Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp meg å pimpe my ride

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Ikke helt pimp da, men style den litt hundepraktisk om ikke annet.

Jeg har bestemt meg for å ikke selge bilen min likevel (dårlig selgemarked og den funker fint for min del), men heller style bagasjerommet sånn at det blir mer praktisk og enkelt å benytte. For de uinvidde her så har jeg en Renault Kangoo 2002 modell, der bagasjerommet ser ca. slik ut:

Jeg trenger et bilbur. Etter bilulykke i familien for noen uker siden, der burene knuste, vil jeg nå ha ordentlig bilbur. Det må være dobbelt sånn at Ace har et for seg og Mia & Minnie et felles. Det skal ikke ta hele bagasjerommet, men være stort nok til at det er fint for dem å ligge der.

Jeg trenger også en løsning for å oppbevare alt hundeutstyr. Både bånd, seler, sporliner, apporter osv.osv.

I tillegg vil jeg gjerne også ha en god del av bagasjerommet åpent til vanlig bagasje.

Er det noen som har noen gode forslag?

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg har Caddy, omtrent samme bagasjeplass. løsningen er å bygge opp dobbeltburet slik at det får plass oppå hjukbuene innerst i bilen. Ved siden av buret skrur du i kroker til å henge opp langliner, seler, bånd etc. Oppå buret fester du kurver til sporgjenstander, merkebånd, halsbånd og annet småtteri. Under buret er det plass til en bedroller med dekken, mat etc. og all annen løsøre som sammenleggbare bur, ski, sykkel eller andre ting man samler på i en hundebil. Utenfor buret er det plass til all annen bagasje.. Og litt til..

Ah, først nå så jeg sidedør, det gir enda bedre muligheter ved oppbygging av bur sidelengs..

Skrevet
Jeg har Caddy, omtrent samme bagasjeplass. løsningen er å bygge opp dobbeltburet slik at det får plass oppå hjukbuene innerst i bilen. Ved siden av buret skrur du i kroker til å henge opp langliner, seler, bånd etc. Oppå buret fester du kurver til sporgjenstander, merkebånd, halsbånd og annet småtteri. Under buret er det plass til en bedroller med dekken, mat etc. og all annen løsøre som sammenleggbare bur, ski, sykkel eller andre ting man samler på i en hundebil. Utenfor buret er det plass til all annen bagasje.. Og litt til..

Ah, først nå så jeg sidedør, det gir enda bedre muligheter ved oppbygging av bur sidelengs..

Har du bilde av din løsning?

Høres veldig bra ut forslaget ditt - edit, leste fort.. Hvaslags bur har du og hvordan har du bygd opp?

Skrevet
Jeg gjor slik, og har ikke angret på det. Det gav mye mer plass!

2008_0228desember20070001.jpg

Det så jo veldig bra ut, men der kan du vel ikke se så mye bakover? Hvaslags bur er det du har?

Skrevet
Det så jo veldig bra ut, men der kan du vel ikke se så mye bakover? Hvaslags bur er det du har?

Ser ikke noe bakover uansett i min bil jeg :lol: Har bare en liten rute inntil varerommet.

Jeg har Bonzobur, veldig lav vekt på dem.

Skrevet
Ser ikke noe bakover uansett i min bil jeg :lol: Har bare en liten rute inntil varerommet.

Jeg har Bonzobur, veldig lav vekt på dem.

Ok. Jeg må se bakover - tør ikke å alltid rygge på speil :) Hadde buret hevet opp ca. 20 cm tidligere, på en trekonstruksjon pappa laget, men den ble ikke høy nok til å få noe under og høyere opp så hadde jeg ikke sett noe særlig mer..

Guest Gråtass
Skrevet
Har du bilde av din løsning?

Høres veldig bra ut forslaget ditt - edit, leste fort.. Hvaslags bur har du og hvordan har du bygd opp?

Har ikke bilde, men jeg har ett helt vanlig helsveiset dobbeltbur type ?-askimmannen-? (passe til to små schäfere/ to vanlige maller/to store border collier. Avtagbar skillevegg i tre som jeg drar ut om det er kaldt så de kan varme hverandre når bilen står stille). Bygde det opp ved å skru det fast på en plate med bein i hvert hjørne slik at plassen under er mest mulig ledig. og dro en lastestropp over som holdt alt på plass.

Skrevet
Ok. Jeg må se bakover - tør ikke å alltid rygge på speil :lol: Hadde buret hevet opp ca. 20 cm tidligere, på en trekonstruksjon pappa laget, men den ble ikke høy nok til å få noe under og høyere opp så hadde jeg ikke sett noe særlig mer..

Det er jo bare til å ha "åpne" bur som du kan se igjennom?

Skrevet

Ok, da har jeg vel hvertfall stadfestet at det er mest praktisk å ha en slags oppbygning under burene. Får vurdere høyden på den ift vinduet og tettheten på buret. Men hvaslags bilbur er greiest? Jeg trenger et dobbeltbur med plass til en terv og to cavalierer. Forslag?

Skrevet

Jeg har en berlingo. Har dobbelt, ganske stort bilbur (helt OK størrelse til sch. Jeg kan få plass til Tassa og Extra i et av de)helt bak i bilen. I sidedøren så har jeg to store treningskasser som står opp på hverandre. I tillegg så har jeg da plass til to mellom store hunder (belgertispe feks.), som kan ligge løs. Buret jeg har går også skrått innover på sidene, slik at jeg har plass til ganske mye utstyr der også. Sporlinene, båndene osv. henger jeg på "gitteret" :lol:

Skrevet
Jeg har en berlingo. Har dobbelt, ganske stort bilbur (helt OK størrelse til sch. Jeg kan få plass til Tassa og Extra i et av de)helt bak i bilen. I sidedøren så har jeg to store treningskasser som står opp på hverandre. I tillegg så har jeg da plass til to mellom store hunder (belgertispe feks.), som kan ligge løs. Buret jeg har går også skrått innover på sidene, slik at jeg har plass til ganske mye utstyr der også. Sporlinene, båndene osv. henger jeg på "gitteret" :lol:

Hvor mye plass har du rundt burene? Har du lyst til å ta et bilde :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...