Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor vil folk parre blandingen sin?


MariaN

Recommended Posts

Forsikringen dekker ikke alt, men du verden den er kjekk og ha når uhellet er ute.

Dersom hunden din blir påkjørt, og må opereres. Hva gjør du da om du ikke har forsikret den? Tispa får livmorbetennelse?

Og de som ikke forsikerer katten fordi den "bare" er blanding", og i samme åndedrag gnåler om at vethjelp er så dyrt?? :P Sorry meg, men halloo, noen hjemme?? :P

For å komme litt tilbake til topic, det er samme som kan skje med blandingshunder også. De blir ikke forsikret fordi de "bare" er blandinger, og den dagen uhellet er ute, så får de ikke nødvendig veteriærhjelp fordi eierne ikke har råd til å betale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Jeg ser hva du sier her Ganzie, men hvis du leser på listen over hva de ikke dekker så er den ganske så omfattende.

Min søster har en kleinspits som de måtte trekke valpetennene på, ingen forsikring hjalp og da de kastrerte han, ingen forsikring hjalp.

Hvis du leser noen blader tilbake så var en av hovedargumentene til folk her at man burde forsikre katten/hunden fordi da kostet det ikke så mye å kastrere. Dette faller vel litt i fisk??? Så sant det ikke finnes en forsikring som dekker dette.

Og da kan man igjen spørre seg om det ikke hadde vært lurt med en litt lavere pris på kastrering, eller en dag i året hvor man kunne gjøre dette billigere. Snakker ikke om å få ting gratis, men å kanskje få en stopp på villkatter f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg forsøkt å fortelle en person som sier han har jobbet mye med hunder, men han reagerte ved å fornærme meg og gi meg barnslige argumenter... Så det var godt å få det svart på hvitt av en annen person også.

Vel, det er forskjell på å ha drevet med hund og å sette seg inn i genetikk - det jeg skrev kan genetikere fortelle også, uten noen gang å ha tatt i en hund.

Det vil alltid eksistere myter som er så etablerte at de blir for enkelte sannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...