Gå til innhold
Hundesonen.no

kansje dumt men...

silje,finsklapphund

Recommended Posts

jeg prøver å få hunden min til å bjeffe når det ringer på osv. men jeg sier også hysj når han skal slutte...

men probleme er det at han bjeffer ikke når det ringer på vist ikke jeg sier det...

jeg vil jo ha en hund som jeg vet beskytter meg og passer på...

men når det kommer folk ligger han bare stille å ser på vist han har en slapp dag... :?

jeg føler meg ikke så trygg...

jeg føler at vist det hadde kommer noen å prøvd å gjort meg noe hadde han nokk bare tatt det som en lek.. eller vist den personen som hadde prøvd å gjort meg noe sagt nei til hunden min så hadde han sikkert hørt på han...

går det ann å få en finsk lapphund til å bli litt mere som ei vakt bikkje?

takk får svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg inn en kommando hver gang han bjeffer som for eksempel "hals" også gir du han godbit for hver gang.

Når han har lært dette sier du "hals" hver gang det ringer på og stopper det ved å gi han godbit.

Etterhvert prøver du smått og kutte ut kommandoen, tar prosessen innimellom slik at det sitter godt.

Dette kan du også få bruk for hvis han bjeffer mye, for en hund som er sikker på denne kommandoen vil sjeldent bjeffe før han får beskjed om det.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, kjenner til lapphunden og bjeffing ja! (har en på kurset)

Men du sier han bjeffer på kommando? Gi han kommandoen hver gang det ringer på døra og ros når han bjeffer, til slutt kan han forbinde ringeklokka som "kommando" for at han skal bjeffe og da roser du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...