Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp meg å pimpe my ride


tuppetroll

Recommended Posts

Ikke helt pimp da, men style den litt hundepraktisk om ikke annet.

Jeg har bestemt meg for å ikke selge bilen min likevel (dårlig selgemarked og den funker fint for min del), men heller style bagasjerommet sånn at det blir mer praktisk og enkelt å benytte. For de uinvidde her så har jeg en Renault Kangoo 2002 modell, der bagasjerommet ser ca. slik ut:

Jeg trenger et bilbur. Etter bilulykke i familien for noen uker siden, der burene knuste, vil jeg nå ha ordentlig bilbur. Det må være dobbelt sånn at Ace har et for seg og Mia & Minnie et felles. Det skal ikke ta hele bagasjerommet, men være stort nok til at det er fint for dem å ligge der.

Jeg trenger også en løsning for å oppbevare alt hundeutstyr. Både bånd, seler, sporliner, apporter osv.osv.

I tillegg vil jeg gjerne også ha en god del av bagasjerommet åpent til vanlig bagasje.

Er det noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har Caddy, omtrent samme bagasjeplass. løsningen er å bygge opp dobbeltburet slik at det får plass oppå hjukbuene innerst i bilen. Ved siden av buret skrur du i kroker til å henge opp langliner, seler, bånd etc. Oppå buret fester du kurver til sporgjenstander, merkebånd, halsbånd og annet småtteri. Under buret er det plass til en bedroller med dekken, mat etc. og all annen løsøre som sammenleggbare bur, ski, sykkel eller andre ting man samler på i en hundebil. Utenfor buret er det plass til all annen bagasje.. Og litt til..

Ah, først nå så jeg sidedør, det gir enda bedre muligheter ved oppbygging av bur sidelengs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Caddy, omtrent samme bagasjeplass. løsningen er å bygge opp dobbeltburet slik at det får plass oppå hjukbuene innerst i bilen. Ved siden av buret skrur du i kroker til å henge opp langliner, seler, bånd etc. Oppå buret fester du kurver til sporgjenstander, merkebånd, halsbånd og annet småtteri. Under buret er det plass til en bedroller med dekken, mat etc. og all annen løsøre som sammenleggbare bur, ski, sykkel eller andre ting man samler på i en hundebil. Utenfor buret er det plass til all annen bagasje.. Og litt til..

Ah, først nå så jeg sidedør, det gir enda bedre muligheter ved oppbygging av bur sidelengs..

Har du bilde av din løsning?

Høres veldig bra ut forslaget ditt - edit, leste fort.. Hvaslags bur har du og hvordan har du bygd opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo veldig bra ut, men der kan du vel ikke se så mye bakover? Hvaslags bur er det du har?

Ser ikke noe bakover uansett i min bil jeg :lol: Har bare en liten rute inntil varerommet.

Jeg har Bonzobur, veldig lav vekt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe bakover uansett i min bil jeg :lol: Har bare en liten rute inntil varerommet.

Jeg har Bonzobur, veldig lav vekt på dem.

Ok. Jeg må se bakover - tør ikke å alltid rygge på speil :) Hadde buret hevet opp ca. 20 cm tidligere, på en trekonstruksjon pappa laget, men den ble ikke høy nok til å få noe under og høyere opp så hadde jeg ikke sett noe særlig mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Har du bilde av din løsning?

Høres veldig bra ut forslaget ditt - edit, leste fort.. Hvaslags bur har du og hvordan har du bygd opp?

Har ikke bilde, men jeg har ett helt vanlig helsveiset dobbeltbur type ?-askimmannen-? (passe til to små schäfere/ to vanlige maller/to store border collier. Avtagbar skillevegg i tre som jeg drar ut om det er kaldt så de kan varme hverandre når bilen står stille). Bygde det opp ved å skru det fast på en plate med bein i hvert hjørne slik at plassen under er mest mulig ledig. og dro en lastestropp over som holdt alt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg må se bakover - tør ikke å alltid rygge på speil :lol: Hadde buret hevet opp ca. 20 cm tidligere, på en trekonstruksjon pappa laget, men den ble ikke høy nok til å få noe under og høyere opp så hadde jeg ikke sett noe særlig mer..

Det er jo bare til å ha "åpne" bur som du kan se igjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg vel hvertfall stadfestet at det er mest praktisk å ha en slags oppbygning under burene. Får vurdere høyden på den ift vinduet og tettheten på buret. Men hvaslags bilbur er greiest? Jeg trenger et dobbeltbur med plass til en terv og to cavalierer. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en berlingo. Har dobbelt, ganske stort bilbur (helt OK størrelse til sch. Jeg kan få plass til Tassa og Extra i et av de)helt bak i bilen. I sidedøren så har jeg to store treningskasser som står opp på hverandre. I tillegg så har jeg da plass til to mellom store hunder (belgertispe feks.), som kan ligge løs. Buret jeg har går også skrått innover på sidene, slik at jeg har plass til ganske mye utstyr der også. Sporlinene, båndene osv. henger jeg på "gitteret" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en berlingo. Har dobbelt, ganske stort bilbur (helt OK størrelse til sch. Jeg kan få plass til Tassa og Extra i et av de)helt bak i bilen. I sidedøren så har jeg to store treningskasser som står opp på hverandre. I tillegg så har jeg da plass til to mellom store hunder (belgertispe feks.), som kan ligge løs. Buret jeg har går også skrått innover på sidene, slik at jeg har plass til ganske mye utstyr der også. Sporlinene, båndene osv. henger jeg på "gitteret" :lol:

Hvor mye plass har du rundt burene? Har du lyst til å ta et bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...