Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

FAQ – Hvorfor bytte navn:

Hvorfor byttet vi navn?

Vi hadde ikke rettigheter til xSonen domenene lenger. Vi ønsker også at Doggis skal ta en ny kurs, vi ønsker og promotere enkelthet og åpenhet. Navnet vil derfor være en del av den nye kursen.

Beholder vi det nye navnet?

Ja! Så sant det ikke eksisterer forum eller lignende med samme navn i Norge.

Hvorfor doggis?

Doggis er ett navn som er enkelt og huske, vi fant eller ikke noen lignende navn i Norge.

Vi falt derfor for doggis som er ett enkelt navn som er lett og huske.

Hvorfor heter det ikke XXXXXX ?

Vi vurderte mange navn før vi kom frem til doggis. Dessverre er det slik i 2008 at svært mange navn er allerede i bruk. Doggis var etter vår mening det beste alternativet.

Vil det ikke forvirre brukerne?

Dessverre vil det nok forvirre mange brukere. At vi bytter navn samt går tilbake til og kun å handle om hund vil være en stor forandring. Det vil ta tid før alle har vent seg til dette.

Vi håper selvsagt at det går mest mulig smertefritt og at alle innen kort tid er vant med Doggis.

Hva med oss som ikke liker navnet?

Vel, det v ar mange som ikke likte Dyresonen / Hundesonen også!

Nye navn har en tendens til og høres forferdlig ut.

Vi håper selvsagt du blir vant til det, hvis ikke er det ikke så mye vi kan gjøre.

Hvorfor er logoen stygg?

Vel, den er kanskje ikke den vakreste. Men vi har en konkurranse om logo, så det vil snart være en ny logo på plass.

Hvorfor er det de fargene?

Vi valgte ett enkelt design til og starte med, dette kan bli forandret i fremtiden.

Hva med oss som ikke vil diskutere hund?

Det finnes nå en del som heter andre dyr.

Hva skjer med Dyresonen.no?

Det vet vi ikke da vi ikke eier denne siden mer.

Har du andre spørsmål, kjør løs!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ja, hun sover i armkroken under to dyner så jeg tror ikke hun fryser om natta i hvertfall. Om dagen ligger hun stort sett innpakket i dundyne/saueskinn, men hvis hun skal være alene hjemme går hun i gangen og legger seg og der er det iskaldt... Hittil har jeg slått på varmen når jeg går hjemmefra hvis hun skal være alene, men strømregninga begynner å se skummel ut 
    • Det kommer ann på hva parringsavtalen dere mellom sier. Er det avtalt betaling, så er det hva hannhundeier har rett på.  Det sagt, så er parringsvalp også normalt sett noe en oppdretter ønsker at hannhundeiere mottar, da det forteller noe om sistnevntes tro på kombinasjonen. Det er dog vanlig at oppdretter har førsterett på valp til seg selv først og fremst, deretter til hannhundeier.  Til syvende og sist er det viktigste å ha en god dialog med hannhundeier, det er tross alt denne som skal skrive under på parringbeviset som gjør at valpene kan registreres. 
    • Har en hannhundseier krav på 1.retten på en valp etter parring.De ville først ha penger så ble det endret en mnd etter parring. 
    • Altså det kan gå fint. Er í samme situasjon som dere med barn no 3 og vurderer hund. Men har kommet frem til at valp blir for mye, og jeg kan ikke følge opp en valp og to små barn samtidig, eller jo det kan gå men travelt blir det 🤔 og tenker at man går med konstant dårlig samvittighet, enten at hunden ikke får det hen trenger eller barna blir nedprioritert...  Spesielt de rasene du vurderer, grusom blanding som jeg ikke skjønner at noen vil ha, to raser som er avlet for å jobbe hele dagen nesten hele året, på to forskjellige måter, som så skal bo i en rolig familiehverdag. Det må være sykt krevende å ha en sånn blanding...  Grøsser av tanken 🤣   Ja der tok adhd min over 😅 men min konklusjon var at en omplasseringshund passer bedre på dette tidspunktet i livet.  Lykke til +
  • Nylig opprettede emner

• Create New...