Gå til innhold
Hundesonen.no

Medisinering av adferdsvansker

Recommended Posts

I utgangspunktet ja, men det er jo en vurderingssak naturligvis, siden tilnærmet normal atferd for meg, kan være noe annet for deg.

Ja, det er jo i å for seg sant..

Jeg skjønner at du nok har en "lavere terskel" for medisinering enn jeg, Men jeg klarer ikke å se noen grunn til å avlive en ellers velfungrende hund med ett adferdsproblem, OM den kan trenes og behandles med medisiner over en periode, for så å bli kvitt sine problemer!

Alle hundeeiere vil jo ha perioder som det er mer slitsomt enn andre å ha hund.. Er det ikke verd å jobbe litt ekstra i en periode for å bli kvitt ett adferdsproblem, heller enn å avlive en hund man mest sansynlig er ganske gla i?

Jeg vet at jeg i hvertfall går igjenom noen kjipe perioder med trening og medisinering for å få en frisk hund, heller enn å avlive med en gang ting ikke fungerer som planlagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på alvorlighetsgraden.

Ja, selvsagt. Og slik tenker jeg det er med adferdsproblemer også. Men vi ser tydeligvis ulikt på det. :angry:

Ja, det er jo i å for seg sant..

Jeg skjønner at du nok har en "lavere terskel" for medisinering enn jeg, Men jeg klarer ikke å se noen grunn til å avlive en ellers velfungrende hund med ett adferdsproblem, OM den kan trenes og behandles med medisiner over en periode, for så å bli kvitt sine problemer!

Alle hundeeiere vil jo ha perioder som det er mer slitsomt enn andre å ha hund.. Er det ikke verd å jobbe litt ekstra i en periode for å bli kvitt ett adferdsproblem, heller enn å avlive en hund man mest sansynlig er ganske gla i?

Jeg vet at jeg i hvertfall går igjenom noen kjipe perioder med trening og medisinering for å få en frisk hund, heller enn å avlive med en gang ting ikke fungerer som planlagt..

Veldig enig med deg! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...