Gå til innhold
Hundesonen.no

Yorkshire Terrier


Izziebelle

Recommended Posts

Ja altså jeg skal ikke ha meg Yorkie bare så det er klart, men bestevennina mi skal få en hannhund av rasen til jul og i den forbindelse lurer jeg på hvordan de egentlig er.

Jeg har null peiling på rasen og siden dette her antakeligvis blir Marco sin nye kamerat så vil jeg vite litt om de. :whistle:

Noen som har peil på rasen og kan fortelle meg litt?

Hilsen ei som er nesten like valpesyk som venninna si.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt/passet en relativt ung hannhund av rasen (2-4år?), og den var fryktelig trivelig! Lekte godt med andre (hann)hunder, svømte, kunne gå løs, og var generelt veldig ålreit. Dette er en stund siden nå, men det eneste negative jeg husker, var at han var veldig interessert i en kastrat, og at han prøvde å jokke på denne. Men det er jo visstnok vanlig at endel hunder gjør.. Var et gammelt ektepar som hadde han forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også passet en nokså ung hannhund. Hadde dessverre ikke mulighet til å finne ut hvordan han var med andre hunder, men han var en kjempetrivelig hund med masse sprut som helt sikkert kunne egnet seg til både det ene og det andre. Følte ikke han var spesielt stri, selv om man kanskje måtte jobbe littegranne mer for oppmerksomheten ift feks gjeterhunder. Hadde det ikke vært for utseendet, kunne jeg fort vurdert rasen dersom jeg skulle hatt en liten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...