden, og han er egentlig et stort sjarmtroll nå :D Når far er borte på nattskift sover han i sengen til mor og er flink til å sove heeele natten. Noe han IKKE gjore før <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår pleier også å få sånne sinnsyke blikk når han ser noe han vil leke med :D

"lille" Odin-en vår på 5 måneder (og nesten 4 kilo) har kommet med noe nytt når han mjauer ;) Han sier ikke lengre "Bbrrrmmmjjjaaauuu??" Han sier "Bbrrrmamma?" :) Kjempenusselig. Jeg lurer på om jeg kan fange og forsterke denne typen mjauing slik at han gjør det på kommando. Har sett filmer på youtube. Jeg har sluttet å synes at mjauingen og "Brrrrp?"- ingen hans er irriterende. Han jatter og kakkler slik en maine coon skal gjøre, han, nesten hele tiden, og han er egentlig et stort sjarmtroll nå ;) Når far er borte på nattskift sover han i sengen til mor og er flink til å sove heeele natten. Noe han IKKE gjore før <_<

Camo, Camo, Camo...

Denne tråden skulle handle om MIN katt! Du får lage din egen tråd! <_<

Neida, jeg bare tuller med deg :wub:

Det hadde vært tøft om du hadde fått det til! ;)

Jeg må få komme og besøke dyret når den lille hunden også kommer i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...